
Tým Scuderia Ferrari HP zvládl svůj první den programu při Velké ceně Monaka, přičemž Charles Leclerc zajel nejrychlejší čas v obou volných trénincích. Ve druhé části byly zaznamenány nejrychlejší časy a v tomto byl Lewis Hamilton třetí jen něco málo přes desetinu za časem svého týmového kolegy.
Hlavním cílem bylo, aby jezdci odjeli co nejvíce kol, aby se vypořádali s jízdou mezi svodidly, a zajížděním svých nejlepších časů a také s adaptací na nově upravenou druhou část trati. Jeden děsivý okamžik zažil Charles na začátku první části, když se nedokázal vyhnout nárazu do Lance Strolla v Aston Martinu, který se náhle ve vlásence přesunul před monackého pilota. Jediné poškození, které SF-25 utrpěl, bylo zlomené přední křídlo a nemělo to vliv na Leclercův program. Práce pokračují v sobotu v poslední hodině volného tréninku ve 12:30 SELČ, abychom se připravili na kvalifikaci v 16:00, bezpochyby nejdůležitější kvalifikaci na startovním roštu roku, vzhledem k obtížnosti předjíždění na 3,337 km dlouhém monackém okruhu.
FP1
V brzkém odpoledni odstartovaly dva vozy SF-25 do session na středně tvrdých pneumatikách, než Charles musel po incidentu se Strollem zajet do boxů k výměně předního křídla a čerstvé pneumatiky. Při restartu si Hamilton ponechal stejné pneumatiky, ale Charles přezul na měkké a zajel nejrychlejší čas 1’11″964, jako jediný jezdec, který se dostal pod hranici 1’12“. Lewis pak také nasadil nejměkčí směs a zajel devátý nejrychlejší čas 1’12″690. V posledních několika minutách kvalifikace oba jezdci vyjeli s větším množstvím paliva, aby mohli jet v závodním nastavení, přičemž Leclerc byl stále na měkkých pneumatikách, zatímco Hamilton byl od začátku session zpět na středně tvrdých pneumatikách. Dohromady absolvovali 63 kol, 33 pro Charlese a 30 pro Lewise.
FP2
V session, která začala v 17:00, Charles startoval na tvrdé sadě pneumatik, zatímco Lewis jel na středně tvrdé. Oba zvládli pouze jedno letmé kolo, než byla session označena červenou vlajkou poté, co Isack Hadjar narazil do bariér při nájezdu do šikany v přístavu. V polovině hodiny Leclerc přezul na měkké pneumatiky a zajel čas 1’11″355, opět nejrychlejší ze všech. Hamilton zajel ve své druhé jízdě 1’11″460. V závěrečné části hodiny jeli oba jezdci opět s větším množstvím paliva v závodním nastavení, přičemž od začátku používali pneumatiky, tvrdé pro Charlese a středně tvrdé pro Lewise. Leclerc odjel 32 kol, o dvě více než jeho týmový kolega.
Charles Leclerc #16
„Monako je vždy velmi speciální, nejen pro mě, ale pro každého, kdo na této trati jede. V pátek si každý bere své referenční body. Je ještě příliš brzy na to, abychom se na víkend cítili sebejistě, ale byl to pro nás pozitivní první den na trati. Naše tempo na jedno kolo bylo silné a ve voze jsem se cítil pohodlně, bez ohledu na to, na jaké směsi jsme jeli. Kvalifikace zde bude jako obvykle zásadní a pokud chceme domů přivézt dobrý výsledek, musíme startovat vpředu.
Lewis Hamilton #44
„Byl to pozitivní den. Tato trať je vždy výzvou, ale v tom nejlepším slova smyslu, a zažít ji ve Ferrari ji dělá ještě výjimečnější. Dokončili jsme náš program a shromáždili spoustu užitečných dat, na kterých budeme zítra dále pracovat. Tempo bylo celkově slibné; stále je však co hledat. Z vozu mám dobrý pocit a vyvážení není špatné, takže se těším, že na tom budu během víkendu stavět.“

Jezdci týmu Scuderia Ferrari HP Charles Leclerc a Lewis Hamilton byli první a třetí nejrychlejší ve druhé hodině volného tréninku na Velkou cenu Monaka.
62 kol.
Charles startoval na tvrdé sadě pneumatik, zatímco Lewis jel na střední sadě . Oba zvládli pouze jedno letmé kolo – 1’13″162 pro Charlese, 1’13″435 pro Lewise – než byla kvalifikace označena červenou vlajkou poté, co Isack Hadjar narazil do bariér při vjezdu do šikany. Jakmile byla část obnovena, Charles se dostal na 1’12″103 a Lewis zajel 1’12″745, těsně před další červenou vlajkou, tentokrát když Oscar Piastri havaroval na Ste.
Jakmile se na semaforu v boxové uličce rozsvítila zelená, Hamilton vyjel a zajel kolo za 1’12″025, zatímco Leclerc přezul na měkkou sadu, stejně jako jeho týmový kolega brzy poté. Monacký pilot začal s 1’11’414, zlepšil se na 1’11″355. Hamilton zajel ve svém prvním letmém kole čas 1’11″841, ve druhém se dostal na 1’11″460. V závěrečné části hodiny jeli oba jezdci opět s větším množstvím paliva v závodním nastavení, přičemž od začátku kvalifikace používali pneumatiky, tvrdé pro Charlese a středně tvrdé pro Lewise. Leclerc odjel 32 kol, o dvě více než jeho týmový kolega.
Zdroj a foto: Scuderia Ferrari HP