Velká cena Rakouska – páteční kvalifikace tým Scuderia Ferrari

Na druhé nejkratší trati sezóny přinesla kvalifikace na Velkou cenu Rakouska obvyklou skvělou podívanou na nejrychlejší jezdce, kteří ji bojovali s přesností na tisíciny sekundy. Scuderia Ferrari unikla první pozice jen o vous, nejlepší kolo Charlese Leclerca bylo o pouhých 29 tisícin nižší než čas Maxe Verstappena. Proto do zítřejšího závodu ve sprintu, který má 24 kol, což odpovídá 100 kilometrům a startuje v 16:30, bude Charles startovat z druhého místa na startovním roštu a týmový kolega Carlos Sainz je třetí, o 82 tisícin na pole time.

Sprint. Druhý sprintový závod sezóny, jehož startovní rošt vychází z dnešní kvalifikace, bude mít identickou první řadu jako ten první, který se konal v Imole. Jeho výsledek určuje startovní rošt pro samotnou Grand Prix, která začíná v neděli v 15 hodin. Předchází tomu poslední hodina volného tréninku, který začíná ve 12:30, kdy týmy dostanou poslední šanci připravit se na krátký závod a nedělních 71 kol, což odpovídá 306,452 kilometru.

Charles Leclerc #16

„Bylo to velmi blízko, ale Max byl dnes jen vepředu. Po červených vlajkách jsem měl trochu nedotáčivost, protože jsem se snažil dostat pneumatiky zpět do pravého okna, takže jsem nezajel dokonalé kolo. Je to škoda, ale je teprve pátek a bude to neděle, co se opravdu počítá. Zítra bude důležité zapracovat na stylu jízdy v FP2 a pak mít velmi dobrý sprint.“

GP AUSTRIA F1/2022 – credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Carlos Sainz #55

„To bylo tak blízko! Celkově to byla pozitivní kvalifikace. Podařilo se nám během tréninku zvýšit rychlost a na konci zajet dobré kolo. Prvních pár zatáček poslední jízdy bylo velmi složitých, protože jsme kvůli druhé červené vlajce ztratili teplotu v pneumatikách. Nakonec nám unikl lepší výsledek o necelou desetinu, takže si myslím, že nás zítra čeká zajímavý sprint a nedělní zívod, protože máme silné tempo. Připravíme se co nejlépe a budeme bojovat o dobrý výsledek!“

 

GP AUSTRIA F1/2022 – credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Spielberg, 8. července 2022 – Jasno, větrno. Teploty: vzduch 21, trať 31

Q1

Obě Ferrari vyjedou na nové měkké sadě pneumatik, přičemž Charles zajel čas 1’06”762, zatímco Carlosův první čas byl zrušen kvůli překročení limitů tratě.  Charles Leclerc se zlepšuje na 1’06″200 a Carlos Sainz zajel 1’06″397. Dva vozy přezouvají na nové měkké sady pneumatik a pak nastaví čas 1’05“419 a 1’05’660. Oba postupují do Q2.

Q2

Charles a Carlos jedou na ojetých softech. Monacký pilot  zvládá 1’05”774, zatímco španělský pilot zajel 1’05”923. Dvojice je v boxech pro nové softy a znovu zaútočí: Charles dosáhl času 1’05″287, zatímco Carlos zajel kolo 1’05″576, aby je dostal do posledního rozstřelu.

Q3

Světla svítí zeleně, ale nikdo nevyjíždí. Po dvou minutách je Charles prvním mužem na trati na nové měkké sadě pneumatik. Zdrží ho Lewis Hamilton na jeho cestě k 1’05″183, aby byl druhý nejrychlejší, a Carlos třetím na 1’05″300. Jezdci se chystají znovu vyrazit na měkkých sadách, ale trénink je označen červenou vlajkou po havárii Lewise Hamiltona. Naštěstí vyvázl bez zranění a po deseti minutách se  opět pokračuje. Sotva se  rozjelo,  znovu se objevily červené vlajky, poté co George Russell sjel z trati narazil do bariéry. I onje  v pořádku. Do konce zbývají pouhé 2 minuty: Charles a Carlos se zlepšují a klesají na 1’05″013 a 1’05″066. Charles je jen o 29 tisícin pomalejší než Max Verstappen.

GP AUSTRIA F1/2022 – GIOVEDI’ 07/07/2022
credit: @Scuderia Ferrari Press Office

FP

Charles Leclerc a Carlos Sainz byli v dnešním jediném volném tréninku na Velkou cenu Rakouska na okruhu Spielberg druhý a sedmý nejrychlejší.

59 kol. Jak je nyní obvyklé pro víkend ve formátu Sprint, tým pracoval na odpolední kvalifikaci a zítřejším krátkém závodě, přičemž obě F1-75 startovaly na středních pneumatikách. Oba piloti si tyto pneumatiky nechali, dokud trénink nebyl označen červenou vlajkou poté, co Lando Norris musel odstavit svůj McLaren na trať, do konce tréninku zbývalo necelých 40 minut. Charles do té doby zajel 1’08″064, což byl druhý nejrychlejší čas, a Carlos zajel 1’08″430, což stačilo na šesté místo. Když trénink znovu začal, dvojice Ferrari vyrazila na měkkých sadách pneumatik a okamžitě zapsala dva nejlepší časy 1’06″650 a 1’07″149. Závod byl podruhé označen červenou vlajkou kvůli troskám na trati, po které obě F1-75 pokračovaly v jízdě na stejných pneumatikách. Carlos se dostal na 1’07″039, zatímco Charles nasadil novou sadu měkkých pneumatik a zapsal své nejlepší kolo 1’06″557.

GP AUSTRIA F1/2022 – credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Zdroj: Scuderia Ferrari

Formule 1 – Rolex Grosser Preis von Österreich 8.-10.7. 2022