Velká cena Monaka – nedělní závod – tým Mercedes-AMG PETRONAS Formula One

Dvojbodový závěr dramatického odpoledne v Monackém knížectví

  • Lewis Hamilton skončil čtvrtý a George Russell pátý ve Velké ceně Monaka 2023.
  • Seřazení na pátém a osmém místě vypadalo, že bude málo akcí nebo změn v pozicích, dokud těsně za polovinou závodu nezačne pršet.
  • Oba piloti zajeli do boxu pro střední sady pneumatik v 55. kole, strategicky optimální čas na výměnu a získání pozic. Tou dobou už Lewis udělal zastávku v boxech, zatímco George absolvoval dlouhý první stint na tvrdé sadě pneumatik
  • V náročných podmínkách George sjel do únikové cesty a klesl na P5. Když pak znovu vyjel, došlo ke kontaktu s Perezem a britský pilot dostal pětivteřinovou penalizaci.
  • Lewis jel od pit stopů k vlajce na P4 těsně za Oconovým Alpine. Získal také bod za nejrychlejší kolo.
  • Se solidním bodovým ziskem tým stáhl náskok na druhý Aston Martin v poháru konstruktérů na jediný bod.

LEWIS HAMILTON

„S dnešním výsledkem jsem opravdu spokojený. V závodě jsme se posunuli dopředu a to tady v Monaku není snadný úkol. O víkendu jsem nevěděl, kde budeme stát. Získat čtvrté a páté místo jsou pro tým skvělé body. Chci vyslovit obrovské poděkování všem v továrnách za prosazení a uvedení těchto upgradů. Za tím, že jsme zde stojí mnoho práce. Dnes se nám ho podařilo udržet m dovézt do cíle. Tady v Monaku bylo těžké vědět, jak si modernizace povedou. Je tu spousta nerovností a auto působí velmi ztuha, takže je to složité. Barcelona je však pravděpodobně nejlepší testovací okruh, který bychom si mohli přát, abychom se o našem balíčku dozvěděli více. Těším se, jak bude auto reagovat.“

2023 Monaco Grand Prix, Sunday – Steve Etherington

  GEORGE RUSSELL

„Jsem ze sebe velmi zklamaný. Po zastávce v boxech jsem byl před Lewisem a Estebanem (Oconem) a udělal jsem chybu z vlastní viny. Ještě horší je, že jsem ani netlačil. Dotkl jsem se brzdy a zamkl; to stálo tým pódium. Jedna třetina trati byla extrémně mokrá, další část byla dost suchá. Pokud se dotknete bílé čáry, když je mokrá, je to na ledu. Ale nakonec jsou to stejné podmínky pro všechny. Aktualizace z tohoto okruhu nemůžeme posoudit. Barcelona bude jeho první skutečnou zkouškou a bude vzrušující sledovat, jak si vedeme. Bez ohledu na to, co se stane ve Španělsku, bude zajímavé se odtamtud poučit a posunout se vpřed.“

2023 Monaco Grand Prix, Sunday – Steve Etherington

 TOTO WOLFF, ŘEDITEL TÝMU & CEO

„To byl solidní výsledek a dobré body pro tým po závodě, kde by bylo snadné dělat chyby nebo se propadat polem dozadu. Stratégové to dnes označili přesně za správné, pokud jde o přezutí na střední sadu pneumatik, a právě to nás posunulo před Ferrari, abychom získali P4 a P5. Lewis byl po celý závod v pohodě – i když mu v úvodním stintu odešla střední sada pneumatik, dokázali jsme udržet pozici a poté využít déšť. George by na sebe také neměl být příliš tvrdý – zajel pěkný první stint, aby měl příležitost využít déšť, a pak už byly podmínky pro řízení tak náročné, že ho malá chyba přišla pěkně draho. Ale tohle bylo odpoledne, kdy tým fungoval dobře a naši piloti také prokázali svou kvalitu, což se projevilo na získaných bodech. Přivezli jsme na tento závod velký balík a fungoval dobře. V Monaku, o kterém víme, že není reprezentativní okruh, jsme viděli určitá pozitiva, a až příští týden v Barceloně získáme přesnější představu o konkurenceschopnosti. Nechceme předbíhat a myslím, že se všichni těšíme, až se o voze dozvíme víc a uvidíme, jestli jsme udělali krok ve výkonu proti našim bezprostředním soupeřům.“

2023 Monaco Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek

  ANDREW SHOVLIN, TRAŤOVÝ TECHNICKÝ ŘEDITEL

„Vzhledem k našemu tempu tohoto víkendu není čtvrtá a pátá pozice špatný výsledek. Nakonec jsme však nebyli dostatečně rychlí a máme ještě hodně práce, pokud chceme vidět naše jezdce stát na stupních vítězů. Samotný závod byl týmem dobře zvládnutý. Byly body, kde byly naše možnosti omezené. Neměli jsme tempo, abychom udělali undercut na Ocona nebo Sainze s Lewisem, takže všichni vyšli z první zastávky v pořadí. S Georgem, který byl v podobném závodě s jedním Ferrari a jedním Alpine, jsme se rozhodli neudělat undercut a čekali na déšť, safety car nebo červenou vlajku. To přišlo, ale  přezutí bylo náročné. Jen polovina trati byla mokrá, ale kde to bylo, bylo opravdu mokro. Zdálo se, že jsme provedli přezutí ve správný čas, ale George se během zahřívací fáze zablokoval. Naštěstí pokračoval, ale naše šance na pódium se vypařila. Odvedl dobrou práci, když vytvořil dostatečnou mezeru na Ferrari z Leclercu, takže jeho penalizace neovlivnila jeho pozici, když byla přidána po závodě. Nyní se soustředíme na Barcelonu. Těšíme se, až uvidíme, jak bude auto fungovat na normálnější trati; očekáváme, že budeme mít více práce, ale bude užitečné pochopit, kam musíme zaměřit své úsilí. Jsme v dobrém boji o druhé místo v poháru konstruktérů, a i když to není naším cílem, vypadá to, že si budeme moci užít trochu zábavy při závodění s Ferrari a Aston Martin, zatímco pracujeme na odstranění mezery za Red Bully.“

2023 Monaco Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek

Zdroj: Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team

Formule 1 – GRAND PRIX DE MONACO 26.-28.5.2023