Před Velkou cenou Turecka – Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Toto Wolff hovoří o Velké ceně Turecka

Během posledního týdne zavládl v týmu čilý ruch. Být zpátky na nejvyšších stupních vítězů byl pro nás všechny neuvěřitelný pocit, zvláště po tak dramatickém závodním víkendu. Očividně byl tento zážitek ještě speciálnější, protože to bylo Lewisovo 100. závodní vítězství ve Formuli 1. Takové milníky jsou výjimečné, ale myslím, že bude nějakou dobu trvat, než si všichni uvědomíme, jak je toto časové období pozoruhodné a jaké je to pro nás všechny privilegium, že můžeme být součástí této cesty společně s ním. Závěrečné okamžiky posledního závodu v Rusku ukázaly, že v F1 se může stát cokoli a štěstí se může změnit během chvilky. Tato sezóna nás všechny drží a to je něco, co si nesmírně užíváme, ale také to znamená, že musíme  zaktivovat svůj přístup, abychom  získali maximum dostupných bodů. Na to se zaměřujeme v Turecku i jinde. Vím, že Lewis, Valtteri a celý tým jsou připraveni na souboj, který je čeká, a my máme tento víkend před sebou další vzrušující závod v Istanbul Parku, kde nás čeká stále  mnoho neznámých ať již jde o povrch trati a povětrnostní podmínky v roce 2020. Je to vzrušující rozvržení trati a dobré pro závodění, takže si myslím, že nás čeká další napínavý závod v této skvělé sezoně sezóně F1. 

Velká cena Turecka

  • úsek z pole position do první brzdné zóny v Istanbul Parku je jedním z nejkratších v kalendáři F1, měří pouhých 170 metrů. Dráha, na které jsme právě závodili autodrom v Soči, má nejdelší úsek s 891 metry.
  • Piloti nejedou tolik času na plný plyn na Istanbul Parku ve srovnání s řadou tratí v kalendáři závodů 2021 F1, přičemž pouhých 59% času na kolo a 72% vzdálenosti okruhu zabere  jízda na plný plyn.
  • Kultovní, zatáčka 8 se čtyřmi apexy není pro auta a piloty tolik náročná jako kdysi, když F1 závodila v Turecku v letech 2005 až 2011. Kvůli zvýšenému přítlaku vozů. Je však zatáčkou s nejvyšší boční silou g, kterou piloti v průběhu kola zaznamenali, dosahuje 4,6 g.
  • Vzhledem k tomu, že Istanbul Park není tak často využíván jako jiná místa v kalendáři F1, a díky tomu, že před loňským závodem dostal nový povrch,  se povrch trati se mění, to znamená že  závodní víkend začne na čerstvějším povrchu a přilnavost se vyvíjí s dokončeným počtem kol, kdy je více pogumovaná.
  • Díky novému povrchu trati, velmi nízkým teplotám a vlhkému počasí byly při loňské Velké ceně Turecka podmínky pro piloty neuvěřitelně obtížné a chyběla přilnavost po celý víkend. Zaznamenali jsme zde druhé nejchladnější teploty v sezóně, po Velké ceně Eifelu na Nürburgringu, s průměrnou teplotou vzduchu 13 ° C a průměrnou teplotou trati 15 ° C.
  • Sebastian Vettel stále drží rekord na okruhu na GP Turecka 1: 25,049 z roku 2011. V loňském roce jsme předpovídali, že moderní vozy budou v kvalifikačních jízdách o zhruba čtyři sekundy rychlejší, ale kvůli počasí a podmínkám zůstávají nejlepší časy na kolo 1: 40s. I přestože se páteční jízdy jely za suchých podmínek, nový kluzký povrch tratě způsobil, že nejlepší kolo zajel Max Verstappen s časem 1: 28,330 .
  • Istanbul Park je jedou ze sedmi tratí s rozvržením proti směru hodinových ručiček v kalendáři F1 2021, další jsou: Imola, Interlagos, Baku, COTA, Jeddah a Yas Marina. Tato rozložení zvyšují napětí na opačné straně krku pilota, který není zvyklý tyto síly zažívat, protože je více okruhů ve směru hodinových ručiček.
  • Degradace pneumatik byla v Turecku tradičně poměrně vysoká, ale vzhledem k neobvyklým podmínkám v loňském roce bylo obtížné shromáždit dostatek informací o degradaci a opotřebení pneumatik. V každém případě můžete v Istanbul Parku použít pneumatiky s velmi nízkým obsahem gumy díky novému hladkému asfaltu.
  • Pokud jde o nastavení auta, inženýři nazývají Turecko „středopaketové“, protože většina jeho charakteristik je průměrná, pokud jde o přítlak a citlivost na výkon, nikoliv na horním nebo dolním konci spektra.
  • Nicméně s několika pomalými zatáčkami, trakčními zónami a dlouhými rovinkami patří k tratím, kde je o něco vyšší spotřeba paliva, což bude potřeba vzít o víkendu v úvahu.
  • Očekáváme, že povrch trati bude tento víkend mít vyšší přilnavost. Povrch byl upraven a měl by také přirozeně zestárnout. Čerstvě položený bitumen (jako v loňském roce) je navíc mastný a tyto oleje se měly při normálním stárnutí povrchu vlivem povětrnostních podmínek snížit.
  • Turecko patří k okruhům s dobrou možností předjíždění, protože na delší rovinky vede několik velkých brzdných zón a zatáček, které nabízejí několik různých linií

What is F1 Simulation?

 

 

 

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formula 1 – Rolex Turkish Grand Prix 8.-10.10.2021