Velká cena Kataru vyhlídky týmu Scuderia AlphaTauri

Piloti týmu Scuderia AlphaTauri Yuki Tsunoda a Liam Lawson se podělili o své myšlenky na Velkou cenu Bahrajnu

YUKI TSUNODA

„Samozřejmě jsem rád, že v Japonsku bylo oznámeno, že zůstanu s týmem i příští rok. Jsem za to velmi šťastný a je to o jednu starost méně pro zbytek této sezóny. Celý týden japonské Grand Prix byl úžasným zážitkem. Bylo to rozhodně speciální, zejména podpora během závodu a předtím v kvalifikaci, se skvělou reakcí fanoušků, když jsem prošel každým tréninkem od Q1 do Q2 a Q3. Když jsem viděl všechny vlajky, které všude vlály, cítil jsem obrovskou podporu. Dodalo mi to energii navíc na celý týden, než abych cítil nějaký další tlak. Po závodě jsem zůstal pár dní v Japonsku, většinou jsem dělal pracovní akce, ale podařilo se mi trávit čas s rodinou, což bylo fajn a bylo dobré to dohnat. Jakmile jsem se vrátil do Evropy, strávil jsem den v simulátoru, než jsem se vydal do Kataru. Když jsme tam byli naposledy v roce 2021, užil jsem si jízdu na trati a postup na 8. místo v kvalifikaci. Je velmi plochá a aerodynamická efektivita je velmi důležitá pro mnoho rychlých zatáček. Bude to fyzicky náročný závod a degradace pneumatik bude důležitým faktorem. Musíte vyvážit aerodynamiku mezi rychlostí a dostatečným přítlakem, abyste v zatáčkách příliš nesklouzli a nepoškodili pneumatiky. Mezi kvalifikací a závodem je také velký rozdíl v rychlostním rozsahu kvůli množství, které si vezete do zatáček. Předjíždění je na této trati možné, takže bude důležité získat dobrou představu o dlouhodobém tempu, ale samozřejmě máme tento víkend pouze jeden volný trénink s formátem sprintu. Nedělám si příliš starosti s výkonem vozu, protože to bylo dobré pro kvalifikaci v Suzuce a chápeme, proč jsme v závodě v Japonsku nemohli podat tak dobrý výkon, jak jsme chtěli, takže můžeme využít tuto zkušenost, abychom v Kataru dosáhli lepších výsledků. Ukázali jsme trochu zlepšení výkonu díky vylepšením, která jsme přinesli, zejména v kvalifikaci. Myslím, že vylepšení fungují a dodala mi více sebedůvěry k boji, ale myslím, že možná budeme potřebovat ještě pár závodů, abychom konečně odhadli jejich hodnotu, protože Singapur a Suzuka jsou zcela odlišné tratě. Pokud si v Kataru povedeme dobře, potvrdí to efektivitu vylepšení.“

LIAM LAWSON

„Celá japonská zkušenost byla dobrá. Týden byl velmi, velmi zaneprázdněn kvůli více médiím a událostem, než jsem kdy musel řešit, ale byla to docela dobrá zábava a samotný víkend byl také příjemný. Poprvé od Zandvoortu jsem měl dobrý start do závodu. Vždycky jsem věděla, co mi chybí. Bylo to jen o tom dát dohromady postup, který je velmi odlišný od toho, na co jsem zvyklý v Super Formula. Je dobře, že jsem to udělal, protože to určitě pomohlo, a teď na nich budu dál pracovat, abych je dělal dobře. Nyní se přesuneme do Kataru. Nejsem si jistý, jak se tam dostaneme nebo jak budou upgrady fungovat. Myslím, že je těžké to říct, protože v Japonsku jsme se trápili hlavně ve vysoké rychlosti, v sektoru 1. Stále se máme co učit o našem novém balíčku a nejsem si tak jistý, že Katar je typ okruhu, který bude vyhovovat našemu vozu. Učení vyžaduje čas a v Kataru máme více příležitostí, abychom se pokusili získat co nejvíce z toho. Je to však také sprint víkend, takže zároveň je to docela náročné, zejména v mé situaci. Nikdy jsem tu nejel, takže jít do sprint víkendu bude mimořádně těžké. Na konci minulého týdne jsem projel na simulátoru katarskou trať. Je to velmi rychlé, velmi rychlý okruh a docela unikátní, a neviděl jsem mnoho podobných tratí, protože na celé trati je pouze jedna zatáčka s nízkou rychlostí. Zbytek je jen čtvrtý, pátý, šestý, sedmý rychlostní stupeň, takže si myslím, že bude vzrušující řídit. S jediným volným tréninkem budeme my piloti muset vědět, kde se zlepšit, protože v noci, kdy je mnohem chladněji, bude rychlejší a potřebujeme přesně vědět, jak z auta dostat všechno. Očekávám, že to bude těžší než závody, které jsme právě absolvovali. V Japonsku se objevila zpráva, že se příští rok vrátím do role záložního pilota. Mým cílem je být ve Formuli 1 na plný úvazek, takže je to stále můj cíl a nyní je to o tom, abych se ujistil, že se mi to v budoucnu podaří. Právě teď mám stále příležitost pokusit se něco ukázat a pokusím se z toho vytěžit maximum. Prozatím, dokud to bude trvat, se na to soustředím a poté, co opustím F1, se budu plně soustředit na přípravu na poslední kolo šampionátu Super Formula v Suzuce o víkendu Velké ceny Mexika. Bude to velmi odlišné zvyknout si na vůz, ale určitě to bylo užitečné, když jsem během víkendu Grand Prix odjel tolik kol v Suzuce.“

 

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – QATAR AIRWAYS QATAR GRAND PRIX 6.-8.10.2023