Velká cena Abu Dhabí – protest týmu Mercedes po skončení nedělního závodu

Mercedes protestoval proti konečné klasifikaci Grand Prix Abú Dhabí s odvoláním na porušení dvou článků Sportovních předpisů. Přichází po dramatickém závodě, který vyhrál Max Verstappen poté, co v posledním kole předjel Lewise Hamiltona a získal vítězství – a s ním i první titul mistra světa.

Bylo pravděpodobné, že Lewis Hamilton získá toto rozhodující vítězství, protože si držel vedení před Verstappenem, který převzal vedení závodu, když  po nehodě Nicholase Latifiho šest kol před koncem závodu vyjel safety car. Red Bull povolal Verstappena do boxů k výměně na měkkou sadu pneumatik. Hamilton nezajel do boxů a zůstal na 38 kol staré tvrdé sadě pneumatik. Závod pokračoval s jedním kolem do konce a Verstappen držel značnou výhodu pneumatik. Předjel pilota Mercedesu, aby vyhrál závod.  30 minut po skončení závodu Mercedes podal dva protesty. Jeden byl „proti klasifikaci stanovené na konci závodu, údajné porušení článku 48.12 Sportovních předpisů FIA Formule 1 2021“.

FIA zamítla protest Mercedesu

FIA zamítla protest Mercedesu poté, co byl závěrečný závod sezóny rozhodnut kontroverzním způsobem, vítězové Poháru konstruktérů tvrdili, že Max Verstappen předjel Lewise Hamiltona pod Safety Carem.

30 minut po skončení závodu v Abú Dhabí podal Mercedes dva protesty, jeden kvůli údajnému porušení článku 48.8 Sportovních předpisů, který říká: „Žádný jezdec nesmí na trati předjíždět jiné auto, včetně Safety Caru, dokud neprojede čáru (viz článek 5.3) poprvé poté, co  safety car zajel do boxů.“

Sportovní ředitel Mercedesu Ron Meadows, traťový inženýr Andrew Shovlin a právní poradce Paul Harris byli předvoláni v roce 19:45 místního času společně se sportovním řediteleml Red Bullu Jonathanem Wheatleym, aby předložili své argumenty.

FIA zveřejnila dokument ve 22:14 místního času, který uvádí, že protest byl zamítnut. „Po zvážení různých prohlášení stran sportovní komisaři určili, že ačkoli se vůz 33 v jedné fázi, na velmi krátkou dobu, pohyboval mírně před vozem 44, v době, kdy oba vozy zrychlovaly a brzdily, posunulo se zpět za vůz 44 a nebylo vpředu, když skončila perioda Safety Car (tj. na čáře). „V souladu s tím je Protest zamítnut a Protestní kauce se nevrací,“ uzavřelo prohlášení FIA. Dokument FIA také odhalil, že Red Bull uvedl následující argument: „Red Bull argumentoval, že vůz 44 nebyl ‚předjížděn‘ vozem 33, že oba vozy byly ‚na plyn a mimo něj‘ a že existuje ‚milión precedentů‘. pod Safety Car, kde auta táhla vedle sebe a pak se vrátila za auto, které bylo vpředu.“ Tím to však nekončí, Mercedes také protestoval proti „údajnému porušení článku 48.12 Sportovních předpisů FIA Formule 1 2021“ ohledně předjíždění vozů na kole pod Safety Car – přičemž výsledek tohoto protestu dosud nebyl znám. rozhodl.

Zdroj a foto  Formula 1

 

Formula 1 – ETIHAD AIRWAYS Abu Dhabi Grand Prix 10. – 12.12.2021