Velká cena Japonska – nedělní závod – tým BWT Alpine F1

Tým BWT ALPINE F1 získal body s oběma vozy v dnešní Grand Prix Japonska, když Esteban ocon skončil v Suzuce na devátém místě a Pierre Gasly desátý.

S devátým a desátým místem pevně zajištěným v posledních fázích závodu se tým snažil pronásledovat Aston Martin Fernanda Alonsa na osmém místě; Výměna pozic mezi Estebanem a Pierrem, aby druhý jmenovaný na čerstvých pneumatikách měl příležitost získat prospěch týmu. Pierre se sice přiblížil Fernandovi, ale nakonec vyjel z trati a  tým si vyměnil místa zpět, když Esteban skončil devátý a Pierre desátý u šachovnicové vlajky.

Další na řadě je Velká cena Kataru v říjnu na okruhu Losail International Circuit.

ZÁVOD

Esteban startoval na nových středních pneumatikách (zastávka L1 v boxech pro novou sadu tvrdých pneumatik, L29 pit-stop pro novou sadu tvrdých pneumatik). Nejrychlejší kolo: 1:37,398

Pierre startoval na nových středních pneumatikách (zastávka L19 v boxech pro nové tvrdé pneumatiky, L35 pro nové tvrdé pneumatiky). Nejrychlejší kolo: 1:36,371

 

ESTEBAN OCON, STARTOVAL NA 14. MÍSTĚ, SKONČIL P9:

„V první řadě je skvělé mít oba vozy zpět na bodech. Myslím, že tým dnes udělal dobře, aby optimalizoval náročnou strategii a celkově jsme si vedli dobře na trati. Měli jsme složitý start se závodním incidentem v prvním kole, který mohl snadno ukončit náš závod, ale byli jsme schopni se dobře zotavit, zvládnout pneumatiky, mít dobré pit stopy a zakončit náš den s nějakými body. Byla to dobrá týmová práce ve snaze získat více bodů jako tým a nakonec jsme pravděpodobně maximalizovali to, co jsme dnes měli. Máme se co učit a diskutovat a naším cílem je vrátit se do Kataru silnější za dva týdny.“

PIERRE GASLY, STARTOVAL Z 12. MÍSTA, SKONČIL NA 10. MÍSTĚ:

„Za prvé jsme se dostali do dvojitého boje o body po dvanáctém místě na roštu na body. Z mé strany jsem cítil, že to byl velmi pozitivní závod se silnými stinty na středních i tvrdých pneumatikách, abychom se dostali do boje o body. Zdálo se, že jsme konkurenceschopní, těsně jsme se vyrovnali Fernandovi (Alonsovi) vpředu a jeho uzavření by mohlo být možné. Jako tým musíme přezkoumat několik věcí, abychom zjistili, co můžeme příště udělat lépe. Nakonec je to pro tým dvojnásobek bodů a to je nejdůležitější.“

BRUNO FAMIN, DOČASNÝ ŠÉF TÝMU:

„Dnes to byl pozitivní nedělní výkon týmu s oběma vozy na bodech a bylo dobré nechat za sebou mírně mimo kvalifikaci. Byl to zajímavý závod o strategii s mnoha různými plány napříč polem. Ke konci závodu jsme se snažili využít výhodu našich pneumatik a tempa Pierra a cílit na osmé místo. Příležitost byla těsná a rozhodli jsme se vyměnit pozice na trati s cílem maximalizovat týmový výsledek tím, že dáme Pierrovi šanci usilovat o osmé místo. Nakonec nám došla kola a tempo a rozhodli jsme se vyměnit jezdce zpět. Dělat tyto cally není nikdy snadné, ale všechna rozhodnutí jsou přijímána v nejlepším zájmu týmu v první řadě. Byly to rušné dva týdny – body na tabuli a určitě povzbudivé signály na dvou různých okruzích a v rozdílných podmínkách – takže čest celému týmu za vylepšení a hladký výkon směrem k těmto výsledkům. Všichni musíme dál tlačit na víc.“

 

Zdroj: BWT Alpine F1 Team

Formule 1 – Lenovo Japanese GRAND PRIX 22.-24.9.2023