Max Verstappen udržel nervy po výjezdu safety caru  v závěru závodu a zvítězil v Miami GP

Nizozemský pilot stahuje mezeru na lídra Leclerca, když Sergio Pérez dojel čtvrtý v závodě na Floridě. Max Verstappen udržel nervy poté, co za safety car v závěru závodu car zaplnil mezeru a zajistil si své druhé vítězství ve Formuli 1 v roce 2022 v řadě, když týmový kolega Oracle Red Bull Racing Sergio Pérez tvrdě bojoval o čtvrté místo. Verstappen předvedl skvělý start, aby se dostal před  Carlose Sainze Jr., poté se dostal do vedení předjetím druhého Ferrari Charlese Leclerca, když měl za sebou sotva 10 kol.

Max Verstappen si udržel  mezeru, ale srážka Pierra Gaslyho s Lando Norrisem z McLarenu v závěru závodu znamenala  virtuální safety car a poté  výjezd skutečného safety caru, který stáhl všechny vozy k sobě. Charles Leclerc se pokusil využít zóny DRS, aby se dostal přes Maxe Verstappena, ale ten ho v posledních kolech  zadržel, aby získal své třetí vítězství v roce 2022. Mexický pilot Sergio Pérez se statečně snažil předjet Carlose Sainze Jr. po problému se senzorem, ale nestačil.

 

MAX VERSTAPPEN – 1

„Je úžasný pocit vyhrát v Miami, celá atmosféra tohoto víkendu byla neuvěřitelná a vyhrát v USA je vždy příjemný pocit. Byl to fyzicky náročný závod; myslím, že jsem musel shodit asi 3 kg! Měli jsme opravdu dobrý tempo , to mi určitě pomohlo k tomu, abych závodil. Jakmile jsme měli zastávku v boxech, právě jsem řídil svůj čas na Charlese, myslím, že jsme byli na tvrdé sadě pneumatik velmi  blízko. Pak vyjel safety car. dnes jsem musel tvrdě makat, ale zvládli jsme to. Za tým mám velkou radost, víkend jsme nezačali skvěle, takže jsme došli daleko, velké díky všem.“

SERGIO PEREZ – 4

„Dnes je to velké zklamání, ale alespoň jsme dojeli na bodech, které máme. Vyvíjeli jsme tlak na Carlose a pak jsme měli problém s výkonem. Bylo to způsobeno poruchou senzoru a znamenalo to, velkou ztrátu výkonu, což omezovalo naši schopnost útočit. Byl jsem sekundu za Carlosem a pak motor vypadl a ztratil jsem asi 30 sekund ve dvou kolech a pak mě problém ovlivnil během celého závodu. Měli jsme tempo, abychom byli vpředu na stupně vítězů a na pozici, ve které jsme byli, jsem tlačil, jak jsem mohl. Bylo také těžké se starat o pneumatiky, v zatáčkách to bylo tak těžké a ke konci závodu jsem hodně ztrácel přilnavost. pro to po restartu safety caru, ale nebyla vůbec žádná přilnavost a já jsem prostě nemohl dostat přes Carlose. Opravdu tvrdě pracujeme na spolehlivosti a budeme dál tlačit jako tým. V Barceloně chci být zpátky a bojovat o špici.“

 

CHRISTIAN HORNER – team principal a CEO

„Dnes to byl opravdu taktický závod a vrhli  jsme do něj všechno, co jsme měli, měli jsme docela štěstí, že Ferrari nezajelo do boxů pod safety carem, Max byl pod  velkým tlakem na Charlese Leclerca, ale soustředil se a vyvaroval se chyb a postupně dokázal  využívat  DRS, které bylo dnes velmi výkonné a odtud jet pro vítězství. Checo měl dnes opravdu smůlu, měl problém se senzorem a ztratil asi 30 koní a dal tomu pořádně zabrat, když zajel do boxu a dali jsme mu výhodu pneumatik a bez tohoto problému možná dokonce skončil druhý. Čekají nás zajímavé závody, auto jede dobře. Jsme spokojeni s tím, co se nám tento víkend podařilo.“

 

Zdroj: Oracle Red Bull Racing

Formule 1 – kalendář závodů 2022