Top news

Velká cena Japonska – nedělní závod – tým Scuderia Alphatauri

Výroky pilotů po nedělním závodě

LIAM LAWSON (AT04-02, CAR 40)

ZÁVOD: POS. 11.

„Dnes jsme neměli výkon v dlouhodobém horizontu a neměli jsme rychlost na Alpine před námi. Tým a já jsme tento víkend tvrdě pracovali, abychom maximalizovali tréninky, a v každém z nich jsme udělali kroky. Souboj s Yukim byl agresivní, ale myslím, že to byl férový závod. Bohužel to nestačilo a myslím, že ani jeden z nás neměl tempo, abychom se dostali do top 10. Stále se snažím získat body pro tým a dokázat se pokaždé, když sednu do auta, a myslím, že se mi to dnes podařilo.“

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

ZÁVOD: 12.

„Je to frustrující, protože dnes bylo tempo, ale neměl jsem příležitost ho maximalizovat. Na této trati je těžké ho sledovat, protože pneumatiky se velmi snadno přehřívají a mám pocit, že jsme zajeli do boxů pro tvrdou směs příliš pozdě, takže jsem byl za všemi a musel jsem dohnat balík. Myslím, že dnes nebyla šance chytit 10. místo. Je škoda, že jsem nebyl schopen podat dobrý výkon a získat dobrý výsledek před japonskými fanoušky, ale dostal jsem od nich spoustu energie, takže děkuji jim všem děkuji.  Nakonec je to tak, jak to je.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ INŽENÝR)

„Ušetřili jsme pouze jednu sadu středních a jednu sadu tvrdých pneumatik pro závod a věděli jsme, že s těmito teplotami na trati bychom byli v mírné nevýhodě oproti těm vozům, které měly zbývající dvě tvrdé směsi. Stejně tak jsme očekávali, že se střední pneumatiky budou chovat podobně jako tvrdá směs. Vždycky to byl závod o pneumatikách. Oba vozy jsme nastartovali na měkké směsi a po incidentech na startu se oba naše vozy objevily na P9 a P10. Stint na měkkých pneumatikách byl krátký a my jsme reagovali na Hülkenberga. Díky dobrým výsledkům v kolech od jezdců a skvělým zastávkám v boxech jsme udrželi oba naše vozy vpředu. Naším hlavním problémem bylo tempo střední směsi ve středním stintu. Měli jsme vysokou degradaci a to bylo místo, kde byly škody způsobeny. To bude hlavní náplní pozávodní práce, protože ostatní týmy to dokázaly zprovoznit. Naše tempo na tvrdé směsi v závěru bylo konkurenceschopné, ale v této fázi jsme již ztratili na oba Alpine a skončili s oběma vozy těsně mimo body. I když jsme v závodě ztratili nějaké pozice, z víkendu jsou nějaké pozitivní signály. Balíček funguje, což dokazuje dobrý kvalifikační výkon a rychlost v závodě, který ve srovnání s předchozím krokem učinil krok vpřed. Pokračujeme ve vývoji vozu a jsme tak blízko k tomu, abychom byli schopni získat body za zásluhy, takže budeme bojovat až do konce sezóny.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – Lenovo Japanese GRAND PRIX 22.-24.9.2023