Dramatické odpoledne v Zandvoortu, tým se vrátil do první desítky a skončil na bodech s jediným vozem
- Výsledky týmu byly definovány úvodními 15 koly, kdy špatně načasované zastávky v boxech odsunuly jezdce na chvost startovního pole a tým zůstal v režimu zotavení.
- Lewis se vyšplhal z 13. místa na startu, přes 20. místo v prvních kolech na 6. místo v cíli – v souladu s cílovou předpovědí pro normální, suchý závod.
- Během závodu jezdil na střední sadě pneumatik Inter, Soft, Soft, Inter.
- George zůstal mimo hru až do čtvrtého kola v dešti a po pitstopu pro intermediálky se propadl na 19. místo. Pak jel na měkké sadě, snažil se zotavit a pak inter následovala červená vlajka.
- Po restartu jel na 7. místě, ale dostal se do kontaktu s Norrisem, který mu propíchl levou zadní pneumatiku a v cíli propadl na 17. místo.
- Osm dnes získaných bodů je nejnižší návrat týmu v sezóně – a znamená ztrátu na 3. místo v Poháru konstruktérů na 40 bodů.
LEWIS HAMILTON
„Opravdu jsem nevěděl, jak to dnes půjde – včera večer jsem si lámal hlavu nad tím, kde jsme udělali chybu v kvalifikaci a jak jsme skončili na 13. místě a jak se dostat zpátky nahoru. Chtěl jsem do závodu odstartovat na střední směsi pneumatik, ale pak se ukázalo, že jsem jediný ve startovním poli na jiné sadě pneumatik – a pak přišel déšť. Jako tým jsme udělali špatné rozhodnutí a zaplatili jsme za to, že jsme skončili poslední. Pak už jsem jen sklopil hlavu a snažil se; Byl to skvělý příklad toho, že když upadnete nebo klopýtnete, prostě se zvedněte a zkuste to. Pokaždé, když jsem zajel do boxů, vyjel jsem zezadu a pořád jsem se hnal a hnal. Byl jsem opravdu šťastný – předjel jsem například McLaren, což na této trati není snadné. A pak na konci jsem potřeboval DRS, abych předjel Sainze, protože jsem byl rychlejší, ale neměl jsem rychlost na rovince, aby se mi to podařilo. Ale celkově je to pocit toho, co mohlo být: kdybychom udělali jiné cally, měli jsme tempo na to, abychom vyzvali první dva. Nebyli jsme daleko od suchých – a bývalo by bylo dobré být v tomto boji.
GEORGE RUSSELL
„Dnes to bylo těžké – šel jsem do závodu s očekáváním, že budu bojovat o pódium a skončil jsem na 17. místě. Čekali jsme, že déšť řekne své za pár minut, a nakonec to bylo téměř deset. Bylo to připravené na intermediálky, ale myslel jsem si, že bych to mohl troufnout na další kolo nebo dvě, pokud to bude jen krátké – ale to se nestalo. Raději bychom měli rychlé auto a špatný den než naopak, ale dnes to byla promarněná příležitost. Na konci kola jsem byl bok po boku s Landem do šikany, pak jsme měli kontakt. Stálo to pár bodů a byla to škoda, protože jsme dnes měli tak rychlé auto, pak naše rozhodnutí o počasí šla proti nám. Ale stále existují pozitiva, která si můžeme odnést ze základního tempa, které jsme ukázali. Věděli jsme, že tento okruh by pro nás mohl být silný – a když se podíváme na Monzu, je to úplně jiné. Vyčistíme si hlavy, půjdeme s novými nápady a poučením z tohoto víkendu a uvidíme, co můžeme udělat.“
TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A GENERÁLNÍ ŘEDITEL
„Byl to pro nás těžký den. V úvodních 15 kolech jsme udělali téměř všechno špatně, co jsme mohli udělat – a to nás stálo šanci bojovat o pódium. Následujících 50 kol až do červené vlajky to bylo v podstatě jako obvykle: vůz byl rychlý na každé směsi pneumatik, udělali jsme správné rozhodnutí a piloti se skvěle zotavili na 6. a 8. místo. V posledních kolech měl George smůlu, že po kontaktu propadl dozadu, zatímco Lewis zkoušel předjet Sainze ze všech sil, ale neměl kudy. Nakonec bych byl raději, kdybychom měli rychlé auto a špatný výsledek, než naopak. Byl to zábavný závod pro Formuli 1 – a ten druh dne, kdy jsme měli být součástí akce vpředu. Ale kdyby, ale na možná se v tomto sportu nehraje. Nyní se musíme přeskupit, pochopit, proč jsme jako tým dnes udělali chybu, a příští víkend jet znovu v Monze.“
ANDREW SHOVLIN, TRAŤOVÝ TECHNICKÝ ŘEDITEL
„Není to pro nás dobrý den. Nečekali jsme, jak silné budou počáteční přeháňky, což znamenalo, že jsme oba vozy od velmi časných etap odsunuli dozadu. Rozhodnutí, která jsme poté přijali, však byla dobrá a podařilo se nám dostat oba vozy zpět do rozumné pozice, když byl závod označen červenou vlajkou. Bohužel Lewis nedokázal najít cestu kolem Sainze v krátkém mezistintu na konci a George utrpěl defekt v souboji s Norrisem, takže odsud odjíždíme s pouhými osmi body, což je naše nejhorší bodové skóre v sezóně. Můžeme však být povzbuzeni skutečností, že vůz byl tento víkend dobrý. I když jsme v určitých podmínkách bojovali, tempo v závodě bylo silné a jdeme správným směrem. Těšíme se šťastní, že za pět dní opět vyrazíme na trať, protože budeme chtít tento výsledek hodit za hlavu.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team