Tým McLaren Formule 1 a Mercedes-Benz prodloužily smlouvu na pohonné jednotky do roku 2030

McLaren Racing a Mercedes-Benz  oznámily, že tým McLaren F1 bude i v letech 2026 až 2030 využívat výkon Mercedes-AMG, čímž se stane prvním zákazníkem značky pro nové předpisy pro pohonné jednotky pro rok 2026 vedle továrního týmu.

McLaren je od roku 2021 poháněn Mercedes-AMG

McLaren je poháněn Mercedesem-AMG od roku 2021 a v předchozí éře od roku 1995 do roku 2014 nepřetržitě. V roce 2026 tak bude 26. rok spolupráce mezi oběma prestižními značkami, které se tomuto sportu věnují a investují do něj již mnoho desetiletí a nyní jsou základními kameny tohoto sportu.

 „Jsme potěšeni, že můžeme pokračovat v našem partnerství s McLaren Racing minimálně do konce tohoto desetiletí. Dlouhodobá povaha této dohody odráží naši sdílenou důvěru a závazek vůči naší budoucí strategii pohonných jednotek. Společně se těšíme na to, že do roku 2026 a na začátek další nové éry elektrifikovaného inovativního designu pohonných jednotek ve Formuli 1 vybudujeme dynamiku.“

Markus Schaefer, člen představenstva Mercedes-Benz Group AG, technický ředitel

Pohonné jednotky Mercedes zaznamenaly vůbec první vítězství v hybridním závodě F1 při Velké ceně Maďarska 2009 se systémem KERS a od zavedení současných předpisů pro pohonné jednotky v roce 2014 je lídrem v oblasti inovací a výkonu. Mercedes-AMG dosáhl ve Velké ceně 2030 114 vítězství, včetně dvou pro zákaznické týmy. Po celou dobu hrály silnou zákaznickou podporu při vývoji a vzdělávání spolu s továrním týmem.

 „Základním kamenem naší strategie v motoristickém sportu je spolupráce se silnými zákaznickými týmy. To má mnoho výhod: poskytuje to jasné konkurenční měřítko, urychluje naše technické učení a posiluje celkový obchodní případ F1 pro Mercedes-Benz. McLaren je od roku 2021 nelítostným a férovým soupeřem, zejména ve druhé polovině letošní sezóny. Dobré výkony McLarenu podtrhují důležitost transparentních a rovných dodávek všem zákaznickým týmům v tomto sportu, pokud chceme dosáhnout cíle deseti týmů schopných bojovat o umístění na stupních vítězů.“

 Toto Wolff, vedoucí oddělení Mercedes-Benz Motorsport

Pro rok 2026 přivítá Formule 1 dva nové výrobce pohonných jednotek k současným čtyřem stávajícím výrobcům, protože se vypořádává s další změnou paradigmatu v technických předpisech. Nové pohonné jednotky budou mít 50 % spalovacího spalování a 50 % elektrické energie. Toho bylo dosaženo zvýšením elektrického výkonu a vyvážením výkonu spalovacího motoru tak, aby poskytoval maximální výkon přes 1000 koní.

Nové pohonné jednotky budou poháněny 100% udržitelným palivem, které bude splňovat přísná kritéria udržitelnosti jak při výrobě, tak při složení, a sníží se celková spotřeba paliva. Elektrické systémy pohonné jednotky byly posunuty na další výkonnostní úroveň a bude obsahovat jeden elektromotor o výkonu 350 kW, který je téměř třikrát výkonnější než současný MGU-K, a bude vyžadovat vývoj vhodného vysoce výkonného bateriového systému.

Vývoj nové generace pohonných jednotek bude navíc probíhat v souladu s předpisy o cenovém stropu, které jsou navrženy tak, aby omezily maximální technické výdaje na projekt a upevnily investiční důvody pro dodávky pohonných jednotek ve sportu.

