Velká cena Spojených států – nedělní závod – tým Scuderia Alpha Tauri

Tým Scuderia AlphaTauri získal v Texasu zásluhou  Yuki Tsunody. Japonský jezdec startoval z 11. místa a celý závod tvrdě bojoval, aby si zajistil 10. místo v cíli a získal své první body od červencové Velké ceny Belgie, zatímco jeho týmový kolega Daniel Ricciardo se vrátil k závodění po pěti Grand Prix vynechaných pro zlomeninu kůstek zápěstí. 

YUKI TSUNODA – pozice v cíli 10. místo

„Byl to pro mě dobrý závod a jsem šťastný. Získat zde body třikrát za sebou je úžasné, zvláště před fanoušky Austinu. Skvělá práce a gratulace týmu. Všichni v továrně i na trati pracují velmi tvrdě a je hezké vidět, že vylepšení, která přinášejí, fungují dobře a my stahujeme ztrátu, abychom mohli bojovat o desáté místo. Na konci jsme měli trochu štěstí na Fernanda (Alonsa), ale maximalizovali jsme výkon, protože kdybychom tam nejezdili, nemohli bychom z toho těžit a získat body. Nejprvebyl na  infarkt, když mě tým zavolal do boxů, protože jsem si myslel, že je problém, ale řekli mi, že jedeme nejrychlejší kolo na měkkých pneumatikách. Byla to moje první zkušenost s nejrychlejším kolem v posledním kole závodu a opravdu jsem si to užil, bylo to napínavé. Nyní se znovu soustředíme a budeme pokračovat v přenesení této dynamiky do závěrečných závodů této sezóny.“

Pilot týmu Scuderia AlphaTauri Yuki Tsunoda

DANIEL RICCIARDO – pozice v cíli 17.

„Texas nebyl příliš laskavý. Na startu se nám dařilo plnit náš plán, ale problém byl v tom, že jakmile se za námi objevily vozy s modrými vlajkami, ztratili jsme příliš mnoho. Zdálo se, že jsme se v provozu trápili a později jsme nabrali nějaké ztráty, takže nám chyběla rychlost. Na středně tvrdých směsích jsem zajížděl stejné časy jako Yuki, ale protože jsem jel na jeden pit stop, musel jsem se trochu více starat o pneumatiky. Fyzicky se dnes cítím lépe než včera, takže sprint závod byl dobrou přípravou na Grand Prix. Získal jsem více závodních kilometrů a z tohoto závodu se mám hodně co učit, takže teď je teď cílem pro Mexiko plný útok.“

Pilot týmu Scuderia AlphaTauri Daniel Ricciardo

JODY EGGINTON – technický ředitel

Dnešní závod byl nabitý, ale splnili jsme cíl získat body a na stole toho moc nezbylo, takže jsme spokojeni. Yuki zajel velmi dobrý první stint, příliš neopotřebovával a nedovolil Gaslymu, aby se dostal příliš dopředu. Jeho prostřední stint na tvrdé směsi byl o něco obtížnější, ale opět dobře hospodařil s pneumatikami. Poté, po druhé zastávce zpět na střední směsi, šlo o to jet naplno a pokusit se udržet kontakt s Aston Martiny, které byly v této fázi závodu rychlejší. Jakmile jsme měli náskok na Albona, boxová zídka udělala velmi dobrý pokyn k tomu, abychom se pokusili zajet nejrychlejší kolo a získat bod navíc, který se nabízel, což byl dnes příjemný bonus. Danielův závod byl později obtížnější, ale také předvedl velmi dobře zvládnutý první stint, což mu otevřelo strategické možnosti. Brzy po první zastávce však došlo k poškození částí brzdového potrubí, což mělo za následek výraznou ztrátu aerodynamického zatížení a  vyvážení, což znamenalo, že nebyl schopen jet tempem, kterého byl schopen, a propadl se zpět do skupiny pronásledovatelů. Později jsme zariskovali, zajeli do boxu a pokusili se vyřešit problém v případě pozdního výjezdu safety caru. I když jsme v zastávce zlepšili vyvážení vozu, závod skončil bez incidentů a neposkytl mu žádnou příležitost posunout se vpřed.Celkově auto tady v Austinu fungovalo docela dobře a bojovali jsme o body a získali je, což je pozitivní. Musíme však pokračovat v solidních víkendech, abychom toho byli schopni zúročit v nadcházejících závodech, takže je stále na čem pracovat. Vzhledem k tomu, že se jedná o první ze tří víkendů Grand Prix, bude následovat velmi intenzivní období podrobných analýz, abychom se ujistili, že si do závodu v Mexiku příští víkend vezmeme relevantní poznatky.“

 

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – Lenovo USA GRAND PRIX 20.-22.10.2023