Velká cena Japonska – nedělní závod – tým Mercedes AMG-PETRONAS Formula One

  • George Russell skončil v nedělní Velké ceně Japonska na sedmém místě a Lewis Hamilton na devátém místě.
  • Lewis startoval sedmý a George devátý. Tyto pozice si udrželi až do úvodních zatáček, než po nehodě Daniela Ricciarda a Alexe Albona byla vyvěšena červená vlajka.
  • Od restartu ve stoje se tým rozhodl poskytnout si co největší flexibilitu mezi strategií jednoho a dvou pit stopů, když Lewis a George přezuli na tvrdé pneumatiky.
  • Zatímco ostatní startovali na středně tvrdých a měkkých směsích, Lewis se po restartu propadl na osmé místo a George na desáté.
  • George a Lewis, kteří projeli pořadím v dlouhém prvním stintu a měli obrácené pozice, ztratili čas v závodě, když je předjížděli ti, kteří zastavili na čerstvějších gumách a bez volného okna pro zajíždění do boxů.
  • Vzhledem k tomu, že degradace pneumatik se zdála být vyšší, než se předpokládalo, strategie dvou pit stopů se začala jevit jako schůdnější varianta. George a Lewis zajeli do boxů ve 22. a 23. kole pro tvrdou sadu pneumatik a poté znovu zajeli do boxu ve 37. a 39. kole pro pneumatiky střední směsi.
  • Díky silnějšímu tempu v závěrečných dvou stintech se George dokázal přiblížit McLarenu Oscara Piastriho a Aston Martinu Fernanda Alonsa. Po urputném boji se probojoval před McLaren, ale musel se spokojit se sedmým místem a Lewis na devátém místě.
  • Další závod týmu je za dva týdny, kdy se poprvé po pěti letech vrátíme do Šanghaje a na Velkou cenu Číny.

2024 Japanese Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek

GEORGE RUSSELL

„Dnes jsme se posunuli vpřed a to bylo pozitivní. Plán startovat na tvrdých pneumatikách po červené vlajce byl takový, abychom se mohli pokusit o jednu nebo dva pit stopy. Bylo dobré mít tuto svobodu a nakonec jsme skončili u strategie dvou zastávek, protože jedna zastávka nefungovala. Měli jsme náročný úvodní stint, ale po první zastávce se zdálo, že naše tempo je konkurenceschopné vůči těm před námi. Ke konci to byl napínavý závod. Vždycky je fajn útočit a ne bránit, a bylo to dobré, tvrdé závodění. Došlo k nějakému kontaktu s Oscarem, což byl závodní incident, ale nakonec jsem byl rád, že jsem tu pozici získal. Mezi čtyřmi týmy za Red Bullem je to těsné a kvalifikace bude v každém závodě kritická. Ten, kdo odstartuje vpředu, pravděpodobně skončí na čele této skupiny. Víme, že máme před sebou hodně práce a budeme na to tlačit. Doufejme, že trať, jako je ta v Číně, nám bude vyhovovat více.“

2024 Japanese Grand Prix, Sunday – Steve Etherington

 LEWIS HAMILTON

„Dnes to byl těžký den. Dělal jsem, co jsem mohl, ale výsledek nebyl dobrý. Bohužel, to je místo, kde se naše auto v tuto chvíli nachází. Na tvrdých pneumatikách jsem se necítil dobře a při restartu jsem utrpěl nějaké škody. Měl jsem hodně nedotáčivosti, zejména během prvního stintu, což byl důvod, proč jsem se rozhodl nechat George předjet. Jakmile jsme nasadili směs Medium, začalo to být o něco lepší. V závěrečném stintu jsem poprvé v závodě cítil, že mám dobrou přilnavost. Musíme pokračovat v tvrdé práci, protože dnes naše rychlost pravděpodobně stačila jen na šesté místo. Pokud se chceme posunout na startovním roštu, budeme muset přidat do vozu více výkonu.“

2024 Japanese Grand Prix, Sunday – Steve Etherington

  TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A GENERÁLNÍ ŘEDITEL

„Dnes to byl těžký závod. Náš druhý a třetí stint byl rychlý a podobný těm před námi, kteří bojovali o stupně vítězů. Špatný první stint nás však dnes stál a musíme zjistit, proč tomu tak bylo. Cítím, že naše rozhodnutí restartovat na tvrdých pneumatikách bylo správné a na začátku bylo naše tempo stabilní vůči našim přímým soupeřům. Najednou jsme ale ztráceli jednu až dvě sekundy na kolo a v tu chvíli bylo jasné, že kvůli pneumatikám pro nás jeden pit stop nebude schůdný. Celkově byl tento víkend lepší, než naznačují konečné výsledky. Máme se hodně co učit a není žádná výmluva, kterou bychom mohli použít; Musíme být rychlí na všech okruzích. Ale z toho, co jsme zde viděli, můžeme říci, že auto je stále rychlejší. Budeme pokračovat v tvrdé práci a jsem nadšený, že se za pár týdnů vrátím do Číny po tak dlouhé absenci v kalendáři.“

2024 Japanese Grand Prix, Sunday – LAT Images

 ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRAŤOVÉ ČÁSTI

„Dnes to nebyl snadný závod. V kvalifikaci jsme nebyli dostatečně rychlí, takže jsme startovali příliš vzadu na to, abychom mohli bojovat o stupně vítězů. Na začátku závodu naše tempo prostě nebylo dost dobré. Rozhodli jsme se pro tvrdé pneumatiky pod červenou vlajkou, protože jsme cítili, že zezadu není velká hrozba a byl to náš nejlepší způsob, jak to kompenzovat a zkusit něco jiného. Ke konci tohoto stintu jsme se opravdu potýkali s nízkou přilnavostí. Nemohli jsme udělat pit stop dříve, protože v okně byl příliš velký provoz, takže jsme zůstali na trati, dokud jsme ho nevyčistili. Bohužel jsme do té doby ztratili kus času. Druhý a třetí stint byly povzbudivější, ale v tu chvíli jsme ztratili příliš mnoho času na to, abychom se dostali zpět do hry. Víme, že v tuto chvíli nejsme dostatečně rychlí, takže budeme i nadále tvrdě pracovat na tom, abychom to zlepšili. Navzdory náročnému výsledku to byl užitečný víkend, kdy jsme se dozvěděli více o našem voze a rozvinuli naše chápání W15.“

 

Zdroj: Mercedes AMS-PETRONAS Formula One Team

 

Formule 1 – MSC Cruises Japanese Grand Prix 5.-7.4.2024