Výroky pilotů po sobotní kvalifikaci
DANIEL RICCIARDO (AT04-03, VŮZ 3)
FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:18,828, POS. 18., 28 KOL
KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:18.906, (Q2) 1:18.002, POZICE 13.
„Hlavní je, abych se posadil za volant, cítil se znovu dobře a cítil se pohodlně v autě i v týmu. Mám pocit, že jsem za poslední dva dny udělal dobrý pokrok a relativně rychle jsem se učil, a pokud budeme pokračovat odtud, budu spokojený. Nebyl to nejjednodušší víkend s mokrými podmínkami, které jsme měli včera, a různými přidělenými pneumatikami, ale byl jsem rád, že jsem v kvalifikaci konkurenceschopný. Neočekávám, že závodění bude příliš cizí, vzal jsem si jen půl roku pauzu, takže zítra to bude zábava a samozřejmě, pokud tam budou mezery, uvidím, co auto dokáže.“
YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)
FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:19,156, POZICE 20., 29 KOL
KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:18,919, POZICE 17.
„Dnes to bylo těžké. Vyřazení z Q1 není příjemné; Je to těžké a jsem zklamaný. Nemohl jsem se zlepšit a vynechal jsem Q2, neskončil jsem na pozici, kterou jsem chtěl, a je to škoda. Tempo tam bylo a cítím, že jsme s novým zadním křídlem udělali krok vpřed, jen jsem to nedokázal poskládat a maximalizovat svůj výkon. Je to dobré učení do budoucna, ale jsem velmi frustrovaný, že jsem ztratil příležitost maximalizovat své tempo. Rozdílné přidělení pneumatik, které jsme měli pro kvalifikaci tento týden, bylo zábavné, ale náročné, protože to ztěžovalo tréninky, ale neovlivnilo to zítřejší závod. Z toho, co jsme viděli v trénincích, se závodní tempo zdá být v pořádku, takže doufejme, že se mi to podaří maximalizovat a získat co nejvíce pozic.“
CLAUDIO BALESTRI (HLAVNÍ INŽENÝR – VÝKON VOZIDLA)
„Na základě dat shromážděných včera a dokonce i s některými přerušeními během FP1 jsme se snažili optimalizovat náš balíček s ohledem na různé podmínky na trati, které se dnes očekávají. Během první poloviny FP3 jsme provedli několik jízd s vysokým množstvím paliva, abychom optimalizovali vůz pro závod dokončením simulace dlouhých tratí. V druhé polovině tréninku jsme se zaměřili na kvalifikaci a vzhledem k novému formátu jsme se rozhodli optimalizovat náš vůz, zejména na tvrdých a středních směsích pneumatik, které jsou povinné pro Q1 a Q2. Bylo trochu obtížnější pochopit naši úroveň konkurenceschopnosti kvůli velmi odlišnému použití pneumatik v boxové uličce, kdy mnoho týmů používalo měkké pneumatiky a jen několik se rozhodlo použít tvrdou směs. Naše strategie se nakonec vyplatila a v Q1 jsme byli schopni zajíždět konkurenceschopné časy na tvrdou směs. Nicméně, zatímco Yuki, bohužel, se snažil zlepšit ve svém posledním pokusu v Q1, Daniel se dostal do Q2. Dnes jsme prostě nebyli dost rychlí na to, abychom vstoupili do Q3. Nyní se soustředíme na přípravu na zítřejší závod, který nebude snadný, ale uděláme vše pro to, abychom se vrátili na body.“
Zdroj: Scuderia AlphaTauri