Velká cena Itálie –sobotní kvalifikace –  tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po sobotní kvalifikaci 

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:22,297, POS. 13., 28 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:21.852, (Q2) 1:21.594, POZICE 11.

„Včera jsme se hodně trápili, ale hned v FP3 se vůz cítil mnohem lépe. Udělali jsme velký krok a několik změn na voze, a to dnes fungovalo dobře. Jsem docela frustrovaný a zklamaný sám ze sebe, protože si myslím, že jsem na konci mohl zajet lepší kolo. Omlouvám se týmu, protože si myslím, že ve voze byla rychlost na to, abychom se dostali do Q3. Tým si vedl dobře a pozice na trati byla v kvalifikaci dobrá, ztratil jsem nějaký čas na několika místech, takže frustrace je spíše vůči mně. Pro zítřek se závodní tempo nezdá být tak špatné a jsme těsně mimo první desítku, takže to prostě musíme dát dohromady a body mohou být možné.“

LIAM LAWSON (AT04-03, CAR 40)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:22,296, POS. 12., 29 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:22.112, (Q2) 1:21.758, POZICE 12.

„Celkově jsme v průběhu tréninků postupovali a budovali si sebevědomí. Můžete cítit limit, ale je to také o tom, že znáte krok v přilnavosti mezi různými směsmi, pokud uděláte změny, co to udělá s vozem, a to prostě nějakou dobu trvá. Vzhledem k tomu, že oba vozy byly tak blízko Q3, určitě jsme měli potenciál to dotáhnout, ale bohužel Alonso vyjel z trati přímo přede mnou, takže na mé trati byl nějaký štěrk. Bez ohledu na to by to však bylo těsné. Jsem rád, že jsem udělal nějaké zlepšení a jsem si jistý, že přijdou další. Je to dobrá pozice pro start a s oběma vozy tak blízko u sebe, jsem pozitivní ohledně zítřejších bodů pro tým.“

CLAUDIO BALESTRI (HLAVNÍ INŽENÝR – VÝKON VOZIDLA)

„Nebyli jsme úplně spokojeni s naší úrovní včerejšího výkonu, auto klouzalo víc, než jsme chtěli, a v některých zatáčkách jsme nebyli příliš konkurenceschopní. Ze všech těchto důvodů jsme se rozhodli udělat nějaké změny v nastavení přes noc, abychom se pokusili najít dobrý kompromis zůstat konkurenceschopný na rovinkách, což je zde v Monze vždy důležité. Co se týče dnešního programu, v dopoledním session jsme pracovali na ověření změn nastavení pro různé podmínky a zatížení palivem. U jízd s nízkou spotřebou paliva jsme zaměřili naši pozornost na povinnou směs tvrdých a středních pneumatik pro Q1 a Q2, abychom maximalizovali možnosti dobrých výsledků v těchto dvou kvalifikačních jízdách, a tento přístup se vyplatil. Změny provedené přes noc byly pozitivní, a proto jsme byli schopni jet do Q2 s oběma jezdci ve velmi obtížném tréninku, kde je třeba řídit provoz a slipstream je důležitý. V Q2 jsme byli konkurenceschopní na středních pneumatikách, ale nebyli jsme dost rychlí, abychom se dostali do Q3. Mezery byly neuvěřitelně malé a naše poslední kola nebyla dokonalá, takže jsme nakonec skončili Yuki na 11. místě  a  Liam na 12. místě . Nyní se musíme soustředit na zítřejší závod, kde budeme cílit na nějaké body.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – PIRELLI GRAN PREMIO D’ITALIA 1.-3.9.2023