Scuderia Ferrari opouští Maďarsko poté, co si zajistila sedmé místo s Charlesem Leclercem a osmé s Carlosem Sainzem. Samotný závod nepřinesl žádné velké drama, i když pro Leclerca došlo v boxové uličce k několika nepředvídaným incidentům.
První část
Charles byl na startu na použitých středních pneumatikách a dostal se před Guanyu Zhou na páté místo, zatímco Carlos se na nových měkkých pneumatikách jel opravdu dobře, předjel ne méně než pět vozů, aby se umístil za svého týmového kolegu. SF-23 měly v prvním stintu dobré tempo, vyrovnaly se McLarenům a Mercedesu Lewise Hamiltona, ale při první zastávce v boxech, kdy přezul na tvrdé pneumatiky, se Charlesův závod zkomplikoval: nefungoval utahovák pneumatik a ztratil asi sedm sekund, což znamenalo pokles o několik míst. Charles se brzy dostal do vedení a přiblížil se Carlosovi, takže byli šestí a sedmí a jejich tempo na této směsi bylo také konzistentní. Leclerc přijel na druhý pit stop ve 43. kole, pro další sadu tvrdých pneumatik, ale na cestě do boxů překročil rychlostní limit v boxové uličce, za což dostal pětisekundovou penalizaci, která mu přidala k celkovému závodnímu času. Carlos se pokusil prodloužit svůj stint, ale v dalším kole se s týmem rozhodl pro další sadu tvrdých pneumatik. V závěrečných rychlostních zkouškách ztratil SF-23 rychlost a Russell s čerstvějšími pneumatikami na svém Mercedesu dokázal předjet Sainze na sedmém místě a pak se dostal pod pět sekund za Leclerca, čímž obsadil šesté místo, aniž by ho musel předjíždět na trati.
Ještě jeden před přestávkou
Šampionát se vrátí do akce hned příští týden, na velmi odlišném okruhu Spa-Francorchamps pro Velkou cenu Belgie, která je posledním podnikem před letní přestávkou.
Charles Leclerc #16
„V prvním stintu jsem byl docela spokojený se svým tempem, protože jsme to zvládli opravdu dobře a drželi krok s vozy před námi. Pak jsme ztratili čas při naší první zastávce v boxech, což nás postavilo na zadní nohy a musel jsem tlačit, abych získal nějaké pozice. Penalizace, kterou jsme dostali po druhém pit stopu, byla další věc, která věci zkomplikovala, takže celkově to nebyl skvělý den. Těším se do Spa a doufám, že tam dokončíme první polovinu sezony na vysoké úrovni.“
Carlos Sainz #55
„Měli jsme dobrý start, v prvním kole jsme získali pět míst a velmi dobrý první stint na měkkých pneumatikách, čímž se nám podařilo prodloužit životnost pneumatik. Bohužel s tvrdou směsí a delšími stinty jsme se potýkali s degradací zadní části a neměli tempo předních jezdců, což je v tuto chvíli naše hlavní slabina. Na této trati jsme očekávali více a musíme se podívat na naše hlavní oblasti zlepšení.“
Frédéric Vasseur, šéf týmu
„Náš výsledek je dnes dost špatný. Byl to komplikovaný závod s Charlesem, hlavně proto, že ztratil asi sedm sekund při zastávce v boxech, což bylo obrovské zpoždění kvůli problému s utahovací pistolí. To ho také dostalo do provozu a pak tam byla také penalizace 5 sekund za překročení rychlosti v boxové uličce. S Carlosem jsme riskovali a začali s ním na měkkých pneumatikách a byl to dobrý krok v počátečních fázích, protože si vytvářel místa. Ale věděli jsme, že to pro něj bude docela náročné, protože bude muset hodně řídit pneumatiky a dříve přejít na tvrdou směs. Nicméně startovat jedenácté a skončit tam, kde skončil, před Alonsem, řekl bych, nebyl tak špatný výsledek. Mám pocit, že nejsme tak daleko od tempa, pokud jde o výkon, ale za celý víkend jsme nedali všechno dohromady. V pátek jsme ukázali, že máme potenciál, ale pak jsme na něm nestavěli v sobotu nebo dnes v závodě. Nyní se opravdu musíme soustředit na Belgii, protože je vždy důležité jít do letní přestávky s dobrým výsledkem, najít větší tempo a minimalizovat chyby.“
Zdroj: Scuderia Ferrari