Velká cena Austrálie – sobotní kvalifikace – tým Scuderia Ferrari

Piloti Scuderie Ferrari Carlos Sainz a Charles Leclerc odstartují do Velké ceny Austrálie z pátého a sedmého místa na startovním roštu. Pro tým to byla frustrující kvalifikace v Albert Parku, protože se nepodařilo zajistit, který měl být v jeho dosahu. V Albert Parku neprve pršelo, ale trať  poté oschla i když obloha zůstala zatažená. Venkovní  teplota je 15 stupňů, teplota trati je  21 stupňů . 

Q1

Charles a Carlos vyjeli na měkkých sadách pneumatik, ale jejich první jízdy musely být přerušeny kvůli červené vlajce, poté co Sergio Perez vyjel z trati. Relace pokračoval a zbývalo devět minut. Charles Leclerc zajel za 1’18″815, Sainz za 1’18″347. Oba pokračují a snižují na 1’18″017 a 1’18″218. Ve své poslední jízdě se nezlepšili, ale udělali dost, aby postoupili do další session.

Q2

Nové sady měkkých pneumatik pro Charlese a Carlose, první s 1’17”560 a druhý s 1’17”743 před zlepšením na 1’17”676. Dva SF-23 jsou v boxech, ale vyjely na trat s novými pneumatikami a zajely časy 1’17″390 a 1’17″349, aby se dostaly do Q3.

Q3

Oba piloti startují do závěrečné části na nových měkkých pneumatikách. Carlos zajel časy 1’17”408 a 1’17”270, aby si zajistil páté místo. Charles zvládá 1’17″535, následuje 1’17″369, což ho řadí na sedmou nejrychlejší pozici.

Stejně jako v předchozích dvou závodech letošní sezóny se poslední část odehrála v tisícinách sekundy. Carlos a Charles prošli prvními dvěma vyřazovacími jízdami relativně snadno a dostali se do rozstřelu první desítky na dvou nových sadách měkkých pneumatik. Pro svou druhou jízdu bylo dohodnuto, že Charles nepojede přípravné kolo, protože zbývalo velmi málo času. Nedokázal to lépe než za 1’17”369, což mu zajistilo sedmé místo. Carlos se ve svém přípravném kole setkal s provozem a musel příliš zpomalit, čímž ztratil teplotu pneumatik. Cenu zaplatil v 1. zatáčce, kde ztratil několik desetin sekundy. Dokázal se trochu zlepšit, když 1’17”270 stačilo na páté místo, tři desetiny na druhé místo a méně než dvě na druhou řadu. Závod bude dlouhý, a tak by měly být příležitosti k posunu v pořadí. Startuje se zítra ve 14 místních (7 CET) během 58 kol, což odpovídá 306,124 kilometru.

 

Carlos Sainz #55

„V kvalifikaci jsme dnes měli slušné tempo. Bohužel v posledním přípravném kole došlo k mírným zmatkům s ostatními vozy, což nás v první zatáčce stálo pár desetin, protože jsem do ní vjel s příliš studenými pneumatikami. Během víkendu jsme pracovali na různých konfiguracích a zítra uvidíme, co dokážeme během závodu. Nebude to jednoduché, ale pokusíme se posunout z našich pozic na startovním roštu a přivézt domů dobrý výsledek!“

1 – GP AUSTRALIA F1/2023 – GIOVEDI’ 30/03/2023

Charles Leclerc #16

„Nebyla to nejlepší kvalifikace. Věřil jsem, že to všechno dokážu dobře podkládat v posledním kole v Q3, ale vše nešlo podle plánu, protože jsem nezajel přípravné kolo a ztratili jsme čas. Ujistíme se, že to jako tým do budoucna vylepšíme. Vyzkoušeli jsme různé konfigurace nastavení a pracovali na našem závodním tempu, takže se těším, až zítra budu bojovat o nějaké pozice.“

Frédéric Vasseur, šéf týmu

„Dnešní kvalifikace byla velmi těsná a bohužel nám to nevyšlo podle plánu. V Q3 jsme byli na konci tréninku na limitu, takže jsme s Charlesem neabsolvovali přípravné kolo. Carlosovi se nepodařilo dát dohromady kolo a ztratil několik desetin v první zatáčce na to, co by bylo jeho nejlepší kolo, jinak mohl být druhý nebo třetí. Body se však rozdávají zítra a od Jeddahu jsme pracovali na tom, abychom získali konzistentní a silný výkon SF-23 v závodní úpravě. Nyní se na závod připravíme co nejlépe s cílem posunout se v pořadí nahoru. Předjíždění zde není jednoduché, ale může to být nepředvídatelný závod.“

 

 

 

3 – GP AUSTRALIA F1/2023 – SABATO 01/04/2023 credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX 31.3 – 2.4.2023