Jezdci týmu Scuderia Ferrari HP skončili na prvním a čtvrtém místě ve druhém a nejrychlejším ze dvou dnešních volných tréninků na Velkou cenu Ázerbájdžánu. Charles Leclerc byl nejrychlejší, ale i Carlos Sainz byl velmi rychlý. Ale pak, možná protože byl pátek třináctého, to nešlo úplně hladce. Tým musel vynaložit fantastické úsilí na opravu Charlesova vozu poté, co narazil do bariér v 15. zatáčce, pouhých 30 minut po začátku prvního tréninku. Na začátku druhé hodiny dokonce také trochu ztratil čas na trati kvůli problému s řízením.
Carlos Sainz měl klidnější čas, když se dostal na trať a na městském okruhu v Baku zajížděl kola. Obecně platí, že úroveň přilnavosti byla nižší, než se očekávalo, a je pravděpodobné, že vývoj na trati bude zítra vyšší než obvykle. Tým stále potřebuje více dat pro velmi důležitou kvalifikaci a z vozu v závodním nastavení, takže třetí volný trénink zítra ve 12:30 místního času (10:30 SELČ) bude důležitý. Rozhodující část startovního roštu začíná v 16:00 (14:00 SELČ).
FP1
Oba jezdci startovali na středně tvrdých pneumatikách a ve skutečnosti to byla jediná směs, kterou Charles použil, protože skončil v bariérách a zajel do té doby nejrychlejší čas 1:46″608. Po vyhodnocení trati Sainz přezul na měkké pneumatiky a zajel pátý nejrychlejší čas za 1:46″173. Dohromady absolvovali 32 kol: 21 pro Carlose, 11 pro Charlese.
FP2
Oba jezdci opět startovali na středně tvrdých pneumatikách, Carlos přezul na měkké přibližně po 20 minutách. Jak již bylo zmíněno, Charles ztratil nějaký čas v garáži kvůli problémům s řízením, ale i tak měl čas jet se střední i měkkou sadou pneumatik v kvalifikační výbavě, na úkor dlouhých jízd na těžké palivo, protože tým se spoléhal na Carlosovy údaje pro vůz v této konfiguraci. Oba zajeli své nejlepší časy na měkkých pneumatikách, Carlos byl čtvrtý nejrychlejší za 1’43″950 a Charles byl v závěrečných minutách na prvním místě za 1’43″484, což také těžilo z vývoje trati. Celkem bylo dokončeno 45 kol, 20 kol zajel Charles Leclerc a 25 Carlos Sainz.
Charles Leclerc #16
„Rychlost tam dnes byla, ale mezi incidentem v prvním tréninku a problémem, který jsme měli ve druhém tréninku s řízením, jsme nedokončili příliš mnoho kol. Bude pro nás důležité mít hladký třetí trénink a připravit se na to, abychom ze zítřejší kvalifikace vytěžili maximum.“
Carlos Sainz #55
„Zde v Baku jsme zažili obvyklý náročný pátek, kdy jsme zpočátku měli velmi malou přilnavost a pak jsme v průběhu dne hledali jinou a vyvíjející se trať. Ve srovnání s loňským rokem jsme byli téměř o čtyři až pět sekund pomalejší a bylo náročné získat správný přehled o vyvážení vozu. Nicméně jsme byli schopni postoupit z první do druhé části a jsem si jistý, že to můžeme udržet a zítra budeme mít dobrou kvalifikaci.“
Charles Leclerc zajel nejrychlejší čas pro Scuderia Ferrari HP ve druhém volném tréninku na Velkou cenu Ázerbájdžánu na okruhu v Baku a Carlos Sainz byl čtvrtý.
45 kol.
Oba jezdci startovali na středně tvrdých pneumatikách, Carlos zajel 1’44″323 a jeho týmový kolega 1’45″812, Leclerc poté zajel do boxů, aby zkontroloval problém s řízením. Carlos poté vyjel na měkké sadě pneumatik a dostal se na 1’43″950, zatímco Charles opět vyjel na středně tvrdých pneumatikách a zajel kolo za 1’44″202, než přezul na měkké a zajel svůj nejlepší čas 1’43“ 484. Mezitím Sainz jezdil na ojetých středních pneumatikách s velkým množstvím paliva, stejně jako Leclerc brzy poté. Charles dokončil 20 kol, Carlos 25.
Zdroj a foto: Scuderia Ferrari HP
Formule 1 – Qatar Airways AZERBAIJAN Grand Prix 13.-15.9.2024




