Drobné body pro tým ve sprintu v sobotu ve Spa
- Lewis Hamilton dojel sedmý a George Russell osmý ve sprintu F1 při Grand Prix Belgie
- Dešťové přeháňky přicházely a odcházely po celý den, což vedlo ke zpoždění jak začátku Sprint Shootoutu, tak samotného sprintu.
- Řízení provozu na konci SQ3 způsobilo, že oba jezdci neměli ideální poslední tlačná kola, takže na startovním roštu zůstali na 7. a 10. místě.
- Po úvodním startu za safety carem ve sprintu se oba vozy přezuly z pneumatik do mokra na intermediate pneumatiky. Lewis a Sergio Pérez se pak dostali do kontaktu, když bojovali o 4. místo, přičemž Lewis dostal pětisekundovou penalizaci, která ho nakonec odsunula na 7. místo.
- George se mezitím zotavil z propadu 12. místo po pit stopu, aby se odrazil zpět na 8. místo a získal poslední bod. Pozornost se nyní obrací k nedělní Grand Prix, kde Lewis startuje na 3. místě a George na 8. místě.
LEWIS HAMILTON
„Podmínky tam byly velmi náročné a všichni se snažíme, jak nejlépe umíme. Myslím, že kontakt s Pérezem byl závodní incident. Byl široký a byl pomalý v zatáčce 14 a já jsem měl skvělý výjezd – byl jsem více než půl auta vedle něj a nakonec jsme se prostě srazili. Samozřejmě to nebylo úmyslné, ale dostal jsem za to penalizaci. Nakonec to není velký rozdíl. Rozdíl mezi čtvrtým a sedmým místem ve sprintu, kde nezískáte mnoho bodů, znamená, že to není trest. Pozitivem je, že naše tempo bylo dobré. Dnes ve sprintovém rozstřelu bychom bez problémů v posledním kole bojovali o první řadu. Bojovali bychom s Maxem, ale nemělo to tak být. Zítra startujeme jako třetí a doufám, že budu schopen bojovat s Ferrari a Pérezem.“
GEORGE RUSSELL
„Myslím, že P8 bylo maximum, kterého jsme mohli dosáhnout ze zkráceného sprintu. Auto bylo opravdu rychlé; Myslím, že jsme byli pravděpodobně druzí nejrychlejší za Maxem. Bohužel po špatné kvalifikaci je to vše, co můžete opravdu získat. V těchto podmínkách to také nebylo snadné. Bylo to moje rozhodnutí zajet jedno kolo do boxů poté, co vyijel safety car, a to možná nebylo správné. Po pit stopu jsme se dostali na 12. místo a vrátili se na 8. místo. Získat tyto pozice v tak krátkém závodě je pozitivní. S dalšími dvěma koly bychom se mohli dostat až na 5. místo, ale je to tak, jak to je, a jsem relativně spokojený.“
TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A GENERÁLNÍ ŘEDITEL
„Auto bylo dnes dobré. Raději bych měl rychlé auto, které dělá dobré věci a má méně optimální pozici ve sprintu, než těžit z neštěstí ostatních a mít štěstí. Vzhledem ke všemu, co se dnes stalo a co jsme neoptimalizovali, jsem spokojený s tím, jak se náš závod vyvíjel. Lewis i George měli skvělé tempo; George předjel několik vozů a blížil se Norrisovi, který byl mnohem dál, takže měl dobré zotavení. Kontakt mezi Lewisem a Pérezem jsem považoval spíše za závodní incident než za trest. Stáli vedle sebe a my chceme vidět lidi závodit. Nicméně to bylo rozhodnutí a nyní se soustředíme na zítřejší Grand Prix. Pokud do závodu vstoupíme podobným tempem, budeme v dobré pozici, abychom bojovali o slušný výsledek.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI
„Oba piloti dnes odjeli dobrý závod. Byli bychom rádi, kdyby ještě pár kol zaútočili, protože auto fungovalo dobře. Lewisova penalizace je frustrující, ale velké body jsou zítra a pokud bude mít vůz rychlost, kterou měl dnes, měli bychom mít dobrý výsledek. George odvedl opravdu dobrou práci, aby se dostal na body. Nebylo snadné předjíždět, protože DRS nebylo povoleno, ale dělal stabilní pokrok polem a měl dobré tempo. Stále nemáme žádnou pořádnou jízdu na suchu, takže je těžké vědět, kde jaké tempo budou všichni mít; Můžeme očekávat, že Maxe bude těžké porazit i s jeho penalizací, ale všechno ostatní je k mání.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team