Velká cena Japonska – páteční tréninky – tým Scuderia Ferrari

Pouze jeden z dnešních volných tréninků na Velkou cenu Japonska něčím významný, protože druhá hodina byla ovlivněna občasným deštěm, povrch trati byl příliš suchý pro přechodné pneumatiky a v závěrečných minutách nebyl dostatečně suchý pro slicky.  Piloti si však na konci kvalifikace alespoň vyzkoušeli start ze startovního roštu s nízkou přilnavostí.  

Dopoledne na suché trati odjeli Carlos Sainz a Charles Leclerc celkem 38 kol, přičemž Carlos byl třetí nejrychlejší a Charles šestý. Oba piloti se za volantem cítili pohodlně, i když na doladění nastavení bylo ještě hodně práce. Je zřejmé, že tým nebyl schopen pracovat v závodním nastavení, ani ověřovat změny týkající se letmého kola na základě dat získaných v dopoledních hodinách, takže příprava na kvalifikaci a závod bude muset být nyní vtěsnána do třetí a poslední hodiny volného tréninku, která začíná zítra v 11:30 (04:30 SELČ) před kvalifikací v 15:00 (8:00 SELČ).

FP1

Ráno Carlos a Charles vyrazili na tvrdých pneumatikách a zajeli přesně stejný čas, s přesností na tisícinu 1’31″913. Trénink byl poté na 12 minut přerušen poté, co Logan Sargeant vyjel mimo trať. Po restartu oba jezdci Ferrari vyjeli na trať na měkkých pneumatikách, se kterými zajeli své nejlepší časy: 1’30″269 pro Carlose, 1’30″558 pro Charlese. Ke konci kvalifikace oba SF-24 jely s větším nákladem paliva v závodním nastavení, Španělský pilot na měkkých pneumatikách, monacký pilot na tvrdé sadě. Carlos Sainz odjel 20 kol, Charles 18.

FP2

V odpolední části absolvovaly oba vozy SF-24 celkem sedm kol. Dvojice Ferrari počkala, až bude trať téměř suchá, a teprve poté vyjela na trať, a to hlavně kvůli tréninkovému startu ze startovního roštu na měkkých pneumatikách. Charles zvládl jen čtyři kola a byl třetí nejrychlejší v čase 1’38″760, o čtyři sekundy pomalejší než Oscar Piastri, jediný jezdec, který zajel nějakou významnou jízdu. Carlos odjel tři kola, z nichž žádné nebylo měřené.

Carlos Sainz #55

„Nebyl to ideální pátek, protože jsme kvůli měnícím se podmínkám přišli o celou druhou část. Dnes ráno v prvním tréninku jsem se ve voze cítil docela pohodlně, ale těšil jsem se na odpolední trénink, abych mohl pokračovat v práci na nastavení. Trať byla příliš mokrá pro slicky a příliš suchá pro středně pokročilé, takže opravdu nemělo smysl jezdit a rozhodli jsme se zůstat v garáži. Každopádně jsme všichni ve stejné situaci a zítra ráno máme ještě čas na to, abychom doladili vůz před kvalifikací.“

Charles Leclerc #16  

„Byl to smíšený den. V prvním tréninku jsme identifikovali několik věcí, na kterých musíme zapracovat, pokud jde o nastavení. Ale pak jsme ve druhém tréninku sotva jeli, takže jsme nemohli najít odpovědi, které jsme hledali, během letmého kola, takže se na to budeme muset zítra ráno soustředit, abychom byli připraveni na kvalifikaci.“

Zdroj: Scuderia Ferrari  

 

Formule 1 – MSC Cruises Japanese Grand Prix 5.-7.4.2024