Velká cena Mexika – nedělní závod – tým BWT ALPINE F1

BWT ALPINE F1 TEAM získal čtyři body z nedělní Velké ceny Mexika, Esteban Ocon dojel osmý po náročném odpoledni na Autodromo hermanos Rodrigues, Fernando Alonso odstoupil šest kol před koncem závodu pro selhání válce.

Před Fernandovým odstoupením se zdálo, že by tým mohl dosáhnout na sedmé až osmé místo, přičemž Esteban řešil problémy s chlazením v poslední fázi závodu. Oba piloti odstartovali rychle, Fernando předjel Landa Norrise a Valtteriho Bottase a držel se sedmý a Esteban také předjel  McLaren Landa Norrise a na konci prvního kola byl devátý.

Esteban zajel do boxů ve 34. kole pro tvrdou sadu pneumatik – s cílem dojet až do konce závodu dlouhého 71 kol – a Fernando ve 42. kole také pro tvrdou sadu pneumatik. Po Fernandově pitstopu se španělský pilot držel na sedmém místě a Esteban na osmém místě po pěkném předjížděcím manévru na Valtteri Bottase  po vnějšku v zatáčce 1.

Fernandovi vypověděl válec v 52. kole a snažil se co nejlépe zvládat nedostatek výkonu až do svého odstoupení v 65. kole. Esteban byl sedmý, ale čelil problémům s chlazením – notoricky známý problém v Mexico City díky vysoké nadmořské výšce – a předjel ho Daniel Ricciardo. v 60. kole se usadil na osmém místě u šachovnicové vlajky.

ESTEBAN OCON,  startoval z P10, dojel P8:

„Pro tým to byl dnes těžký závod. Před Fernandovým nešťastným odstoupením jsme byli na důležitých  bodech. Já jsem se ve druhé polovině závodu potýkali s problémy s chlazením a museli jsme to zvládnout, což znamenalo, že jsme se na konci nemohli rovnat tempu McLarenů a jen těsně jsme přišli o dorovnání Danielova [Ricciardova] času penalizace. Odjeli jsme s nějakými body, ale musíme zajistit, aby se tyto problémy neopakovaly, pokud chceme zůstat v šampionátu čtvrtí.“

FERNANDO ALONSO, startoval P9, DNF:

„Bohužel jsme dnes nemohli dokončit závod po dobrém startu, dobrých stintech, což znamenalo, že se zdálo že získáme nějaké dobré body. V obou stintech jsem se cítil velmi rychle, nejprve na středních a poté na tvrdých pneumatikách. Po 18 kolech do cíle však vypověděl válec v motoru, což nás nakonec donutilo navzdory maximální snaze zastavit auto. Austin a Mexiko pro mě byly dva velmi dobré víkendy a je škoda, že jsme nezískali body, které jsme si zasloužili. Máme před sebou ještě dva závodní víkendy a musíme se ujistit, že v boji o čtvrté místo získáme více bodů.“

OTMAR SZAFNAUER, Team principal:

„Tento závod se vždy ukázal jako náročný s jedinečnými podmínkami v Mexico City a odjíždíme odsud zklamaní tím, že šachovnicovou vlajku vidělo pouze jedno auto. Bohužel Fernandovi selhal válec v 52. kole a musel zvládnout na pět válců, což znamená značný nedostatek výkonu, aby se pokusil zůstat na bodech. Nakonec problém nebyl udržitelný a musel auto odstavit. Esteban čelil problémům s chlazením již od začátku závodu, kdy musel stoupat a klesat, a proto obětoval značný čas na kolo. Vedl si dobře a  přivezl auto do cíle na osmém místě a získal pro tým cenné body. Víme, že spolehlivost bude klíčem v našem šampionátu a je to něco, co nás zklamalo poté, co jsme v nedávných závodech předvedli tak silnou úroveň výkonu. Jsem přesvědčen, že tyto problémy dokážeme napravit v posledních dvou závodech sezóny.“

Zdroj: BWT Alpine F1 Team

Formule 1 – GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 28.-30.10.2022