Scuderia Alpha Tauri 2021 – R2 EMILIA-ROMAGNA GRAND PRIX

PIERRE GASLY (AT02-05, CAR 10)

Practice 1

Nejlepší kolo: 1:16.888, POS. 4TH, 21 LAPS

Practice 2

Nejlepší kolo: 1:15.629, POS. 3RD, 30 LAPS

 

„Myslím, že to byl jeden z našich nejlepších pátků, ráno P4 a odpoledne P3, a byl jsem tak blízko nejlepším.  Od prvního kola jsem se v autě cítil dobře a dokázal jsem jít dopředu, takže si myslím, že to byl úspěšný den. Zpočátku jsme se zaměřili na krátké jízdy na měkké sadě, kdy jsme nasadili silné tempo a potom zakončili několika koly na plný plyn v rámci přípravy na nedělní závod. Nadále jsme tvrdě pracovali, abychom se zlepšili proti našim hlavním soupeřům ve středu pole a myslím si, že jsme zatím ukázali dobré tempo. Budeme analyzovat data, která jsme dnes shromáždili, a doufejme, že v zítřejší kvalifikaci získáme zase další. “

Pierre Gasly

YUKI TSUNODA (AT02-06, CAR 22)

Practice 1

Nejlepší kolo: 1:19.781, POS. 20TH, 11 LAPS

Practice 2

Nejlepší kolo: 1:16.419, POS. 7TH, 26 LAPS

 

„Kvůli technickému problému se mi během FP1 nepodařilo dokončit dostatek kol , zvládl jsem pouze čtyři kola naplno. Tým problém vyřešil během přestávky a já jsem mohl zvyšovat své tempo v FP2, Věřím,  že se dokáži  znovu zlepšit v zítřejším tréninku před kvalifikací. Před sezónou jsem zde absolvoval spoustu kol, ale myslím si, že se mi dnes z dnešních tréninků podařilo ještě hodně získat. Zvláště jsem se dozvěděl o hospodaření s pneumatikami na tomto okruhu a   shromáždil jsem řadu zajímavých dat týkajících se měkké sady , které teď mohu jít analyzovat. “

 

Yuki Tsunoda

 

 JONATHAN EDDOLLS (Hlavní závodní inženýr):

„Je skvělé být tady a závodit na domácím okruhu , je to tak úžasná trať – vím, že ji piloti mají rádi určitě je zajímavá také po technické stránce.  FP1 byla o něco obtížnější  než obvykle protože některé systémy nebyly funkční – což samozřejmě bylo stejné pro všechny – ale ukazuje, jak jsme na nich závislí, zejména na časování, GPS a TV vysílání. Rozhodně to  byla výzva pro nás inženýry .  Během dopoledního tréninku  jsme provedli několik testů aerodynamiky na  Yukiho autě , protože jsme tento víkend přivezli některé nové komponenty a chceme je před závodem otestovat. Bohužel jsme na Yukiho autě měli problém s pohonnou jednotkou, takže jsme zvládli pouze omezenou část v FP1, což znamenalo, že nemohl potom hned nabrat rychlost. Udělali jsme nějaké změny na jeho autě před FP2 a zdá se, že je nyní vše v pořádku, což je pozitivní. Pierre dokončil  FP1podle plánu; většinou jsme se snažili přijít na to, jak zahřát pneumatiky v těchto neobvykle nízkých teplotách – zaměřit se na jejich maximální využití během krátkých jízd a jak omezit opotřebení při delších jízdách. Celkově si myslím, že to tento víkend vypadá pozitivně – výkon na krátké vzdálenosti tu je a dnes večer musíme zpracovat data, abychom zajistili tempo na zítřejší kvalifikaci. “

 

Zdroj a foto : www.scuderiaalphatauri.com