
Carlos Sainz a Charles Leclerc byli v závěrečném volném tréninku na Velkou cenu Nizozemska 10. a 16. Kvalifikace neměla žádnou skutečnou hodnotu kvůli dlouhému přerušení po nehodě Logana Sargeanta.
FP 3
Podle očekávání byla trať na začátku session mokrá a teplota vzduchu byla 18 stupňů. Carlos vyjel na sadě pneumatik do extrémního mokra, aby posoudil podmínky před přezutím na středně tvrdé, zatímco Charles se hned od začátku rozhodl pro tuto směs. Ani jeden z jezdců Ferrari nebyl schopen zajet čas kvůli Sargeantově havárii, po které následovala červená vlajka. Trvalo dlouho, než se trať znovu otevřela, protože auto začalo hořet, na trati byl olej a hlavně proto, že bylo třeba opravit bariéry ve 4. zatáčce. Session pokračovala s pouhými dvěma minutami , což znamenalo, že byl čas pouze na jedno letmé kolo. Carlos zajel čas 1’22″589 a Charles zajel kolo za 1’24″158, což stačilo na desáté a šestnácté místo. Španělský pilot zajel šest kol, monacký pilot čtyři.
Kvalifikace na Velkou cenu Nizozemska. Teplota vzduchu je 25 stupňů, teplota trati je 31 ° C. Charles a Carlos nemají před tréninkem mnoho dat, se kterými by mohli pracovat, zejména Carlos poté, co včera vynechal většinu jediného tréninku na suchu.
Q1
Oba jezdci vyjíždějí na nových měkkých pneumatikách. Monacký pilot začíná s 1’11″890, španělský pilot s 1’12″763, než se zlepší na 1’12″223. Zajedou do boxů pro nové měkké pneumatiky a oba se zlepší; Carlos na 1’11″327 a Charles na 1’11″370, oba se dostali do další části.
Q2
Charles a Carlos vyrážejí na trať se sadami pneumatik použitými při druhém pokusu Q1 a zajíždějí časy 1’11″665 a 1’11″835. Po přezutí na nové měkké pneumatiky Leclerc zajíždí 1’11″060 a Sainz 1’11″200. Čas na další sadu nových měkkých pneumatik: Charles se dostal do Q3 s dobrým časem 1’10″689, ale Carlos je první, kdo neprošel , a díky kolu za 1’10″914 odstartuje z jedenáctého místa.
Q3
Charles Leclerc začíná na měkkých pneumatikách použitých na konci Q2 a zajel 1’10″758. Na sadě nových měkkých pneumatik se pak dostal na 1’10″582, což mu zajistilo šesté místo ve třetí řadě na startovním roštu.
Zdroj a foto : Scuderia Ferrari HP