Velká cena Španělka – páteční kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po sobotním FP3 a kvalifikacích

NYCK DE VRIES (AT04-03, CAR 21)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:14,693, POS. 12., 18 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:13,581, (Q2) 1:14,083, POS. 14

„Byl to pozitivní víkend, ale jsem zklamaný z výsledku kvalifikace. Na výjezdu z 11. zatáčky jsem se roztočil, takže jsem použil dvě sady měkké směsi a na Q2 mi nezbyly žádné nové pneumatiky. Byla tam mokrá skvrna,kterou jsem neviděl, ale jasně cítil, takže moje sebevědomí ze mě nakonec dostalo to nejlepší. Je to škoda, protože jsme měli dobré tempo, takže doufám, že to přeneseme do zítřejšího závodu. Bude to dlouhý závod a hodně se soustředíme na degradaci pneumatik, přičemž déšť může vytvořit ještě více příležitostí, tak uvidíme.“

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:14,659, POS. 9., 16 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:13,862, (Q2) 1:14,477, POS. 15

„Tým odvedl dobrou práci a moje kolo bylo dobré, ale udělal jsem chybu, jen když jsem vyjel mimo trať a můj čas byl vymazán. Jsem ze sebe velmi frustrovaný. Věděl jsem, že do toho musím dát všechno, abych to zvládl v Q3, takže nelituji, ale zároveň to bylo tak blízko. Podmínky byly náročné od vlhka k suchu, což dělalo věci zajímavými. Moje očekávání na zítřek nejsou příliš vysoká, ale cokoli se může stát a já budu připraven na každý scénář, abychom maximalizovali naši šanci na body.“

GUILLAUME DEZOTEUX (VEDOUCÍ VÝKONU VOZU)

„Po pozitivním pátku, během kterého jsme dokončili náš program na obou vozech, bylo hlavním cílem získat více výkonu z měkké sady pneumatik v prvním kole. Na Yukiho straně garáže jsme se také zaměřili na úpravy nastavení vozu, abychom zvýšili stabilitu. Aplikované změny fungovaly dobře v těch několika kolech, která jsme byli schopni zajet na suchu na začátku FP3. Po několika minutách zasáhl trať déšť a poskytl možnost otestovat střední sady pneumatik. Kvalifikace byla intenzivní. trať byla na začátku téměř suchá, ale poslední sektor byl stále kluzký. Brzy začalo slabě mrholit a nízká přilnavost zastihla mnoho jezdců, včetně Yukiho a Nycka, kteří si poškodili pneumatiky a nedokázali dokončit kolo před červenou vlajkou po Bottasově výjezdu 12. zatáčce. Od této chvíle přestalo pršet a bylo vidět, jak se trať výrazně zlepšila. Oba piloti odvedli dobrou práci, aby se dostali do Q2. Q2 vypadala obtížně, protože jsme neměli k dispozici žádné další nové pneumatiky a na takové drsné trati, výkon pneumatik má tendenci rychle klesat. Yukiho poslední kolo v Q2 bylo velmi silné, ale bohužel bylo vymazáno kvůli porušení limitů trati na výjezdu z 5. zatáčky. Byl to pro něj frustrující konec, ale může být s tímto kolem spokojený, protože včera a dnes ráno měl problémy s rovnováhou. Pokud jde o závod, očekáváme, že degradace pneumatik bude hrát velkou roli, takže dnes večer zanalyzujeme všechny možnosti, abychom se srovnali a zítra přivezli domů body.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – AWS GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2.-4.6.2023