
Jeden vůz ve druhé a jeden ve třetí, spolu se šesti body v Poháru konstruktérů: to je výsledek sobotní Velké ceny Rakouska pro tým Scuderia Ferrari HP. Ve srovnání se včerejší kvalifikací na sprint ukázala dnešní kvalifikace malé známky pokroku, pokud jde o rychlost na jedno kolo na měkkých pneumatikách, i když to nestačilo na boj o start z první řady. Carlos Sainz zítra odstartuje ze čtvrtého místa, Charles Leclerc bude na startovním roštu hned za ním na šestém místě, protože i když do toho v Q3 dal všechno, udělal chybu, která znamenala, že nemohl zlepšit svůj první čas z jízdy.
Q3.
Carlos a Charles zvládli první dvě fáze poměrně pohodlně, i když monacký pilot musel být na trati ke konci Q1 a Q2, aby byl připraven reagovat v případě, že by se ostatní zlepšili. V závěrečné části měl tedy Sainz k dispozici dvě sady nových měkkých pneumatik, zatímco Leclerc měl jednu sadu, která odjela jedno kolo, a jednu novou sadu. Carlos zajelCharles 1’05″235 při své první jízdě, Charles 1’05″044, což je dočasně zařadilo na čtvrté a sedmé místo. Při svém druhém pokusu se Carlos zlepšil na dobrých 1’04″851, jen o 11 tisícin pomalejší než třetí nejrychlejší kolo George Russella. Leclerc se zablokoval ve 4. zatáčce a jeho kolo bylo ohroženo, takže se musel spokojit s časem při svém prvním výjezdu, který mu umožní startovat ze šestého místa na startovním roštu poté, co Oscaru Piastrimu byl smazán čas kvůli překročení traťových limitů.
Sprint závod
Po poledni tým získal šest bodů do Poháru konstruktérů, a to na konci třetího sprintu roku, ve kterém Carlos s Charlesem startovali na pátém a desátém místě. Oba měli skvělé starty, Sainz se na konci úvodního kola dostal na čtvrté místo, když předjel Russella. Charles Leclerc se dostal před Alpine i Sergia Péreze a byl sedmý. Carlos ztratil místo ve prospěch Mercedesu v 8. kole, což znamenalo, že se vrátil na páté místo, zatímco Charles si udržel stejnou pozici až do šachovnicové vlajky.
Zítřejší závod.
Velká cena Rakouska na 71 kol odstartuje v 15:00 za podobného počasí jako v minulých dvou dnech. Cílem je pokusit se skončit na stupních vítězů a přivézt domů co nejvíce bodů. Pokud jde o strategii, bude hodně záležet na tom, jak se pole usadí po startu, protože jak bylo vidět ve sprintu, to, zda se jezdec ocitne ve vlaku DRS a jeho pozice v něm, může mít zásadní vliv na správu pneumatik a na to, jak si vůz jako celek vede.
Carlos Sainz #55
„Byl to pozitivnější den než včera: zrychlili jsme a udělali některé změny, které nám celkově rozhodně pomohly. Stále se trápíme v rychlých zatáčkách, ale velmi tvrdě pracujeme s týmem, abychom pochopili, jak se s tím vypořádat. Jsme tam, kde jsem si představoval, že bychom mohli být, ale cítím, že se zlepšujeme a byli jsme velmi blízko třetímu místu. Cílem pro zítřek je jednoznačně pódium: víme, že to bude těžké, ale dáme do toho všechno, jako vždycky.“
Charles Leclerc #16
„Dnešek se nevyvíjel nijak zvlášť dobře. Náš výkon ve sprintu dnes ráno nebyl skvělý, poté jsme pracovali na změně nastavení vozu a hledali těch pár cenných desetin, které nám chyběly jak pro kvalifikaci, tak pro zítřejší závod. Myslím, že práce se vyplatila a zítra se můžeme posunout v pořadí nahoru. V Q3, po povzbudivém prvním výjezdu na použitých pneumatikách, jsem měl dobrý pocit a snažil jsem se tlačit na pilu, jak jen to šlo. Bohužel jsem udělal pár chyb ve čtvrté a šesté zatáčce, takže musím startovat ze šestého místa. Ale dnes jsme získali několik dobrých bodů a věřím, že můžeme zaútočit na stupně vítězů. Zdá se, že pracujeme správným směrem a doufám, že v závodě dokážeme udělat něco dobrého.“
Fred Vasseur – šéf týmu Scuderia Ferrari HP
„Celkově jsme oproti včerejšku udělali malý krok vpřed, ale nakonec jsme doufali, že budeme na startovním roštu o něco více vpředu. V posledním sektoru jsme se zlepšili, ale v některých zatáčkách se stále trochu trápíme. Carlos zajel solidní kvalifikaci a byl jen o setinu sekundy pomalejší než (George) Russell, zatímco Charles zajel dobré kolo, mnohem rychlejší než to předchozí, než se zablokoval ve čtvrté zatáčce. Byla škoda, že svou první jízdu v Q3 musel absolvovat na opotřebené sadě a ne na nové. Co se týče závodu, dnes jsme viděli, že se DRS vlaky vyvíjejí a pokud jste v něm na správné pozici, můžete docela dost získat. Opačným efektem je, že pokud jste na konci vlaku, je snadné přehřát pneumatiky a auto obecně. Hodně tedy bude záležet na startu a prvním kole, ale ve srovnání se sprintem jde o strategii a pit stopy v boxech a každý si s těmito faktory trochu pohraje.“

Nastal třetí sprint závod sezóny. Teplota vzduchu je 29 stupňů, trať je 48.
Start
Carlos Sainz je pátý na startovním roštu, Charles Leclerc desátý, oba na použitých středních sadách pneumatik, stejně jako většina ostatních jezdců. Oba dobře odstartovali z trati, španělský pilot předjel George Russella na čtvrtém místě, zatímco Charles Leclerc se dostal před piloty Alpine i Sergia Péreze a dostal se na sedmé místo.
8. kolo
George Russell předjíždí Carlose, který se tak posunul zpět na páté místo.
Závěr závodu.
Nedošlo k žádným změnám. Carlos dojel pátý, Charles sedmý.
Zdroj: Scuderia Ferrari HP