Piloti týmu AlphaTauri se podělili o zážitky z pátečních tréninků.
LIAM LAWSON (AT04-03, CAR 40)
FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:34,894, POZICE 16. MÍSTO, 27 KOL
FP2 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:33,285, POZICE 12., 27 KOL
„Zpočátku byl dnešek náročný, ale to se u této jedinečné trati očekávalo. Užívám si to a hodně se učím. Bylo také skvělé řídit v noci, pod světly vzhledem k teplu je to pro řidiče pohodlnější. Zítra musíme FP3 využít na maximum, ale zatím je to v pořádku. Postupně jsme stavěli a jde to pěkně, takže zítra toho určitě přijde víc. Na tomto typu okruhu je těžké si všimnout rozdílů v aktualizacích. Zisky nebudou tak velké jako na tradičnějších okruzích, ale auto se rozhodně zlepšilo. Je zřejmé, že s něčím tak novým musíme přijít na to, jak to maximalizovat, takže dnes večer analyzujeme naše data a jsme připraveni na zítřejší kvalifikaci. Cítím, že mezi měkkou a střední směsí není tak velké zlepšení přilnavosti, ale podíváme se na to pro kvalifikaci a závod.“
YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)
FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:34,042, POS. 9. MÍSTO, 25 KOL
FP2 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:33,477, 16. MÍSTO, 27 KOL
„Celkově to dnes bylo v pořádku. Ke konci došlo k poklesu přilnavosti na měkké směsi a ve srovnání se středními pneumatikami jsem necítil velký krok dopředu, takže musíme prozkoumat, co se tam stalo. Vzhledem k tomu, že Singapur je ve srovnání s ostatními úplně jiná, jedinečná trať, je těžké tak rychle zjistit, jak dobře naše aktualizace fungují. Auto se určitě zlepšilo, zejména zadní podpora, ale v kvalifikaci budeme vědět víc. Cítím se dobře a těším se, až se tam zítra vrátím.“
JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)
„Do Singapuru jsme přijeli s několika novými aerodynamickými komponenty, kterými byly vybaveny oba vozy. Jedním z klíčových cílů dneška bylo pochopit výkon spojený s touto aktualizací a společně s daty zjistit, jak nejlépe nastavit auto kolem ní. Se zrušenými závody v předchozích letech to bylo teprve podruhé, co zde Yuki jel a poprvé Liam, takže FP1 se zaměřil na maximalizaci počtu kol a umožnil pilotům krok za krokem zvyšovat tempo. V FP1 je vždy těžké se toho hodně naučit s vysokými teplotami trati a zelenou tratí, ale viděli jsme dost na to, abychom viděli, že balíček funguje a oba piloti byli s vozem spokojeni. Trochu jsme doladili FP2, což je nejreprezentativnější část víkendu pro kvalifikaci a přípravu na závod. Výkon na středně smíšené pneumatice ukázal, že změny šly správným směrem. Když se Liam přesunul na krátké měkké pneumatiky, našel čas na kolo, ale Yuki bojoval s přilnavostí a svůj čas příliš nezlepšil, takže je to něco, na čem musíme zítra zapracovat. Degradace v dlouhých tratích byla zvládnutelná a byla zde směs směsí používaných různými soupeři, takže máme hodně co projít, abychom definovali nejlepší strategii pro neděli. Nyní se zaměřujeme na krátkodobý výkon a na to, co musíme udělat, abychom maximalizovali potenciál měkké směsi. Obecně to byl pozitivní začátek víkendu.“
Zdroj: Scuderia AlphaTauri
Formule 1 – SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX 15.-17.9. 2023