„Tým HPP má dlouhou a úspěšnou historii s McLarenem a jsme potěšeni, že můžeme potvrdit rozšíření spolupráce do nového regulačního cyklu. Uzavření této dohody nyní, s dvěma plnými sezónami do závodění s pohonnou jednotkou v roce 2026, nám dává skvělou příležitost optimalizovat naše společné úsilí o časy na kolo. Těšíme se na obnovení našeho vztahu a na spolupráci na dosažení tohoto cíle.“

 Hywel Thomas, generální ředitel, Mercedes-AMG High Performance Powertrains

Pokud jde o rok 2026, vývoj nové pohonné jednotky probíhá od poloviny roku 2022 ve společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains v Brixworthu ve Velké Británii. Toto vysoce výkonné výzkumné a vývojové centrum vyrobilo všechny pohonné jednotky Mercedes-AMG F1, ale je také špičkovým vývojovým centrem pro širší skupinu, pokud jde o vysoce výkonnou technologii elektrického pohonu. Příprava na rok 2026 je dlouhodobá hra, ve které bude nesmírně důležitá jasnost a kontinuita; A zdravé portfolio nejlepších možných zákaznických týmů zajistí rychlejší učení, až vozy v roce 2026 vyjedou na trať.

„Mercedes-Benz je skvělým a spolehlivým partnerem týmu McLaren Formule 1. Prodloužení znamená důvěru, kterou naši akcionáři a širší tým mají ve své pohonné jednotky a směr, kterým se s nimi ubíráme do nové éry regulací, které nás čekají. Společně jsme byli úspěšní, a to jak v posledních třech sezónách, tak i v době, kdy tým poháněli dříve, takže se těšíme na úspěchy, které přijdou, protože budeme pokračovat v naší cestě k tomu, abychom konzistentně bojovali na předních příčkách startovního roštu.“

 Zak Brown, generální ředitel, McLaren Racing

McLaren se v roce 2021 vrátil k pohonu Mercedes-AMG. Od té doby tým vyhrál Velkou cenu Itálie 2021, což je poslední vítězství jakéhokoli zákaznického týmu ve Formuli 1. McLaren získal v posledních třech sezónách 15 umístění na stupních vítězů ve Velké ceně, stejně jako pole position ve sprintu F1 v Brazílii a pole position a vítězství ve sprintu F1 v Kataru.

„Jsme rádi, že můžeme potvrdit dlouhodobé obnovení naší smlouvy s Mercedes-Benz o pohonných jednotkách do nové éry předpisů. Máme velkou důvěru v Mercedes a náš vztah s ním. Dosud podporovali naši cestu zpět do čela startovního roštu a bezpečnost a stabilita, kterou toto partnerství přináší, je zásadní pro zajištění toho, abychom zůstali na této vzestupné trajektorii. Rád bych jim poděkoval za dosavadní spolupráci a těšíme se na další roky.“

 Andrea Stella, šéf týmu, McLaren F1 Team

 

Tým McLaren Racing

McLaren Racing založil závodní jezdec Bruce McLaren před 60 lety v roce 1963. Tým vstoupil do svého prvního závodu Formule 1 v roce 1966. McLaren od té doby vyhrál 20 titulů mistra světa Formule 1, 183 Velkých cen Formule 1, třikrát 500 mil Indianapolis a na první pokus 24 hodin Le Mans.

 McLaren Racing soutěží v pěti závodních sériích. Tým soutěží v mistrovství světa FIA Formule 1 s jezdci McLarenu F1 Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, NTT INDYCAR SERIES s jezdci týmu Arrow McLaren Pato O’Wardem, Alexandrem Rossim a Davidem Malukasem, v mistrovství světa ABB FIA Formule E s jezdci týmu NEOM McLaren Formula E Team Jakem Hughesem a Samem Birdem a v šampionátu Extreme E s jezdci týmu NEOM McLaren Extreme E Emmou Gilmour a Tannerem Foustem. Tým také soutěží v šampionátu F1 Esports Pro Championship jako McLaren Shadow, který v roce 2022 vyhrál Pohár konstruktérů a jezdců. McLaren je zastáncem udržitelnosti ve sportu a signatářem závazku OSN Sports for Climate Action Commitment. Zavázala se dosáhnout do roku 2040 čisté nuly a podporovat rozmanitou a jedinečnou kulturu v motoristickém sportu.

 

Zdroj: Mercedes Benz AG