Velká cena Abu Dhabí – nedělní závod tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po nedělní závodě na okruhu Yas Marina

YUKI TSUNODA (AT04-04, VŮZ 22) ZÁVOD: 8. POZICE

„Děkuji všem, kteří mě zvolili Driver of the day. Byl to těžký závod. V jednu chvíli jsem si myslel, že bychom mohli skončit v první šestce. Nefungovalo to, ale nelitujeme, že jsme zůstali venku a vyzkoušeli strategii jednoho pit stopu. Dal jsem do toho všechno a jsem se sebou spokojen. Celkově to byla příjemná sezóna. Na startu jsme se potýkali s výkonností vozu, ale v průběhu sezóny jsme byli schopni to zlepšit. I když jsme nedosáhli na sedmé místo v Poháru konstruktérů, v závěrečné části sezóny jsme se zlepšili z desátého na osmé místo, a to vše díky týmu v Bicesteru a Faenze. Zároveň jsem udělal pár chyb, které nás dost stály, zejména v Mexiku.  Williams odvedli dobrou práci . Zaslouží si to a já jsem si užil souboj, kteráý jsme svedli. Děkuji Franzovi. Poslední tři roky jsem si užil a určitě mi bude chybět. Bez jeho rad, jak se zlepšit, bych se ve své kariéře ve Formuli 1 nemohl tolik zlepšit. Vážím si ho a vím, že zůstaneme v kontaktu.“

Yuki Tsunoda pilot týmu Scuderia AlphaTauri

DANIEL RICCIARDO (AT04-02, VŮZ 3  ZÁVOD: 11. POZICE

„Nebyl to špatný závod. Měli jsme slušné tempo, ale jakmile se dostanete do trochu špinavého vzduchu, je to těžké. Stejně jako dnes tu bylo pár závodů, kde kdybychom měli o kolo více, cítil jsem, že jsme mohli získat o pár bodů více, ale startování více vzadu nás trochu posunulo dozadu. Je dobře, že Yuki získal nějaké body, ale potřebovali jsme jich trochu víc, takže by bylo hezké, kdybych mohl také nějaké skórovat. Část mého já je ráda, že si dám pauzu, abych se připravil na celou sezónu, ale také bych rád pokračoval v závodění. Je vzrušující mít pořádnou mimosezónu a vědět, že tu chci být. Byl jsem spokojený se závody, které jsem odjel. Pocta Franzovi. Byl velkou součástí týmu a samozřejmě, velmi brzy v mé kariéře hrál velkou roli. Bylo fajn, že jsme spolu mohli strávit jeho poslední závody. Přeji mu, aby se mu dařilo, a vím, že bude chybět celému týmu. I dnes ho všichni oslavují a jediné, co chtěl, bylo jít závodit, takže to ukazuje, jaký je. Doufám, že si čas strávený mimo trať užije stejně, jako si užíval závodění týden co týden, se stejnou úžasnou vášní.“

Daniel Ricciardo pilot týmu Scuderia AlphaTauri

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„Před závodem bylo cílem překonat Williams o 8 bodů a obsadit sedmé místo v Poháru konstruktérů. Abychom toho dosáhli, potřebovali jsme skončit na šestém nebo vyšším místě v závodě s jedním vozem nebo sedmé a deváté místo se dvěma vozy. Vzhledem ke startovní pozici Yukiho to byla velká výzva, protože za sebou měl tři rychlá auta. Věděli jsme, že bude náročné dosáhnout výsledku pouze na základě tempa, takže jsme se snažili, aby to fungovalo se strategií. Pneumatiky vypadaly v prvním stintu dobře, takže jsme s Yukim zvolili jeden pit stop. Po podezření na utržení brzdového kanálu jsme Daniela převedli na dva pitstopy. Oba jezdci odváděli fantastickou práci po celý závod, ale nakonec jsme neměli dostatečnou rychlost na to, abychom získali potřebné body. Ať už bychom zvolili jakoukoli strategii, nestačilo by to na předjetí Williamsu. Vím, že se všem ulevilo, že je konec sezóny, ale pro náš tým je fér říct, že bychom rádi absolvovali ještě jeden závod! Byla to dlouhá sezóna a v prvních závodech jsme byli jedním z nejpomalejších vozů na startovním roštu. Zásluhu na tom mají všichni v Bicesteru a Faenze za to, že se nikdy nevzdávali, tvrdě tlačili na vývoj a změnili naši konkurenceschopnost, takže sezónu zakončíme s pátým až šestým nejrychlejším vozem. S Yukim na prvním místě na několik kol to bylo teprve podruhé v historii, kdy japonský jezdec vedl závod Formule 1, a teprve pošesté, co Franz viděl jeden ze svých vozů vést Grand Prix, což je příjemný způsob, jak se rozloučit. Byl to Franzův poslední závod v čele našeho týmu a za všechny musím říct, že pro něj byla radost pracovat. Nikdy jsem nepotkal nikoho s takovou láskou k závodní dráze a tak zapáleným pro závodění jako Franz, a bude nám velmi chybět. Přejeme mu do budoucna jen to nejlepší.“

 

FRANZ TOST (ŠÉF TÝMU)

„Startovali jsme s Yukim na šestém místě a s Danielem na patnáctém místě. Oba měli dobrý start a v prvním kole neztratili žádnou pozici. Rozdělili jsme si vozy podle strategie, rozhodli jsme se pro jednu zastávku s Yukim a dvě zastávky pro Daniela. Nakonec to bylo špatné rozhodnutí, protože si myslím, že se strategií dvou pit stopů jsme mohli skončit šestí nebo alespoň sedmí s Yukim, protože byl rychlejší než ostatní soupeři, kteří ho předjeli v posledních kolech. Proto jsme sezónu zakončili na osmém místě v Poháru konstruktérů a samozřejmě je to zklamání, protože naším cílem bylo skončit sedmí. Z hlediska aerodynamiky lze stále vzít některá pozitiva, protože nová podlaha fungovala docela dobře, což je dobré znamení pro vůz pro příští rok.

„Vzhledem k tomu, že to byl můj poslední závod, chci využít příležitosti a poděkovat všem fanouškům Formule 1 za jejich podporu, FIA, FOM, všem týmům Formule 1, Hondě, Pirelli a všem, se kterými jsme za posledních 18 let dobře spolupracovali, a samozřejmě mému týmu a všem jezdcům, se kterými jsem měl to štěstí pracovat. Přeji jim všem úspěšnou budoucnost.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 24.-26.11. 2023