Velká cena Kanady – nedělní závod – tým BWT Alpine F1

Tým BWT Alpine F1 získal z Grand Prix Kanady nejlepších deset bodů za sezónu, když Esteban Ocon skončil šestý a Fernando Alonso těsně za ním sedmý na okruhu Gilles Villeneuve v Montrealu. Pozávodní penalizace pro Fernanda přidala pět sekund k jeho závodnímu času, což znamenalo, že španělský pilot skončil  na devátém místě.

Fernando startoval z druhého místa na startovním roštu – jeho nejlepší kvalifikační výkon za posledních deset let – vyřešil podezření na únik vzduchu na svém voze, aby získal dva body, přičemž Esteban hrál týmovou hru při vedení svého týmového kolegy. Deficit traťové rychlosti mu umožnil mu DRS v závěrečných fázích. S deseti získanými body dnes tým zůstává na pátém místě v poháru konstruktérů, osm bodů za McLarenem.

Fernando si užil čistý start z trati a udržel si druhé místo na startovním roštu v úvodních kolech a Esteban dokázal postoupit na šesté místo. Fernando zůstal na trati po prvním ze dvou Virtual Safety Car (VSC) v devátém kole, druhý v 19. kole byl bohužel načasován, protože Fernando projel vjezdem do boxů a propásl příležitost k zastávce. Esteban dokázal těžit z druhého VSC, když zajel do boxů pro tvrdou sadu pneumatik.

Fernando nakonec ve 28. kole vyměnil pneumatiky a zařadil se na sedmé místo, než Safety Car ve 49. kole umožnil týmu double pit-stop na střední sadu pneumatik a 18kolový sprint k šachovnicové vlajce. Fernandovi chybělo  tempo v důsledku podezřelého úniku vzduchu a Esteban mu takticky poskytl DRS, aby se dostal až do cíle. Když projel Charles Leclerc z týmu Ferrari, Esteban a Fernando se dokázali ubránit Valtterimu Bottasovi a na konci závodu na 70 kol obsadili šesté a sedmé místo, než byl Fernando penalizován po závodě , což mu přidalo pět sekund k jeho času.

ESTEBAN OCON, STARTOVALZ  P7, DOJEL NA P6:

„Jsem velmi spokojený s dnešním výsledkem, který nám vynesl osm bodů. Tým odvedl skvělou práci s vozem a strategií a vše bylo celkově dobře zvládnuté. Z Kanady odjíždíme s několika dobrými body pro tým a velkým krokem v mistrovství konstruktérů. Jsem rád, že jsem mohl pomoci Fernandovi na konci s DRS, aby udržel zůstal Valtterhoi [Bottase] za sebou. O tom, jak se víkend vyvíjel, je stále co diskutovat a učit se, ale důležité je udržet si toto tempo a pokračovat v podávání dobrých výkonů v dalších závodech.“

FERNANDO ALONSO, STARTOVAL Z P2, DOJEL NA P9:

„Myslím, že tento víkend jsme si zasloužili lepší než deváté místo, ale pro oba vozy je pořád dobré, když nakonec bodují. Nakonec jsme ztratili velkou příležitost bojovat o potenciální pódium, protože jsem cítil, že na to mám tempo. Těsně před naším prvním pitstopem jsme byli zasaženi špatně načasovaným VSC. Byl jsem na hlavní rovince, když bylo nasazeno, a pak jsem promeškal příležitost k zastávce v boxech, než skončil. Potom jsme měli od 20. kola problém s motorem, který jsme se snažili vyřešit. Neodstavili jsme auto a použili DRS k obraně, protože jsme na rovinkách ztráceli spoustu času. Je to zklamání, zvláště po včerejším výkonu, ale zamíříme do Silverstone, pokusíme se překonat naše problémy se spolehlivostí a získat více bodů.“

OTMAR SZAFNAUER, TEAM PRINCIPAL:

„Tým opouští Kanadu s hrdostí poté, co v dnešním závodě získal dobré body, Esteban byl šestý a Fernando devátý po penalizaci po závodě. I po tak silné sobotě jsme do dnešního závodu vstoupili s realistickým myšlením a věděli jsme, že nasbírat s oběma vozy více bodů a rozhoupat tempo v šampionátu bylo absolutním cílem. Fernando měl určitě velkou smůlu s načasováním nasazení obou VSC na začátku závodu a měl také malý problém na autě, který mu bránil v dalším postupu. Esteban těžil ze skvělého startu do závodu a dobře provedl svůj plán postoupit na šesté místo na konci. Jeho chytrá, týmová jízda umožnila Fernandovi využít DRS v závěrečných etapách, což je klíčem k upevnění našich konečných pozic. Tento víkend jsme prokázali své schopnosti a těšíme se na další sérii aktualizací vozů pro příští kolo s cílem bojovat dále na roštu.

Zdroj: BWT Alpine F1

FORMULA 1 – AWS Grand Prix du Canada 17. -19.6. 2022