Vyhlídky na Miami Prix Miami – tým Scuderia Ferrari

Mistrovství světa Formule 1 debutuje v Miami prvním ze dvou závodů, které se v této sezóně konají ve Spojených státech. Druhý je v Austinu 23. října. Tento víkend se závod jede na zcela novém Miami International Autodrome, který je dlouhý 5,412 kilometrů a může se pochlubit 19 zatáčkami. Formule 1 se tak podruhé vrací na Floridu poté, co se jediná předchozí Velká cena ve státě konala v Sebringu v roce 1959, závodu, kterého se Scuderia Ferrari neúčastnila.

Trať

Ačkoli je považován za městský okruh, s ostatními  městskými okruhy má jen málo společného, ​​protože nebude potřeba uzavírek silnic, jelikož uspořádání zahrnuje stálá zařízení umístěná kolem stadionu Hard Rock, kde sídlí tým NFL (National Football League). , Miami Dolphins. Před schválením konečného návrhu bylo zváženo 36 možných uspořádání. Vyznačuje se dlouhými rovinkami, které by měly poskytovat dobré příležitosti k předjíždění, navíc doplněné třemi zónami DRS. Stejně jako u každého nového místa je zde spousta neznámých, ale očekává se, že to bude trať s nízkým přítlakem, podobná nejrychlejším okruhům v kalendáři, i když má velmi úzký úsek od zatáček 11 do 16.

Program.

Vozy vyjedou na trať vůbec poprvé v pátečním prvním volném tréninku ve 14:30 místního času (20:30 SEČ), druhý bude následovat v 17:30 (23:30 SEČ). Sobota je ve znamení poslední hodiny volného tréninku ve 13 (19 CET) a kvalifikace začíná v 16 (22 CET). Úvodní Grand Prix Miami začíná v neděli v 15:30 místního času (21:30 SEČ) a ujede 57 kol, což odpovídá 308,326 kilometru.

Tři otázky pro…

ENRICO SAMPO‘,  vedoucí jízd na simulátorech

1. V moderní Formuli 1 simulace do značné míry nahradila testování na trati. Jak pomáháte týmu připravit se na víkend Grand Prix?

„Simulátor je klíčovým prvkem v přípravě na závod. Práce začínají několik týdnů před akcí, pokud možno s ohledem na závod z předchozího roku. Poté testovací jezdec absolvuje několik sezení, aby porozuměl chování pneumatik, předpověděl vyvážení vozu, zkontroloval chování speciálních součástí a nakonec otestoval různé možnosti nastavení. Několik dní před akcí závodní piloti a jejich skupina inženýrů absolvují sezení na simulátoru, aby poskytli svůj příspěvek k přípravě a nastavení vozu. S novým okruhem, jako je Miami, Charles a Carlos také použijí simulátor, aby se naučili trať a prošli různými procedurami závodního víkendu.

2. Kdy je z vašeho pohledu poprvé vidět, zda byla práce na simulátoru efektivní?

„To by bylo obvykle během prvního volného tréninku v pátek, protože tehdy získáte první sadu dat a komentáře pilotů o trati. To je, když můžeme porovnat data simulátoru se skutečnými daty z trati. S novým místem, jako je Miami, je také důležité zkontrolovat skutečná data trati, jako je povaha obrubníků a přítomnost nebo nepřítomnost prvků, které model simulátoru nepředvídal. Korelace mezi tím, jak se vůz chová na trati a  na simulátoru, se během víkendu vylepšuje, ale mít dobrý výchozí bod je rozhodně zásadní, aby se traťoví inženýři mohli soustředit na detaily.“

3. Miami je zcela nová trať, což znamená, že práce na simulátoru je ještě důležitější. Jaké jsou její vlastnosti a jak jste se na něj spolu s oběma piloty připravovali?

„Skutečnost, že jde o nový okruh, znamená, že simulace je ještě důležitější. Očekáváme, že trať bude rychlá, s některými vysokorychlostními zatáčkami v prvním sektoru a některými spíše pomalými, zejména ve třetím sektoru. Je tu několik velmi dlouhých rovinek se třemi zónami DRS a dobrými příležitostmi k předjíždění. Pokud jde o vyvážení vozu, je to rozhodně složitý okruh a bude důležité najít správný kompromis, který bude vyhovovat různým typům zatáček a bude vůz efektivně projíždět dlouhé rovinky. Na tuto událost jsme se připravili, abychom prošli našimi obvyklými postupy, přičemž jsme byli obzvláště opatrní. To znamená, že musíme předvídat širší rozsah podmínek a problémů, než je obvyklé. Charles i Carlos strávili spoustu času na simulátoru, aby se naučili trať a prozkoumali možná omezení vozu, přičemž zkoušeli různá řešení nastavení pro optimalizaci rovnováhy vozu a času na kolo.“

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

FORMULA 1 – CRYPTO.COM Miami Grand Prix 6. – 8.5.2022