Až v neděli ve 14 hodin místního času (20 SELČ) na okruhu Gilles Villeneuve v Montrealu odstartuje Velká cena Kanady, Carlos Sainz odstartuje ze třetího místa na startovním roštu. Jak to často bývá, když je trať mokrá, kvalifikace byla obzvlášť komplikovaná, protože piloti museli stále zajíždět kola, aby co nejlépe využili vývoj trati, protože trať postupně vysychala. Pro Carlose a všechny ostatní v závěrečném rozstřelu v v Q3 to všechno seběhlo v posledních pár minutách. Když španělský pilot naposledy přejel čáru, byl druhý nejrychlejší, ale o chvíli později zkušený Fernando Alonso jel rychleji, maximálně využil trať, která se ještě zlepšila, a sesadil Carlose na třetí místo, což znamená, že odstartuje z druhé řady, hned za Maxem Verstappenem.
Charles Leclerc
Charles Leclerc měl rozhodně méně vzrušující sobotu, protože jeho kvalifikace skončila poté, co odjel Q1. V neděli musí monacký pilot odstartovat zezadu, protože od sankce uvalené v pátek na startovním roštu pro použití další elektronické řídící jednotky, než povolují pravidla, a v sobotu ráno se čtvrtou pohonnou jednotkou, opět o jednu více, než je povolený počet na sezónu. Bez dalších penalizací pro ostatní piloty tedy Leclerc startuje z 19. místa na poslední řadě startovního roštu, čímž dosáhl cíle dostat se před Yukiho Tsunodu, který je rovněž penalizován za změny pohonné jednotky.
V útoku
Carlos, ale především Charles, se v neděli budou snažit posunout v pořadí nahoru, což je docela možné díky dlouhým rovinkám v Montrealu. Závod se jede na 70 kol, což odpovídá 305,27 kilometru, a předpověď nehlásí déšť.
Carlos Sainz #55
„Dnes jsme měli dobré tempo a celkově to byla dobrá kvalifikace vzhledem k obtížným podmínkám. V úplně posledním sektoru jsem cítil, že je to trochu situace „všechno nebo nic“ a v poslední šikaně jsem tlačil trochu moc. Bohužel mě to stálo první řadu, ale nejsem příliš zklamaný, protože to byla skvělá bitva do poslední chvíle, musel jsem do toho jít a zítřejší třetí místo není na této trati špatná výchozí pozice. Tempo tam bylo celý víkend a zítra do toho dáme všechno. Měl by to být zajímavý závod a moc se na něj těším.“
Charles Leclerc #16
„To je nejlepší výchozí pozice, kterou jsme si mohli tento víkend zajistit. Důležité je, že ve voze byl dobrý pocit a před závodem jsem mohl odjet ještě několik kol. Získali jsme místo kvalifikací před Yuki Tsunodou. Je to jen jedna pozice, ale každý malý detail může pomoci o víkendu, jako je tento. Zaměřujeme se na to, abychom do toho v neděli dali všechno.“
Laurent Mekies závodní ředitel
„Byla to náročná kvalifikace, protože podmínky na trati se neustále vyvíjely a od Q2 jsme měli jedno auto, což znamenalo, že jsme měli méně informací, se kterými jsme mohli pracovat. Carlos jel dobře a myslím si, že jako tým že jsme udělali správná rozhodnutí, pokud jde o strategii a pneumatiky. Byla škoda, že mu druhé místo uniklo o desetinu, ale podmínky na trati byly opravdu náročné a bylo těžké poskládat dokonalé kolo. Dobrá práce Maxove (Verstappena), který byl dnes prostě nejrychlejší. Pokud jde o Charlese, jeho den byl méně komplikovaný, ale možná spíše frustrující, jak jsme to nazvali den po Q1 vzhledem k tomu, že v neděli startuje z konce startovního roštu. Rozhodli jsme se zavést na jeho voze nové prvky – řídicí elektroniku a pohonnou jednotku – čímž jsme dostali penalizaci, protože jsme cítili, že je to nejlepší způsob, jak reagovat na to, co se stalo v Baku. Tady v Montrealu je předjíždění méně obtížné než na jiných tratích, i když jsme v pátek viděli, že to není tak jednoduché. V tomto závodě také často dochází k incidentům, jako jsou Safety Cars nebo červené vlajky, které by mohly poskytnout příležitosti k posunu v pořadí. Charles vyrazí, aby získal co největší počet míst. Nakonec bychom rádi poblahopřáli Micku Schumacherovi z naší Ferrari Driver Academy za jeho vynikající kvalifikaci, nejlepší v jeho dosavadní kariéře ve Formuli 1.“
Zdroj: Scuderia Ferrari