- Lewis Hamilton skončil na P5, avšak zítra po penalizacích na roštu odstratuje z P19.
- George Russell skončil na P6, ve svém posledním kole jel na ojeté sadě pneumatik, aby si ušetřil novou sadu pro závod, a po penalizacích odstartuje z P2 na roštu.
- Vzhledem k velkému počtu penalizací na startovním roštu, slibuje zítřejší Grand Prix variabilní závod, s řadou vozů bojujících v poli.
LEWIS HAMILTON
„Byla to dobrá session ale ne moje nejlepší. Dnes jsme mimo tempo předních závodníků, takže jsem nemohl udělat o moc víc – zdá se, že při těchto nízkých úrovních přítlaku jsme méně konkurenceschopní a ztrácíme tempo ve srovnání s týmy kolem nás. Zítra to pro nás bude těžké zezadu, protože efekt DRS není velký a očekávám, že ve vláčku DRS pojede hodně aut. Takže to pro nás může být frustrující den – ale pokusím se zůstat pozitivní a dát do toho všechno.“
GEORGE RUSSELL
„Q1 začala dobře, jen pár desetin za Ferrari, a doufal jsem, že tam budeme – pak nám trénink proklouzl, abych byl upřímný, unikl mi o 1,4 sekundy. V poslední jízdě jsme zariskovali, abychom si ušetřili sadu nových měkkých pneumatik na zítřek, a jsem rád, že se před nás nedostali Lando ani Fernando, protože to byl nakonec boj o druhé místo na roštu. Když se podíváme na závod, musíme se soustředit sami na sebe – bude těžké udržet Maxe za sebou, Charles startuje vpředu, pak je tu Sergio, Carlos a Lewis zezadu. Musíme jet svůj vlastní závod, soustředit se na to, abychom se udrželi na pódiových pozicích a předvést dobrý boj.“
TOTO WOLFF
„Celkově bylo dnešní session o něco horší, než jsme doufali – ne z hlediska našich konečných umístění, které byly pravděpodobně naším dnešním maximem, ale s ohledem na mezeru v čele startovního roštu. Víkend jsme začali dobře a nebyli jsme schopni v tomto tempu pokračovat přes víkend – a na druhou stranu, Ferrari zde v kvalifikaci odvedli skvělou práci. Myslím, že pozitivní bod je, že George bude startovat z P2 – i když si v měřených kolech stěžoval na špatnou přilnavost pneumatik. Lewis evidentně jde do zadní řady s penalizací za motor, takže pokud doufáme, že se dostaneme na body, budeme zítra potřebovat silné zotavení. O víkendu jsme věděli, že to pro nás nebude skvělá trať, ale doufám, že budeme moci pokračovat v našem trendu lepšího závodního tempa než na jedno kolo a maximalizovat své příležitosti v závodě.“
ANDREW SHOVLIN
„Když vezmeme v úvahu všechny penalizace napříč startovním roštem, skončili jsme s Georgem v první řadě v nejlepší pozici, jakou jsme reálně mohli. Trochu jsme zariskovali tím, že jsme v poslední jízdě v kvalifikaci ušetřili sadu jeho nových pneumatik, neuvědomili jsme si, že to bude tak těsné, když jsme zavolali do boxu, ale naštěstí jeho první jízda stačila na P6, což znamená na zítřek získal P2 a stále máme k dispozici novou měkkou sadu. Vůz se tento víkend trochu lépe ovládal než ve Spa a Zandvoortu, ale naše dlouhé jízdy dnes ráno byly silnější než ve 2. FP a máme o něco lepší přehled o tom, kam umístit rovnováhu pro závod. Je těžké odhadnout, co očekávat zítra; tolik aut je mimo pozici a tohle je závod, který se jen zřídka obejde bez incidentů. Doufejme, že Georgem bude mít tempo, abychom zůstali vepředu, a pro Lewise to bude zotavovací závod, který bude záviset na tom, jak dokážeme předjíždět pomalejší auta a jak dobře zvládneme management s pneumatikami ve srovnání s našimi soupeři.“
Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team