Velká cena Spojených států – sobotní kvalifikace – tým Scuderia Ferrari

Ferrari poprvé na okruhu Circuit of the Americas odstartuje na Velké ceně Spojených států z pole position. Je to zásluha Carlose Sainze, který se ve velmi ostře vybojovaném tréninku prosadil na špici a zajistil si třetí pole position a 242. místo Scuderie. Na seznamu Ferrari držitelů pole position, se tak řadí vedle Josého Froilana Gonzaleze, Giuseppe Fariny, Chrise Amona a Nigela Mansella. Charles si dnes v Texasu také vedl velmi dobře, zajel druhý nejrychlejší čas, i když bude startovat z dvanáctého místa kvůli penalizaci 10míst pro výměnu nového spalovacího motoru a turbokompresoru.

Q3

Pro závěrečnou část řízení měli oba piloti Ferrari k dispozici dvě měkké sady pneumatik. Již při své první jízdě jeli nejrychleji s časy 1’34″624 a 1’34″783. Zajeli do boxů pro další sadu pneumatik a oba měli perfektní přípravná kola, než Carlos zajel nejrychleji ze všech v 1’34”356, o 65 tisícin rychlejší než Charles a téměř o desetinu rychlejší než Max Verstappen.

3 – GP USA F1/2022 – SABATO 22/10/2022 credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Náročný závod

Nedělní závod vypadá těžko předvídatelný a poměrně komplikovaný, protože se zdá, že půjde o závod na dna pit stopy, přičemž zásadní roli může hrát degradace pneumatik. Carlos bude hledat přímočarý závod, zatímco závod se spoustou akcí by mohl Charlesovi vyhovovat lépe, možná s výjezdy  Safety Caru. Velká cena o délce 56 kol a délce 308,405 kilometrů začíná ve 14 místních (21 SELČ).

Carlos Sainz #55

„Kvalifikace probíhala dobře hned od Q1. Cítil jsem se ve voze pohodlně a zvyšoval jsem rychlost kolo za kolem až do posledního pokusu v Q3. Vítr byl dnes záludný, takže každé kolo bylo trochu jiné, ale díky tomu byla kvalifikace vzrušující, jako vždy tady v Austinu. Zítra dáme do závodu maximum, abychom totopole position přeměnili na vítězství, i když můžeme očekávat dobrou bitvu s našimi soupeři. Navzdory tomu, že jsem získal pole, je mi přirozeně smutno, když jsem se dozvěděl o úmrtí Dietricha Mateschitze. Byl to výjimečný muž, kterému svět sportu za mnohé vděčí a bude nám moc chybět. Upřímnou soustrast jeho rodině a přátelům a celé rodině Red Bullu.“

Charles Leclerc #16

„Dnes náročná kvalifikace s poměrně silným větrem. Kvůli penalizaci, kterou jsme dostali, neodstartuji v závodě z druhého místa, takže mým cílem pro zítřek je udělat na startu co nejvíce pozic a využít každou příležitost, abych se probojoval do čela. Chtěl bych vyjádřit upřímnou soustrast rodině a přátelům Dietricha Mateschitze. Bude nám velmi chybět jako člověk a vždy na něj budeme vzpomínat pro jeho neuvěřitelné úspěchy.“

Laurent Mekies závodní ředitel

„Celý tým odvedl skvělou práci v jedné z nejtěžších kvalifikací sezóny. Včera jsme udělali méně přípravné práce než obvykle, protože jsme na to měli opravdu jen jeden trénink, kvůli testu pneumatik pro rok 2023. Navíc, když se trénink rozběhl, jízdu ztěžoval silný vítr a v této situaci odvedli Carlos a Charles velmi dobrou práci, naladily se na své vozy do té míry, že v Q2 byli oba schopni projet do Q3 na opotřebené sadě pneumatik. Carlos zajel perfektní kolo a tato pole position je zasloužená poté, co se letos při více než jedné příležitosti dostal o několik setin za nejrychlejších. Kdyby to nebylo Charlesovy penalizace, viděli bychom obě Ferrari v první řadě. Dnešní výsledek je také zásluhou týmu na trati a v Maranellu, což nám umožňuje připravit se a zvládnout kvalifikaci dokonale. F1-75 je zde zjevně velmi konkurenceschopná na jedné z nejúplnějších tratí v kalendáři s rychlými zatáčkami, dlouhými rovinkami a pomalou rychlostí, takže jde o opravdu náročný test vozu. Je zde mnoho proměnných, které mohou ovlivnit nedělní závod, přičemž kromě složité povahy trati je dalším faktorem degradace pneumatik. Vypadá to na závod se dvěma zastávkami a dnes víme, že rozdíly mezi námi a našimi konkurenty jsou neuvěřitelně malé. Připravujeme se na souboj šesti vozů a pro Carlose bude důležité, aby dobře odstartoval a dobře zvládl pneumatiky, zatímco Charles se bude probíjet  ze středu pole. Nakonec chceme vyjádřit soustrast týmům Red Bull a AlphaTauri za ztrátu Dietricha Mateschitze. Jeho vášeň pro závodění a vlastně všechny sporty bude všem moc chybět.“

 

Zdroj a foto : Scuderia Ferrari

 

STARTING GRID – ARAMCO USA GRAND PRIX – 23.10.2022