
Brilantní Charles Leclerc získal třetí letošní vítězství. Carlos Sainz odstoupil ze závodu
Teplota: vzduch 22°C, trať 28°C
Charles Leclerc je zpět v kruhu vítězů po Velké ceně Rakouska na Spielbergu, aby zajistil Scuderii Ferrari čtvrté vítězství v sezóně, druhé v řadě, poté, co Carlos Sainz minulou neděli skončil na nejvyšším stupínku v Silverstone. Bohužel dnes musel španělský pilot 15 kol před cílem odstoupit pro problém s pohonnou jednotkou. Díky skvělé jízdě se dostal téměř k možnosti předjet Maxe Verstappena, aby obsadil druhé místo a zajistil si tak zaslouženou 1-2. Byl by to dobrý způsob, jak oslavit 90. výročí od prvního výskytu znaku vzpínajícího se koně na vozech Scuderia v roce 1932, se starým odznakem vystaveným na obou F1-75 zde v Rakousku.
Útočný závod.
Scuderia zvolila rozhodně agresivní strategii založenou na skvělé závodní rychlosti vozů. Charles předjel Maxe Verstappena na trati třikrát a Carlos Sainz byl stejně agresivní. Oba muži tvrdě tlačili hned od začátku, což přinutilo jejich soupeře rychle opotřebovat pneumatiky a udělat zastávku v boxech dříve, než bylo plánováno. To poskytlo Charlesovi výhodu, vedl jinou strategii než nizozemský pilot vždy stíhal svého soupeře na čerstvějších pneumatikách, takže ho mohl relativně snadno předjet. Po druhé zastávce v boxech byl Leclerc zpět ve vedení. Když pak Carlos dojel Maxe Verstappena, musel odstoupit s problémem s pohonnou jednotkou, který přinesl Virtual Safety Car. Tým okamžitě zareagoval a povolal Charlese pro sadu středních pneumatik, stejně jako jeho rival, který se přes problém s plynovým pedálem na Charlesově voze nedokázal dostat dostatečně blízko k číslu 16 F1-75, aby předjel. Toto je 242. vítězství Scuderie, šesté v Rakousku. Je to páté v kariéře Charlese, který ho na seznamu vítězů Ferrari rovná Gerhardu Bergerovi, Carlosi Reutemannovi a Alainu Prostovi.
Krátká pauza.
Scuderia se vrací domů poté, co si užila velmi úspěšnou dvojici závodů, čímž zmenšila náskok na své soupeře v šampionátu konstruktérů i jezdců. Mistrovství světa pokračuje za čtrnáct dní další dvojicí závodů, Velkou cenou Francie v Le Castellet 24. července, následovanou maďarským závodem na Hungaroringu, po kterém následuje letní přestávka.
Charles Leclerc #16
„Každá výhra je speciální, ale tahle je prostě úžasná. Posledních 15 kol bylo na limitu s problémem, který jsme měli, ale dojeli jsme do cíle. Dnes jsme měli opravdu silné tempo a několik skvělých soubojů. Včera večer jsem tvrdě pracoval, abych našel, kde bych se mohl ještě zlepšit, a dnes to znamenalo rozdíl. Mám obrovskou radost!“
Carlos Sainz #55
„Dnes je těžké najít správná slova, protože bylo jasné, že jedna-dva byla docela nablízku. Dnes jsem měl silné tempo, zvláště na tvrdé sadě pneumatik. Degradace byla velmi vysoká, ale zvládli jsme to dobře. V posledním stintu se vůz cítil na trati opravdu dobře, dokud jsme evidentně neměli problém a museli jsme odstoupit. Dnešní výsledek je těžké přijmout, protože mě i tým stál důležitý počet bodů v obou šampionátech. Pozitivní je, že se v autě cítím lépe a lépe, každý závod je pohodlnější, a to mě udržuje motivováno. Jsme rychlí a to je nejdůležitější. Gratulace Charlesovi k vítězství! Budeme tlačit dál!“
Mattia Binotto Team Principal & Managing Director
