Vyhlídky na 2022 Velkou cenu Emilia Romagna – tým Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Čtvrtý závod sezony 2022 Formule 1 Emila Romagna Grand Prix se pojede  v italské Imole.

Toto Wolff hovoří o Imole

Melbourne byl pro Formuli 1 skvělý víkend, atmosféra byla neuvěřitelná a bylo úžasné být opět v Austrálii před tolika fanoušky. Závod nám vyšel lépe, než jsme čekali, zvláště po náročném pátku. George a Lewis byli celý víkend ve skvělé formě a poskytli týmu užitečné body. Naučili jsme se hodně a skutečně jsme maximalizovali dostupné příležitosti, a to je to, co musíme dělat.
Víme, že teď nemáme tempo Ferrari a Red Bullu. Ale tvrdě pracujeme na tom, abychom snížili jejich výhodu, a bylo úžasné pozorovat, jak všichni v továrnách táhnou za jeden provaz, aby toho dosáhli.
O velikonočním víkendu odvedli v továrně hodně tvrdé práce, abychom vůz vylepšili a připravili jej na další závod, což ukazuje odhodlání týmu situaci zvrátit. Samozřejmě musíme být realističtí, bude to nějakou dobu trvat, než dosáhneme zisků, které chceme, ale z každého závodu se učíme a hledáme cesty, jak se posunout vpřed.
Teď se těšíme na Imolu a první sprint sezóny. Je to historický okruh ze staré školy s náročným uspořádáním, který si piloti opravdu užívají. Kvalifikace je důležitá kvůli úzké dráze, a je to opravdová zkouška pro auta. Těšíme se na to, jak naše auta v roce 2022 poradí s Imolou.

 EMILIA ROMAGNA GRAND PRIX

  • Stavba Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari byla poprvé zahájena v roce 1950 a okruh hostil svůj debutový závod v roce 1953.
  • Trať hostila závody F1 pod třemi různými názvy: Velká cena San Marina, Velká cena Itálie a Velká cena Emilia Romagna.
  • Toto je první ze tří plánovaných sprintů v sezóně 2022 F1, další jsou Rakousko a Brazílie. To znamená, že kvalifikace se přesune na páteční odpoledne po 1. FP, aby se určilo pořadí na startovním roštu pro závod ve sprintu na 100 km v sobotu odpoledne, který se pojede po 2. FP. O startovním roštu nedělního hlavního závodu rozhoduje výsledek závodu Sprint.
  • Došlo ke změně formátu závodu Sprint pro rok 2022, přičemž pole position se nyní oficiálně uděluje nejrychlejšímu jezdci v páteční kvalifikaci – ve srovnání s předchozím formátem, který uděloval pole position vítězi sprintu.
  • Protože Imola je starší trať, ve srovnání s moderními okruhy má poměrně úzkou šířku .Díky tomu je předjíždění náročnější a klade větší důraz na strategii.
  • Imola má jednu z nejdelších boxových uliček ze všech tratí F1 v kalendáři na rok 2022, měří 549 metrů. To znamená také jeden z nejdelších časů v boxové uličce s 24,7 sekundy. To je zajímavý strategický faktor, protože při zastávce v boxech ztratíte více času než v jiných závodech.
  • Od pole k první brzdné zóně je 575 metrů dlouhý úsek, což je jeden z nejdelších v kalendáři a znamená, že často vidíme změny pozic na startu.
  • 71 % času na kolo se jede na plný plyn, což je ve srovnání s většinou ostatních tratí F1 pro rok 2022 poměrně hodně. To představuje 15 sekund času na kolo od výjezdu ze závěrečné zatáčky do brzdné zóny před zatáčkou 2.
  • Imola má průměrnou maximální rychlost 205 km/h, třetí nejvyšší v kalendáři F1 2022, za Silverstone a Suzukou.
  • V Imole existuje široká škála typů a rychlostí zatáček, které vyžadují vůz s širším provozním oknem – úplný opak okruhu, jako je například Monako, který má mnohem užší rychlostní okno v zatáčkách zaměřené na nízkorychlostní zatáčky.
  • Vzhledem k širšímu rychlostnímu oknu  v zatáčkách v Imole je zapotřebí více kompromisů v detailech nastavení vozu, aby mohl lépe fungovat v této rozmanité směsi typů zatáček. Je také potřeba najít rovnováhu mezi jízdou na hrbolaté dráze a aero konfigurací pro maximální aerodynamický  výkon.
  • Imola má nejvyšší zrychlení za celý rok na výjezdu ze zatáčky (co nazýváme gLong síly), díky velmi vysoké přilnavosti měřené na asfaltu a velmi přímým výjezdovým liniím ze zatáček – na rozdíl od dlouhých, strmých výjezdů, které vidíte na jiných tratích F1, jako je Silverstone. Průměrné podélné zrychlení na výjezdu ze zatáčky v Imole je 1,5 g.
  • Georgův závodní inženýr, Riccardo Musconi, pochází z Imoly a z oken školy se díval na okruh v Imole – takže není divu, že skončil u motoristického sportu!

Zdroj : Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – kalendář závodů 2022