Pneumatiky Pirelli pro Velkou cenu Velké Británie

Nejtvrdší směsi pro kolébku Formule 1.Velká cena Velké Británie je uprostřed mistrovství světa FIA Formule 1 2024 a 12. závod z 24 se koná tam, kde to před 74 lety všechno začalo. V roce 1942 bylo v Silverstone v hrabství Northamptonshire zřízeno letiště Royal Air Force a 13. května 1950 se zde uskutečnilo první z 1112 letů, které se dosud uskutečnily. Vítězem se tehdy stal Alberto Ascari, který řídil Alfu Romeo vybavenou pneumatikami Pirelli.

Trať na okruhu Silverstone

Trať je s délkou 5,861 km pátou nejdelší v kalendáři po Spa-Francorchamps (7,004 km), Džiddě (6,175 km), Las Vegas (6,120 km) a Baku (6,003 km). Má 18 zatáček a je jednou z nejzajímavějších a také nejnáročnějších na balíček pneumatik pro automobily. Některé kombinace v zatáčkách, jako například ty z 10 na 14 – Maggotts, Becketts a Chapel – jsou projížděny ve vysoké rychlosti a vytvářejí boční síly na pneumatiky a jezdce přes 5 g: průměrná hodnota v Silverstonu je podobná jako ve Spa a Suzuce. To spolu s dalšími technickými aspekty znamená, že jako vždy jsou směsi vybrané pro toto kolo nejtvrdší v rozsahu, C1 jako P Zero tvrdá, C2 jako P Zero střední a C3 jako P Zero měkká. Přední náprava je nejvíce namáhána a převaha pravotočivých zatáček znamená, že levá přední pneumatika se nejvíce opotřebovává.

Počasí

Počasí v Anglii v létě může být vždy velmi proměnlivé, což je další faktor, který je třeba vzít v úvahu, zejména proto, že podmínky se mohou velmi rychle měnit. V loňském roce se celý závod jel na suchu, přičemž poněkud překvapivým protagonistou byla měkká sada, kterou nepoužívaly pouze dva týmy. Nejpoužívanější směsí však byla střední sada, který byl použit k dokončení poloviny celkového počtu najetých kilometrů. Velká většina jezdců zvolila strategii jednoho pit stopu, i když v minulosti byly oblíbené dva pit stopy.

V loňském roce Pirelli představilo novou konstrukci pneumatik, aby se vypořádalo s nárůstem zatížení, který byl zaznamenán během prvních několika závodů sezóny, protože tyto síly překračovaly průměrné hodnoty zjištěné ze simulací poskytnutých týmy během předchozí zimy. Aniž by se jakkoli změnil výkon pneumatik, konstrukce se osvědčila a bude používána až do konce sezóny 2024, i když došlo k nárůstu zatížení generovaného letošními vozy přibližně o 10 % ve srovnání s hodnotami zaznamenanými na konci minulé sezóny.

Pouze dvě Grand Prix byly stálou součástí kalendáře Formule 1, tentokrát a Grand Prix Itálie. Silverstone proto tento víkend hostí 75. velkou cenu Velké Británie, 58. se na této trati pojede. Závod se také jel dvanáctkrát v Brands Hatch a pětkrát v Aintree. V roce 2020 hostil Silverstone další podnik na oslavu 70. výročí šampionátu.

Navzdory skutečnosti, že většina týmů Formule 1, minulých i současných, měla nebo má své sídlo v Anglii, nejúspěšnějším týmem této Grand Prix je Scuderia Ferrari s 18 vítězstvími na kontě. Pak následují McLaren se 14 a Williams s 10. S 16 pole position je Ferrari také na prvním místě tohoto seznamu, stejně jako v nejrychlejších závodních kolech (20) a umístěních na stupních vítězů (59). Nejúspěšnějším jezdcem ve Velké Británii je Sir Lewis Hamilton, který vyhrál osm svých domácích Grand Prix, zatímco další na řadě jsou Jim Clark a Alain Prost s pěti vítězstvími. Sedminásobný mistr světa s jezdcem Mercedesu má také nejvíce pole position (7) a umístění na stupních vítězů (13), zatímco jeho krajan Nigel Mansell je se sedmi nejrychlejšími závodními koly na prvním místě.

Pneumatiky Pirelli pro Velkou cenu Velké Británie

Zdroj: Pirelli

 

Formule 1 -Qatar Airways British Grand Prix 5.-7.7.2024