- Lewis Hamilton a George Russell skončili v nedělní Velké ceně Japonska pátý a sedmý.
- Lewis, který startoval ze čtvrté řady startovního roštu, utrpěl na startu v úvodu závodu kontakt se Sergiem Pérezem; Naštěstí bez zjevného poškození, i když Lewis i George ztratili pozici v úvodním kole.
- Lewis byl schopen použít konvenční strategii dvou pit stopů a pokaždé zastavil v 16. a 34. kole pro sadu tvrdých pneumatik.
- George se pokusil o strategii jedné zastávky a ve 24. kole zajel do boxu pro tvrdou sadu pneumatik
- Navzdory statečnému úsilí se Georgovi nepodařilo udržet vozy za sebou. Týmová snaha dostat oba vozy před Carlose Sainze se nakonec ukázala jako příliš, ale Lewis si dokázal zajistit 5. místo, což představuje dobré zotavení z prvního kola dne, kdy tým bojoval o celkové tempo.
- Gratulujeme týmu Red Bull Racing, který si zajistil titul mistra světa konstruktérů v roce 2023. Nyní máme náskok 20 bodů před Ferrari na druhé místo.
Pilot
Startovní rošt
Výsledek
Nejrychlejšíčas
Lewis Hamilton
- P7
- P5
- 1:35.611
George Russell
- P8
- P7
- 1:37.653
STRATEGIE
Start
Pit stop 1
Pit stop 2
č.44
- Středníě
- Tvrdá (L16)
- Tvrdá(L34)
č.63
- Střední
- Tvrdá (L24)
LEWIS HAMILTON
„Jsem po tom všem vyčerpán! Ferrari tento víkend přivezlo vylepšení a tento víkend bylo o něco rychlejší než my. Byl to sakra boj. Opravdu jsem se snažil vydržet. Podařilo se nám dostat se před Sainze, což byla skvělá týmová práce a dobrá práce kluků v boxech a strategické skupiny. To bylo maximum, kterého jsme dnes mohli dosáhnout. Víme, jak důležitá je bitva o druhé místo v Poháru konstruktérů. Vím, jak tvrdě všichni v Brackley a Brixworthu pracují, aby toho dosáhli. Minimalizace naší dnešní ztráty na body na Ferrari byla kritická. Do konce sezóny zbývá ještě dlouhá cesta.“
GEORGE RUSSELL
„Z dnešního dne si vezmeme pozitiva. Strategie jednoho pit stopu se na začátku dne nezdála být optimální, ale zvládli jsme ji lépe, než jsme očekávali. Nakonec jsme však tento víkend prostě neměli tempo, abychom mohli vyzvat ty, kteří jsou před námi. Jsem rád, že jsme zkusili něco jiného, ale konečný výsledek byl spravedlivým vyjádřením toho, kde je naše rychlost. Myslím, že jsme dnes dosáhli maxima, co jsme mohli. Dnes se jelo hodně tvrdých, ale férových závodů. Na začátku jsem cítil, že mám dobré tempo, takže jsem se snažil dělat pokroky. V závěrečných fázích jsme tlačili, ale nakonec si nemyslím, že by cokoliv, co jsme mohli udělat, změnilo výsledek. To je všechno dobré a to všechno k motorsportu patří. Byl to pro nás celkově náročný víkend v Suzuce. Pokusíme se pochopit, proč tomu tak bylo, a vrátíme se silnější pro další závod v Kataru.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI
„Brzy jsme si uvědomili, že nebudeme schopni vyzvat ty, kteří jsou vpředu na pódium. Náš dnešní závod se tak nakonec změnil v minimalizaci naší bodové ztráty na Ferrari. Rozdělili jsme naše strategie, abychom k tomu měli nejlepší příležitost. Být schopen dostat jedno auto mezi Ferrari bylo užitečné omezení škod, vzhledem k tomu, že oba startovali před námi. Na konci závodu byla šance, že George Sainze zadrží, relativně malá, protože jeho strategie s jedním pitstopem poskytla Ferrari značnou výhodu pneumatik. Důvodem, proč jsme se k této strategii rozhodli, však bylo to, že jsme měli jen velmi málo co ztratit. Za Sainzem jsme už neviděli žádnou hrozbu; Byla to obtížná strategie a on odvedl dobrou práci. Nakonec však byla degradace pneumatik příliš vysoká na to, aby fungovala. Vzhledem k tomu jsme museli chránit Lewise před ztrátou pozice ve prospěch Sainze, protože on byl pravděpodobnějším vozem, který skončil vpředu, a proto dostal pokyn k prohození vozů na trati.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team
Grand prix Japonska ovládl Max Verstappen a Red Bull získal titul v týmech