Předsezonní testy v Bahrainu : Tým Scuderia Ferrari

Třídenní testování před Velkou cenou Bahrajnu, úvodním podnikem mistrovství světa Formule 1 2024, skončilo v pátek pod umělým osvětlením na Bahrain International Circuit. Čísla týmu Scuderia Ferrari za tři dny jsou 423 kol, což představuje 2 257 kilometrů a to odpovídá více než sedmi Velkým cenám, 149 kol (806,4 km) ode dneška.

Opět odtok

Stejně jako ve čtvrtek, tak i v pátek byl čas na trati přerušen kvůli problému s kryty pro odvod dešťové vody, což způsobilo velké zpoždění, protože bylo nutné zkontrolovat ty kolem celé trati. Kvalifikace pokračovala v poledne, kdy Carlos dokončil 15 kol ve Ferrari, což bylo nejvíce ze všech jezdců. Když se trať znovu otevřela, španělský pilot pokračoval ve svém programu, jezdil hlavně na směsi pneumatik C3 poté, co den začal na sadě  C4, které použil při kvalifikační simulaci. Vyzkoušel vůz s různým množstvím paliva a také s různým nastavením. Carlos dnes odjel 71 kol (384,2 kilometru) s nejlepším časem 1’31″247. Za celou dobu testu najezdil celkem 227 kol (1 196 kilometrů).

Charles

Krátce po 15:00 převzal Charles Leclerc na zbytek dne vedení vozu SF-24 a simuloval různé fáze víkendu GP, včetně kvalifikace a samotného závodu. Charles napodobil svého týmového kolegu z předchozího dne a vyrazil na směsi C3 s časem 1’31″374. Monacký pilot pak vyjel na C4 v kvalifikační simulaci a zajel svůj nejrychlejší čas 1’30″322. V závěrečných 100 minutách na trati pak Charles Leclerc přešel do závodní konfigurace a absolvoval celkem 78 kol (422,1 km) na směsích C3, C1 a C2. Jeho celkový počet za tři dny činil 196 kol (1 060,8 kilometru).

Charles Leclerc #16

„Zakončili jsme náš třetí den testování, když jsme odjeli solidní počet kol a dokončili spoustu různých testů, což je pozitivní. Vůz reaguje tak, jak jsme chtěli, ale stále je obtížné posoudit úroveň jeho konkurenceschopnosti. Pocit je lepší než základ, ze kterého jsme loni začínali. Teď se plně soustředím na závod a nemůžu se dočkat, až se příští týden vrátím na trať.“

Carlos Sainz #55

„Poslední tlak tady v Sakhiru, maximalizace těchto posledních kol, než se příští týden přesuneme k pořádné GP Bahrajnu. Celkově to byl dobrý den, i přes červenou vlajku, která trochu narušila jízdu, ale dnes jsem si užil každé kolo ve voze. Testovali jsme mnoho různých konfigurací, abychom shromáždili co nejvíce dat. Zdá se, že vůz je na slušném místě a jsem hrdý na práci, kterou tým odvedl, aby dokončil tak solidní testovací program.“

Frédéric Vasseur, šéf týmu

„Můžeme být spokojeni s tím, čeho jsme během tohoto testu dosáhli, a to jak z hlediska počtu najetých kilometrů, tak z hlediska množství dat, která poskytl. Navíc Charles i Carlos byli spokojeni s tím, jak se věci vyvíjely. Byly to tři produktivní dny bez technických problémů, což je to, co si přejete nejvíce, zvláště když je to jediný trénink před začátkem sezóny. Naším prvním cílem bylo zjistit, zda SF-24 funguje předvídatelně, není příliš citlivý na změny vnějších podmínek a zda se s ním snadno řídí. Z toho, co Charles a Carlos řekli, a z konzistentnosti jejich výkonů v dlouhodobém horizontu se zdá, že jsme byli na této frontě úspěšní. Je velmi důležité, aby se vůz takto choval, protože to znamená, že pilot může rychle pochopit jeho vlastnosti a poté z něj vytěžit maximum. Ale je to jen test a teď prostě musíme počkat přesně týden, kdy se všichni společně vrátíme na trať pro první kvalifikaci sezóny. Myslím si však, že mohu říci, že když se podíváme jen na naše vlastní výkony, vykročili jsme správnou nohou. Očekávám, že několik špičkových týmů bude na velmi podobné úrovni a nemůžu se dočkat, až přesně uvidím, jak si náš balíček povede v porovnání s konkurencí.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – kalendář závodů 2024