Velká cena Francie – vyhlídky týmu Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Formule 1 míří na okruh Paul Ricard na 12. závod sezóny Formule 1 2022 Velkou cenu Francie

 TOTO WOLFF hovoří o Velké ceně Francie

Třetí a čtvrté místo v Rakousku bylo uspokojivým výsledkem pro celý tým, zejména vzhledem k pozici, na které jsme byli v pátek večer. Tým dokázal zázraky, aby stihl na Sprint i nedělní závod připravit dva kompletní závodní vozy. 27 bodů v neděli bylo dobrou odměnou za toto úsilí.

Získali jsme tři stupně vítězů v prvních sedmi závodech a nyní jsme dosáhli čtyř v posledních čtyřech. Jsem spokojený s dynamikou, kterou budujeme, a odráží to mamutí úsilí týmu. Naše pochopení W13 roste s každým závodem a je povzbudivé vidět, jak se to odráží v našem vývoji a výsledcích.

I když jsme byli v Rakousku rychlejší, stále jsme nebyli dost rychlí, abychom útočili na přední pozice. Musíme získat těch posledních pár desetin a přinést nový vývoj do vozů, včetně tohoto víkendu ve Francii.

Paul Ricard je úplně jiná trať a nová výzva. Má hladký asfalt a širokou škálu typů zatáček spolu s dlouhými rovinkami. Cílem bude udělat další nájezd na mezeru vpředu a doufejme, že se vrátíme na stupně vítězů.

Nyck nahradí Lewise v prvním tréninku tento víkend v rámci vyhrazených tréninků pro mladé piloty v letošním roce. Takže se těšíme, jak se mu bude dařit.

VELKÁ CENA FRANCIE

  • Nyck de Vries pojede v FP1 místo Lewise Hamiltona. V průběhu sezóny je každý pilot povinen vzdát se jednoho ze svých prvních tréninků pro mladého pilota. Lewis si pro svůj trénink vybral FP1 ve Francii a na Georgovi bude řada později v sezoně.
  • Velká cena Francie se do kalendáře F1 vrátila v roce 2018 na okruhu Paul Ricard, což je trať, která nabízí 247 možných konfigurací trati – v rozsahu od 0,8 km do 5,86 km – a obsahuje vlastní zavlažovací systém, který umožňuje simulovat jízdu za mokrých podmínek na 64 různých rozložení. Díky této rozmanitosti konfigurací je Paul Ricard zajímavý jako testovací trať, protože z ní můžete udělat něco podobného jako v Monze nebo Monaku nebo kombinaci obou okruhů.
  • F1 se pojede na okruhu Paul Ricard v této sezóně již po osmnácté. V letech byly pro pořádání závodů F1 použity tři různé varianty tratí, včetně uspořádání 5,810 km (1971-1985), 3,813 km (1986-1990) a 5,842 km (od roku 2018). Letos byl vybrán Magny-Cours jako místo, kde se bude konat většina velkých cen Francie.
  • Circuit Paul Ricard byl pravidelně obnovován čerstvým asfaltem a poskytuje vysokou úroveň přilnavosti ve srovnání s jinými tratěmi v F1. Asfalt má navíc velmi tmavou barvu, a proto se na slunci tak zahřívá a může dosáhnout teplot až 55 °C, což je jeden z nejvyšších hodnot v kalendáři závodů.
  • Circuit Paul Ricard má extrémně hladký asfalt. Hladký asfalt však také znamená, že zatímco se pneumatiky neopotřebovávají tak rychle, je mnohem obtížnější je zahřát – ačkoli normálně vysoké teploty na trati by měly pomoci zahřátí pneumatik.
  • Přestože je trať obecně velmi hladká, je zde jeden velký hrbol. Zatáčka 5 byla pro sezónu 2021 předělána se záměrem udělat z ní mírně nakloněný nájezd směrem k vrcholu, podobně jako zatáčka 4 v Rakousku, ale nakonec je zde hrbol, kde trať klesá mezi zatáčkou 4 a zatáčkou. 5.
  • Z 15 zatáček je 6 levotočivých a 9 pravotočivých. Mnoho z pravotočivých zatáček jsou dlouhé prudké zatáčky, které velmi zatěžují levé přední pneumatiky. Celkově vzato má Circuit Paul Ricard dobrou kombinaci rychlých, středních a pomalých zatáček.
  • Jednou ze speciálních vlastností okruhu jsou jeho jasně zbarvené odtokové zóny, které nabízejí dostatek přilnavosti a nahrazují obvyklejší štěrkové zóny. Modrá zóna není nijak zvlášť abrazivní a má jen malý negativní vliv na auta vyjíždějící z trati, zatímco červená zóna v blízkosti svodidel má mnohem hrubší texturu a zpomaluje auta. Obě tyto výrazné zóny využívají asfalt v kombinaci s wolframem k vytvoření abrazivního povrchu, který pomáhá snižovat rychlost vozu, když překročí limity trati.
  • S délkou 424 metrů je boxová ulička třetí nejdelší v aktuálním kalendáři Formule 1 – delší jsou pouze na Imole a Silverstone.
  • V dlouhé a táhlé zatáčce 11 jsou piloti vystaveni maximální boční g-síle kolem 4,6 g.
  • Ochlazení brzd na Paul Ricard není tak kritické jako na některých jiných okruzích, protože mezi brzdnými zónami je dostatečná dráha, aby se destičky a kotouče dostatečně ochladily, takže přehřívání nepředstavuje zvláštní problém.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – Lenovo GRAND PRIX DE FRANCE 22.-24.7.2022