„Z dnešního závodu si můžeme odnést domů spoustu pozitiv. Zajistili jsme si druhé vítězství v Grand Prix v řadě, což potvrzuje, že odvádíme dobrou práci s vozem, který se ukazuje jako konkurenceschopný na každé trati. Naše řízení všech aspektů tohoto závodu šlo dobře, od naší podrobné přípravy, dokonce i po včerejším sprintu a myslím, že jsme udělali všechna správná rozhodnutí, pokud jde o strategii, odstartovali jsme útočný závod hned od začátku. To znamenalo, že jsme byli schopni dostat Maxe Verstappena pod tlak a donutit ho k obrannému závodu. Mechanici provedli pět velmi rychlých zastávek v boxech a piloti splnili vše, co jsme od nich před závodem požadovali, a zvládli pneumatiky velmi dobře. Charles jel jako lev, předjel Maxe na trati nejméně třikrát a zdálo se, že Carlos udělá totéž, což by vedlo k zaslouženému umístění jedna-dva. Samozřejmě jsme velmi zklamaní, ale jsem si jistý, že v nadcházejících závodech bude bojovat. Stále trpíme problémy se spolehlivostí, víme o co jde a musíme vyvinout maximální úsilí, abychom je co nejdříve vyřešili. Jsem si jistý, že to dokážeme, ale po výkonu, jako je ten dnešní, chci poblahopřát celému týmu, tady na trati a v Maranellu, kde všechna oddělení odváděla přes zimu tak skvělou práci.“
Rekapitulace závodu
Start.
Max Verstappen si udržuje vedení před Charlesem Leclercem a George Russell předjíždí Carlose Sainze v 1. zatáčce, ale španělský pilot se ve 3. zatáčce vrací na třetí místo.
Kolo 12.. Charles Leclerc útočí na Maxe Verstappena ve 4. zatáčce , aby se dostal do vedení.
Kolo 13. Max Verstappen v boxech, Carlos Sainz se posunul na druhé místo.
Kolo 20. Charles Leclerc má na Carlose Sainze náskok 4 sekund a vede o 19 bodů před Maxem Verstappenem.
Kolo 27. Charles Leclerc zajíždí do boxů, aby nasadil tvrdou sadu pneumatik, takže se Carlos dostává do vedení.
Kolo 28. Nyní Carlos Sainz v boxech pro tvrdou sadu pneumatik, rychlý pit stop 2,3 sekundy. Max Verstappen vede před Charlesem Leclercem, Lewisem Hamiltonem a Carlosem Sainzem
Kolo 29. Lewis Hamilton v boxech, Carlos Sainz je opět třetí.
Kolo 33. Charles dojíždí k Maxií Verstappenovi a ujímá se vedení.
Kolo 36. Carlos Sainz se blíží Verstappenovi.
Kolo 37. Max Verstapen zastávka v boxexh pro novou tvrdou sadu pneumatik. Charles Leclerc vede Carlosem a Maxem Verstappenem.
Kolo 50. Charles zajíždí do boxů pro novou tvrdou sadu pneumatik za 2,4 sekundy a vrací se za Carlose a Maxe.
Kolo 51. Carlos také absolvoval pit stop za 2,6 sekundy a zařadil se za Charlese. Max Verstappen vede před Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem.
Kolo 53. Charles dojíždí Maxe Verstappena a předjede ho ve 4. zatáčce.
Kolo 58. Carlos musí odstoupit pro problém problémem s autem. Aktivován virtuální safety car.
Kolo 59. Charles jede do boxů pro střední sadu pneumatik.
Kolo 61. Charles Leclerc vede před Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem.
Kolo 67. Charles má problémy s plynovým pedálem, ale jede dál.
Závěr závodu:.
Ferrari získává 242. vítězství ve Formuli 1, páté pro Charlese Lecleerca. Monacký pilot se raduje ze svého prvního vítězství od GP Austrálie.

credit: @Scuderia Ferrari Press Office



Zdroj: Scuderia Ferrari
Formule 1 – Rolex Grosser Preis von Österreich 8.-10.7. 2022