- Na aktualizovaném rozvržení trati získal tým užitečné poznatky a shromáždil spoustu dat během prvního dne běhu v Singapuru.
- Hlavním cílem denních jízd bylo porozumět chování pneumatik ve všech třech směsích.
- V FP1 Lewis i George během úvodní hodiny nasadili směsi Hard a Soft. Ukončili relaci P5 a P6.
- FP2 se ustálil ve svém obvyklém rytmu s počátečním zaměřením na střední sady pneumatik, které ustoupily výkonným jízdám na jedno kolo na měkké směsi. George využil své druhé tlačné kolo na této pneumatice k tomu, aby se dostal na 3. místo, zatímco Lewis P5 projel svou první jízdou.
- Denní jízda na trati byla zakončena obvyklými dlouhými jízdami na použité směsi Medium. Oba piloti vypadali konkurenceschopně v úzce sladěném poli; Nakonec prvních osm desetin dělilo prvních osm v jediném kole.
Pilot
FP1
FP2
George Russell
- 25 kol
- 1:33.695
- P6
- Tvrdá, měkká, tvrdá
- 25 kol
- 1:32.355
- P3
- Střední, měkká, střední
Lewis Hamilton
- 21 kol
- 1:33.540
- P5
- Tvrdá, měkká, tvrdá
- 23 kol
- 1:32.585
- P5
- Střední, měkká, střední
GEORGE RUSSELL
„Celkově to pro nás byl velmi pozitivní pátek. Auto se na okruhu cítí opravdu dobře. Rozhodně se zlepšil v chladnějších teplotách FP2, ale stejně tak se stále cítil slušně v mírně nereprezentativních podmínkách FP1. Časy byly mezi několika vozy velmi těsné. Ferrari vypadalo rychlé, zejména v jediném kole. Dlouhodobé výkony řady soupeřů byly také silné, ale do víkendu můžeme vstupovat optimisticky. Přes noc uděláme naši obvyklou práci a doufejme, že do soboty najdeme nějaké zlepšení. Nové rozložení tratí si opravdu užívám. Díky tomu je konečný sektor a kolo jako celek mnohem plynulejší. Rozhodně to zlepšuje zážitek za volantem a mělo by to pomoci vytvořit lepší závodění v neděli. Zlepšení přináší také nový povrch trati v zatáčkách jedna až pět.“
LEWIS HAMILTON
„Byl to skvělý den tady v Singapuru. Odvedli úžasnou práci se změnami trati; Miluji jízdu na tomto okruhu více než kdy jindy. Nový povrch trati je skvělý a díky němu je jízda na trati ještě příjemnější. Odstranění čtyř zatáček na konci kola pak okruh naprosto dovedlo k dokonalosti. Je neuvěřitelné řídit. Pokud jde o náš den celkově, FP1 byl solidní. Pořád jsme byli trochu tam, kde jsme chtěli být, ale nebylo to tak špatné. FP2 byla určitě nejlepší FP2 session, kterou jsem letos měl. Bylo hezké zakončit pátek s tak pozitivním pocitem. Myslím, že máme dobrou platformu, na které můžeme stavět po zbytek víkendu. Je to to nejlepší, co jsem letos od pátku cítil, takže doufám, že přes noc odvedeme dobrou práci, jak to vždy děláme, a budeme se nadále zlepšovat.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI
„Dnes jsme měli solidní tréninky a oba jezdci dokončili den spokojeni s vyvážením. Je tu trochu práce, kterou musíme udělat, abychom pochopili, jak přistupovat k jednomu kolu na měkkých pneumatikách; Neměli jsme pocit, že bychom ze směsi vytěžili maximum a George se později dokázal zlepšit. Jízda byla poměrně silná. Je vždy těžké udržet teplo ze zadních pneumatik, ale zdá se, že jsme víceméně v tempu. Pořadí představení je dnes zajímavé. Ferrari vypadalo rychlé, stejně jako McLaren a Aston Martin a neobvykle Red Bull nevypadal jako ten, koho by měl porazit. Předpokládáme, že to zítra vyřeší, což bude znamenat, že mnoho jezdců bojuje o nejvyšší místa na startovním roštu. Je to jasně velmi blízko, takže se budeme snažit najít každý kousek tempa přes noc. Těšíme se na vzrušující zítřejší kvalifikaci.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One
Formule 1 – SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX 15.-17.9. 2023