- Lewis Hamilton bude pro nedělní Velkou cenu Belgie třetí a George Russell osmý.
- V den proměnlivých podmínek byl Lewis čtvrtý nejrychlejší v kvalifikaci, ale postoupil na třetí místo díky penalizaci Maxe Verstappena pět míst na roštu.
- Dříve během dne byla FP1 něco jako vymývání, protože jezdci dokončili minimální kola kvůli silnému dešti, který přicházel a odcházel po celých 60 minut.
- Další dešťová přeháňka před kvalifikací způsobila, že trať byla vlhká, když se Q1 rozjela. Oba vozy úspěšně projely prvním segmentem, než se ve Q2 vypořádaly s průjezdem za mokra/suchem; Poslední jízdy Lewise a George na měkkých pneumatikách je dostatečně přesvědčivé na to, aby se dostal do Q3.
- S jasnou suchou stopou se časy nadále zlepšovaly, jak čas v závěrečné části kvalifikace běžel. V posledních kolech byli Lewis čtvrtý a George osmý.
PILOT
FP1
Q1
Q2
Q3
Lewis Hamilton
- P12
- 9 kol
- 1:58.563
- P3
- Intermediálky, Intermediálky
- 8 kol
- 1:52.345
- P6
- Intemediálky, Měkké
- 7 kol
- 1:47.087
- P4
- Měkké, měkké
George Russell
- 13
- 9 kol
- 1:59.035
- P8
- Inter, Inter
- 8 kol
- 1:52.605
- P8
- Intermediálky, Měkké
- 7 kol
- 1:47.805
- P8
- Měkké, měkké
LEWIS HAMILTON
„S dnešním výsledkem jsem spokojený. Byla to hektické session, protože neustále trať osychala. Na začátku to bylo velmi kluzké a viditelnost byla výzvou. Víte, že každé kolo se budete zlepšovat, jak vysychá, takže ho musíte maximalizovat. To je důvod, proč jsme každý trénink čekali na konci boxové uličky a tým odvedl skvělou práci, aby nás dostal ven a našel jasnou stopu. Držel jsem hlavu skloněnou a soustředil se na maximalizaci co nejvíce. Na konci jsme byli dobrý kus za Maxem a jeho kolo bylo docela působivé. Jsme však spokojeni s tím, kde začínáme. V neděli budu mít Maxe za sebou, ale cílem je určitě bojovat o pódium a pronásledovat kluky před sebou. V FP1 nikdo nejel, takže doufám, že budeme mít slušné tempo na dlouhé tratě. Nastavení vozu před kvalifikací bylo trochu hádání. Auto působilo docela slušně, ale ztratili jsme spoustu času ve středním sektoru. Půjdeme pryč, prostudujeme to a uvidíme, kde je čas. Budeme pracovat na zlepšení, které bude možné, a po zbytek víkendu do toho dáme vše, co máme. Zatím je to ale dobrý začátek.“
GEORGE RUSSELL
„Bylo to dynamické session. Po celou dobu jsme byli trochu mimo tempo a bojovali jsme po celou dobu; Nejsem si jistý proč. Obvykle miluji ty přechodné podmínky mezi mokrou a suchou, ale v každém kole jsme nikde. Je toho spousta, co je třeba zkontrolovat a pokusit se pochopit. Víme, že kvalifikace není všechno, ale samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom byli výš v pořadí. Nedostatek jízd v FP1 nebyl příliš velkým faktorem, protože je to stejné pro všechny. Vždy chcete zajet více kol, abyste lépe porozuměli, ale auto se necítilo tak špatně. Je toho slušné, co se můžeme pokusit pochopit přes noc.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI
„Sprint závodní víkendy jsou náročné. Když v první relaci nedostanete žádnou užitečnou jízdu, stanou se ještě obtížnějšími. Musíte se zcela spolehnout na předvíkendové simulace, abyste auto nastavili a vyvážili. Dnešní kvalifikace byla s měnícími se podmínkami náročná; Dlouhé kolo to nijak neusnadňuje, protože v každém tréninku nedostanete mnoho pokusů. Lewis byl velmi blízko Charlesi Leclercovi a Sergiu Pérezovi, ale bohužel nám chyběla desetina. George trochu bojoval o tempo, když trať vyschla. Podíváme se na data a uvidíme, co se musíme naučit před zítřejší kvalifikací sprintu; Doufejme, že najdeme trochu rychlosti. Ještě jsme neměli žádnou skutečnou suchou jízdu, takže sprint závod bude před nedělní Grand Prix trochu dlouhým testem. Nemůžeme teď auto vyměnit, takže doufejme, že máme vyvážení závodu na správném místě.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team