Výroky pilotů po nedělním závodě
DANIEL RICCIARDO (AT04-03, VŮZ 3) ZÁVOD: 13. MÍSTO
„Celý víkend byl dobrý a po návratu jsme opravdu ctítil všechno, co jsem za posledních dvanáct měsíců zmeškal, nemůžu si přát víc během prvního víkendu a to mi dodává sebevědomí. Utrpěl jsem náraz v zatáčce 1 a spadl na chvost balíku. Poté jsme uvízli v zácpě, ale jakmile jsme se trochu vzpamatovali, mohl jsem se usadit do rytmu a od té doby jsem byl šťastný. Naše tempo nebylo špatné, možná jsme dnes mohli být na bodech, nevím, ale naše strategie byla dobrá, jen jsme měli trochu smůlu. Na druhou stranu, kontakt na startu mohl ukončit můj závod, takže jsem vděčný, že auto bylo stále v pořádku a byl jsem schopen odjet 70 kol, abych se naučil co nejvíce. Budu se učit z chyb, které jsem udělal, abych se zlepšoval a zlepšoval, a dělal jsem si malé mentální poznámky, o které se podělím s týmem. Celkově je ale spousta věcí, ze kterých se můžeme radovat.“
YUKI TSUNODA (AT04-04, VŮZ 22) ZÁVOD: POS. 15.
„Rozhodli jsme se dnes začít závod na měkkých pneumatikách, abychom získali co nejvíce pozic na začátku závodu. Start byl dobrý a podařilo se mi získat několik míst, takže jsem se svým výkonem spokojený. Měl jsem rychlost a dnes jsem dobře ovládal své pneumatiky, zejména na měkké směsi, ale bohužel to úplně nevyšlo, takže společně s týmem se na to podíváme. Je to škoda, protože tempo tam bylo. Celkově jsem frustrovaný sám se sebou, protože jsem to všechno nedal dohromady a nevytěžil maximum ze svého výkonu každý den. Byl to týden učení a to, co jsem se naučil dnes, využiji v budoucnu, abych maximalizoval náš výkon.“
Claudio Balestri (hlavní inženýr – výkon vozidla)
„Pro dnešní závod jsme se rozhodli rozdělit vozy z hlediska startovních směsí. Pokud jde o Yukiho, rozhodli jsme se jít agresivně a použít nejměkčí směs, zatímco pro Daniela jsme zvolili střední sadu pneumatik. Na startu získal Yuki mnoho pozic a přiblížil se k první desítce, ale Daniel byl zasažen Zhouem a na konci prvního kola se ocitl na 18. místě poté, co oba vozy Alpine odstoupili. Po deseti kolech zajely do boxů vozy, které startovaly na měkkých pneumatikách, takže jsme udělali to samé s Yukim a nasadili tvrdé pneumatiky, abychom mohli jet dlouho do druhého stintu. Bohužel pitstop byl delší než obvykle a ztratili jsme některé pozice, skončili jsme za Albonem, který byl na stejné směsi. Daniel zvolil jinou strategii a dokončil delší první stint, po kterém jsme se rozhodli nasadit v 18. kole sadu tvrdých pneumatik, nejlepší směs pro flexibilitu pro zbytek závodu. Ve druhé části závodu, kdy oba piloti jezdili na tvrdé směsi, jsme se rozhodli prodloužit Yukiho stint a zároveň zkrátit Danielův čas, abychom měli volný vzduch pro poslední stint na středních pneumatikách. To se vyplatilo, protože Daniel byl schopen být rychlý a konzistentní, což stačilo k opětovnému získání pozic ztracených v prvním kole a dokončil závod na 13. místě. Yuki byl ve svém posledním stintu vybaven středními pneumatikami, ale to nestačilo k tomu, aby se posunul nahoru, a tak skončil na 15. místě, jen dvě desetiny za Hülkenbergem. Zaměříme se na další závod, kde věříme, že budeme v pozici, abychom bojovali o body.“
Zdroj: Scuderia AlphaTauri