Top news

Velká cena Monaka – sobotní kvalifikace – tým Scuderia Ferrari

Kvalifikace v Monaku se obvykle hraje s přesností na tisícinu sekundy a dnešní trénink rozhodně nezklamal. Od samého začátku Q1 až do posledních okamžiků Q3 byly tyto tři tréninky velkolepé a plné dramatu.

Vzrušující

První část byla označena červenou vlajkou poté, co Sergio Perez skončil ve svodidlech v zatáčce 1. Po restartu Charles zůstal se stejnou sadou pneumatik, ale Carlos se rozhodl nasadit  sadu nových softů. Dvě Ferrari pak pohodlně prošla prvními dvěma fázemi. Na posledních 12 minut akce na trati měli oba piloti k dispozici dvě sady nových měkkých pneumatik, což je zásadní na trati, která je ve stavu neustálého vývoje. Carlos byl ve své první jízdě nejrychlejší druhý před Charlesem a za Fernandem Alonsem. Po nasazení druhé sady pneumatik však všech deset jezdců dokázalo zlepšit své časy. První, kdo dosáhl vrcholu časového výkazu, byl Charles v čase 1’11″471, ale o několik sekund později překročil cílovou čáru Alonso, porazil čas monackého pilota o 22 tisícin a Max Verstappen si zajistil pole position, s kolem o desetinu rychlejším než Leclerc. Carlos se také zlepšil a obsadil páté místo v 1’11”630 za Estebanem Oconem.

 

Předvídatelně nepředvídatelné

Být jediným týmem s oběma svými vozy v první pětici, mohlo by Scuderii nabídnout větší škálu strategických možností, zatímco předpověď naznačuje, že déšť by mohl chtít mluvit také do městských závodů, které jsou často mnohem napínavější a nepředvídatelnější .

Charles Leclerc #16

„Byla to velmi náročná kvalifikace o víkendu, kdy jsem s vozem dost bojoval. Myslím, že naše SF-23 nezvládá nerovnosti tak dobře, ale v kvalifikaci to bylo o něco živější a podařilo se nám zajistit P3, velmi blízko času pole position. Kvalifikační kolo zde není jako nikde jinde v kalendáři a je to opravdu dobrý pocit z jízdy. Takže celkově mohu být spokojený, ale samozřejmě bych byl raději první. Na zítřek potřebuji trochu více štěstí než v minulých letech tady. Předpověď říká, že může pršet, a pokud ano, je možné cokoliv. Stejně do toho půjdu a pak uvidíme, kde skončíme.“

 

Carlos Sainz #55

„Upřímně, nejsem spokojený s tím, jak to v Q3 skončilo. Předjíždět tři pomalá auta během posledního tlačného kola není ani zdaleka ideální, zvláště když to bylo tak těsné. Jsem zklamaný, protože víkend byl až do tohoto bodu docela pozitivní. Každopádně stále máme šanci uspět v zítřejším závodě, takže se budeme snažit využít naše dobré tempo a strategii, abychom se pokusili posunout o několik míst.“

Frédéric Vasseur, šéf týmu

„Samozřejmě je trochu frustrující, když se ocitnete na P3 jen o jednu desetinu sekundy mimo pole position a dvě setiny mimo první řadu. Dnes bylo docela těžké dát jezdcům auto, které by jim vyhovovalo, což je v Monaku vždy klíčové, protože být rychlý na této trati je otázkou správného citu s vozem, vyhýbat se stěnám a postupně zrychlovat. přes víkend.Po FP3 pro kvalifikaci jsme dokázali vůz vylepšit a výsledek nakonec není tak špatný, protože jsme jediný tým se dvěma vozy v první pětce. To znamená, že se můžeme podívat na to, jak si můžeme pohrát se strategií s našimi dvěma jezdci, abychom se v závodě posunuli v pořadí, protože je téměř nemožné předjíždět. Nyní se podíváme na data a připravíme se na zítřek s tím, že svou roli může sehrát i počasí.

 

Jasno a slunečno, příjemné podmínky pro kvalifikaci na Grand Prix Monaka: teplota vzduchu 25, trať 49.

Q1

Charles a Carlos jedou na měkkých sadách pneumatik. Monacký pilot zajel čas 1’14″074 a španělský pilot 1’15″006, když vyrazili na další kolo. Muselo však být přerušeno, protože relace je označena červenou vlajkou poté, co Sergio Perez narazil do bariéry v 1. zatáčce. Po jedenácti minutách relace pokračovala. Další Leclercovo kolo je 1’13″341 a Sainz zastavil čas na 1’13″533. Charles se dostal na 1’12”912 a Carlos na 1’12”717 na sadě nových softů, přičemž oba postoupili do Q2.

 

Q2

Nové softy pro Charlese, zatímco Carlos jel na sadě, kterou ukončil Q1. Při první jízdě zapsal Leclerc 1’12’347 a Sainz 1’12“303. Oba zajelki do boxů pro nové softy a zajeli v 1’12″103 a 1″12″291, aby se dostali do závěrečného rozstřelu.

 

Q3

V závěrečné části mají oba piloti k dispozici dvě sady nových měkkých pneumatik. Leclercova první jízda dosáhla 1’11″756, zatímco Sainz zastailí hodiny na 1’11″729. zastávka v boxech pro nové pneumatiky pro závěrečný rozstřel. Charles zapsal 1’11”471, což ho na chvíli zařadilo na vrchol časového výkazu, ale Max Verstappen zlepšíl svůj čas o desetinu a Fernando Alonso je také rychlejší, jen o 22 tisícin. Carlos je pátý v 1’11”630, za čtvrtým Estebanem Oconem.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – GRAND PRIX DE MONACO 26.-28.5.2023