Piloti týmu Scuderia Ferrari skončili ve sprintu na okruhu Circuit of the Americas na třetím a šestém místě a získali devět bodů, o jeden více než jejich nejbližší soupeř v boji o druhé místo v Poháru konstruktérů. Tým také shromáždil spoustu užitečných dat týkajících se závodního tempa, které budou nyní pečlivě analyzovány v rámci příprav na nedělní Velkou cenu, která začíná ve 14 hodin místního času (21 SEČ).
Charles Leclerc
Charles se z druhého místa na startovním roštu dostal velmi dobře a málem se dostal vedle Maxe Verstappena, který se cílevědomě, ale poctivě bránil v nájezdu do první zatáčky. Leclerc se proto nedokázal pokusit o předjetí a z levotočivé vlásenky do kopce vyjížděl pomaleji než ostatní kolem něj, přičemž na něj útočil Lewis Hamilton, který se před něj dokázal dostat. Zbytek Charlesova závodu se příliš nezměnil. Odvedl dobrou práci, když se vypořádal s degradací na svých středně tvrdých pneumatikách a získal šest bodů za třetí místo.
Carlos Sainz
Tým zvolil pro Carlose agresivnější strategii a nasadil měkkou sadu pneumatik, aby měl ze šestého místa na startovním roštu větší přilnavost. Tým se přitom také díval dopředu na nedělní závod a shromažďoval data o závodním tempu pro obě použité směsi. To se vyplatilo Carlosovi, který se na startu dokázal dostat před McLareny Landa Norrise a Oscara Piastriho, ale později degradace pneumatik během 19 kol znamenala, že ho předjel Norris a musel se spokojit se šestým místem, když ho předjel také Sergio Pérez.
Nedělní závod
Tým má před sebou dlouhou noc, kdy bude důkladně studovat všechna telemetrická data ze soboty, naslouchat jezdcům a vyhodnocovat výkony ostatních vozů v rámci přípravy na 56 kol Grand Prix, ve kterých Charles odstartuje z pole position a Carlos ze čtvrtého místa ve druhé řadě.
Charles Leclerc #16
„Na startu se naskytla příležitost, tak jsem do toho šel a pokusil se předjet Maxe (Verstappena) v první zatáčce. Ztratil jsem tam pozici ve prospěch Lewise (Hamiltona), Mercedes byl o něco silnější, pokud jde o závodní rychlost, než jsme očekávali, takže teď musíme pracovat na tom, abychom byli v závodě o krok napřed. Máme k dispozici poměrně hodně dat pro analýzu, protože jsme s našimi dvěma vozy jezdili na různých strategiích, což nám pomohlo získat vhled do chování měkké směsi. Doufejme, že nám to zítra poskytne výhodu a uděláme vše, co je v našich silách, abychom domů přivezli vítězství.“
Carlos Sainz #55
„Těch 19 kol bylo těžkých. Volba měkké pneumatiky byla riskem, který jsme se rozhodli podstoupit, i když jsme věděli, že na konci budeme bojovat s rychlostí a degradací. Dobře jsem odstartoval a několik dobrých předjížděcích manévrů nás v prvních kolech posunulo na čtvrté místo, ale pak přišla ta těžší část, která se týkala práce s pneumatikami a bránění. Udržet za sebou Landa (Norrise) a Sergia (Péreze) bylo velmi těžké a souboj s Georgem (Russellem) nebyl vůbec snadný, ale podařilo se nám dojet do cíle a získat nějaké body. Nyní se soustředíme na zítřek, máme mnohem více informací k analýze a pokusíme se maximalizovat naši neděli.“
Frédéric Vasseur, šéf týmu
„S dnešním závodem nemůžeme být úplně spokojeni, ale těchto 19 kol bylo především užitečných k tomu, abychom získali jasnější obrázek o situaci, o tom, jak si týmy stojí a jaké máme možnosti, až se v neděli postavíme na startovní rošt. Rozdělili jsme strategie mezi oba vozy, abychom získali co nejvíce informací o chování pneumatik v průběhu dlouhé jízdy. Carlos se v polovině závodu trápil, ale dokázal se ubránit Mercedesu. Charles trochu trpěl v důsledku toho, co se stalo na startu, ale i tak získal spoustu bodů. Zítra startuje z pole position, ale i tak to bude velmi těžká výzva. Musíme se zaměřit na zlepšení našeho závodního tempa, abychom z našeho balíčku vytěžili veškerý potenciál.“