Velká cena Singapuru – sobotní kvalifikace – tým Scuderia Ferrari HP

Pro Scuderia Ferrari HP to byla sobota, na kterou se nedá zapomenout. Její vozy se do Velké ceny Singapuru nekvalifikovaly lépe než na deváté a desáté místo, protože ani jeden z jezdců nezajel v Q3 platný čas. Carlos Sainz narazil do bariér na začátku závěrečné fáze, zatímco jediný čas Charlese Leclerca byl zrušen kvůli překročení traťových limitů. 

Všechno špatně

Oba jezdci se do závěrečné části kvalifikace dostali bez větších potíží, pouze na měkkých sadách pneumatik, protože spolu s inženýry sledovali vývoj trati, který byl obzvláště výrazný po přívalovém dešti po pátečním volném tréninku. Oba měli pro Q3 dvě sady nových měkkých  pneumatik, čekali minutu po zelené a poté se vše pokazilo: Sainz ztratil kontrolu nad SF-24 v poslední zatáčce ve svém výjezdovém kole, když právě nechal Oscara Piastriho předjet, když pilot McLarenu jel rychlé kolo. Španělský pilot  tvrdě narazil do bariéry, naštěstí bez zranění, ale po incidentu následovala červená vlajka. V tomto okamžiku zajeli čas pouze Piastri a Nico Hülkenberg. Při jediném zbývajícím pokusu se Charlesovi nepodařilo dostat pneumatiky zcela do správného provozního okna a dokázal zajet pouze 1’30″119, což by stačilo na sedmé místo, ale jeho čas byl zrušen kvůli překročení traťových limitů ve druhé zatáčce. Ani jeden z jezdců Scuderie tedy nezaznamenal čas, Charlesovi bylo připsáno deváté místo před Carlosem na desátém místě.

Dlouhá noc.

Dnes večer čeká tým spousta práce na všech frontách: Carlosův vůz bude muset být velmi pečlivě zkontrolován a zadní část přestavěna, zatímco data budou muset být studována, aby se našla nejlepší strategie, která oběma jezdcům umožní posunout se v pořadí v závodě na městském okruhu Marina Bay.  kde je předjíždění velmi obtížné i přes čtyři DRS zóny. Rozhodně to nebyla sobota, kterou tým v Singapuru očekával, ale zítra je stále o co hrát a stále je ve hře dobrý bodový zisk.      

Charles Leclerc #16  

„Byla to pro nás kvalifikace zklamáním. Moje přední pneumatiky byly při výjezdu z garáže pro Q3 příliš studené, takže jsem na výjezd z kola musel tlačit mnohem více než obvykle, abych se pokusil je zahřát na správnou teplotu, ale bylo to nemožné. Je to škoda, protože nás to staví  do zadních pozic závodu, takže musíme udržet naše realistická očekávání ohledně toho, co by mohlo být možné.“

Carlos Sainz #55

„Byla to velmi zvláštní kvalifikace, která pro nás samozřejmě neskončila dobře. Těsně před mým tlačným kolem v Q3 jsem musel nechat McLaren předjet, čímž jsem se dostal na špinavou stopu, a pak jsem se rychle vrátil, abych v poslední zatáčce tlačil. Špatně jsem odhadl teplotu pneumatik a přilnavost a ztratil zadní část a narazil do zdi. Je to z mé strany drahá chyba a je mi líto týmu. Závod je zítra, a i když to bude velmi obtížné, Singapur je vždy dlouhý závod s příležitostmi na cestě. Zkusíme udělat vše pro to, abychom získali nějaké pozice a přivezli domů dobré body.“

Fred Vasseur, šéf týmu Scuderia Ferrari HP

„Těžká sobota, možná nejvíce frustrující v dosavadní sezóně. Po nárazu je Carlos v pořádku, i když to nebylo to, co očekával po svém loňském výkonu. Po celý víkend jsme měli dobré tempo, takže vyjet z kvalifikace bez časů na tabuli je těžké, zejména proto, že náš čas v Q2 naznačoval, že bychom se mohli dostat do první řady. V Q3 zajel Charles pouze jedno kolo, ale přirozeně byl přesně na limitu a přejel cílovou čáru o pár centimetrů. Takže se teď musíme soustředit na zítřek, kdy se budeme snažit přivézt domů co nejlepší výsledek z místa, kde jsme na roštu. Možná budeme muset být agresivnější než obvykle při našich strategických rozhodnutích, ale Singapur není nejjednodušší tratí pro předjíždění.“

Zdroj a foto : Scuderia Ferrari HP

 

Formule 1 – Singapore Airlines Singapore GRAND PRIX 20.- 22.2024