Kvalifikace na Velkou cenu Kataru byla velmi těsná a napínavá, o výsledku rozhodly pouhé tisíciny sekundy, což nerozhodlo ve prospěch Scuderia Ferrari HP. V neděli bude Charles Leclerc startovat z pátého místa, které klidně mohlo být třetí, zatímco Carlos Sainz startuje ze sedmého, jen kousek od místa ve třetí řadě. Je jasné, že to bude velmi těsný závod a z toho, co bylo vidět v odpoledním sprintu, ve kterém Carlos a Charles skončili na čtvrtém a pátém místě, má SF-24 potenciál být soupeřem v 57 kolech, kdy zítra v 19 místního času (17 SEČ) zhasnou světla.
Sprint.
Akce na trati začala sprintem v 17:00 a závod na 19 kol byl poněkud nezajímavý, prvních šest vozů bylo ve vláčku DRS. McLareny skončily na prvním a druhém místě, čímž zvýšily svůj náskok v Poháru konstruktérů na 30 bodů. Leclerc byl jedním z mála, kdo skutečně předjel poté, co byl zablokován mimo trať a předjel ho Hamilton, ale ve dvou třetinách vzdálenosti se vrátil na pozici a skončil pátý za svým týmovým kolegou.
Kvalifikace.
Kvalifikace začala ve 21:00 a byla to jedna z nejvyrovnanějších soutěží sezóny, která poskytla skvělou show. Charles a Carlos se pohodlně probojovali do Q3 a poté měli k dispozici dvě sady nových měkkých pneumatik. Při svém prvním pokusu Leclerc zajel čas 1’20″885, zatímco Sainz zastavil hodiny na 1’21″042. Oba se pak zlepšili, ale ne o moc: Charles se propadl na 1’20″852 a obsadil páté místo, o 80 tisícin pomalejší než Lando Norris na třetím místě a 23 sekund na čtvrtého Oscara Piastriho. Carlos ukrojil tisícinu svého předchozího času a obsadil sedmé místo, 30 tisícin za šestým Hamiltonem.
Závod.
Těchto několik tisícin těžce zatěžuje naděje týmu Scuderia Ferrari HP na udržení boje o titul v Abú Zabí, zejména proto, že předjíždění není v Lusailu snadné. Sprint závod ukázal, že jediným schůdným místem pro předjíždění je 1. zatáčka. Bude potřeba dobrá strategie, abychom se pokusili dostat před naše soupeře v titulu, kteří alespoň nestartují z první řady, jsou těsně před Charlesem, takže nebudou moci diktovat tempo, jako tomu bylo ve sprintu. Pokud Charles a Carlos dobře odstartují, pak by mohly existovat strategické možnosti, jak zvrátit pořadí kvalifikací a z toho, co jsme zatím viděli, potenciál k tomu existuje.
Charles Leclerc #16
„Sprintový závod potvrdil, že kvalifikace je zde klíčová. Měli jsme jednu příležitost předjet Lewise (Hamiltona), ale bylo to na limitu a člověk musí opravdu riskovat, aby se na této trati předjel, zejména proto, že DRS zóna je krátká. Pátý byl tím nejlepším, co jsme mohli v kvalifikaci udělat. Se svým kolem jsem spokojený a dnes už z našeho vozu nebylo co vytěžit. Dva McLareny jsou přímo před námi, takže budeme potřebovat dobrý start do závodu a solidních pár kol, abychom se pokusili předjet jeden z nich a pak vyvinout tlak na druhého. Jsem si docela jistý, že vůz bude v závodě silnější, zároveň očekávám obtížný závod. Pokud budeme mít možnost ukázat naše tempo ve volné přírodě, uděláme to.“
Carlos Sainz #55
„Dnešek opět ukázal, že tato cesta je pro nás složitá. Milisekundy nás dělily od lepšího výsledku a slipstream v posledním průjezdu nám mohla pomoci, ale celkově je to tak, jak to je. Nicméně si myslím, že naše závodní tempo je silnější a i když předjíždění zde není zdaleka snadné, jsem si jistý, že zítra můžeme bojovat o solidní body. Víkend ještě neskončil, musíme zůstat plně soustředění během závodu a být připraveni chopit se každé příležitosti.“
Fred Vasseur, šéf týmu Scuderia Ferrari HP
„Byla to těsná kvalifikace, ve které jsme skončili za naším přímým konkurentem McLarenem o méně než desetinu. Určitě je to trochu frustrující, ale teď se musíme soustředit na závod. Na rozdíl od dnešního sprintu bude v Grand Prix více hrát roli degradace pneumatik, a proto se budeme moci pokusit trochu si pohrát se strategií, zejména proto, že předjíždění zde rozhodně není snadné, pokud nejste schopni vytvořit dobrou deltu tempa správnými volbami během závodu. Věřím, že zítra je ještě možné všechno, ale bude důležité, abychom se od samého začátku plně soustředili na náš výkon pro oba naše jezdce. Charles, Carlos a celý tým jsou velmi motivovaní a odhodlaní odvést co nejlepší práci. Budeme tlačit až do konce.“
Zdroj: Scuderia Ferrari HP