Grand Prix Miami – tým Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

TOTO WOLFF hovoří o Miami

V Imole to byl pro nás velmi těžký víkend. George odvedl skvělou práci, když dojel na P4 z neslibné výchozí pozice, ale  Lewisovi jsme  nedali nástroje ani pozici na trati, aby ukázal své skutečné tempo. Od té doby, co jsme se vrátili z Itálie, jsme se z víkendu naučili tolik, co jen bylo možné, a paralelně naše učení pokračovalo v aerodynamickém tunelu a simulacích. Našli jsme několik směrů pro vylepšení vozu a v Miami budeme provádět experimenty, abychom tyto simulace korelovali a doufejme potvrdili vývojovou cestu pro nadcházející závody. Oba piloti pracovali na simulátoru před Miami a továrny byly zaneprázdněny výrobou aktualizací pro příští závody. Napadá mě rčení ‚klidné moře dobrého námořníka neudělá‘. Tento tým prokázal svou odolnost po mnoho let a obtížný začátek letošní sezóny motivoval každého člena týmu v   odhodlaní to napravit. Miami je vzrušující nová výzva a úplný krok do neznáma. Trať se zdá být náročná, se skutečným mixem zatáček s nízkou a vysokou rychlostí a má být velkolepou přehlídkou tohoto sportu pro naši rostoucí základnu fanoušků v USA. Takže jsme připraveni na fantastickou událost a nemůžeme se dočkat, až uvidíme, jak to všechno dopadne.

MIAMI GRAND PRIX

  • Miami International Autodrome je dočasný okruh o délce 5,412 km, který se nachází v areálu Hard Rock Stadium – domácímu stationu Miami Dolphins NF a kolem něj
  • Miami Grand Prix je jedním ze dvou závodů letošní sezóny v USA, vedle Velké ceny Spojených států na okruhu Circuit of the Americas v Texasu. Je to 11. trať, která hostí závod Formule 1 v USA.
  • Trať je na některých místech velmi úzká ve srovnání se standardními, stálými závodními dráhami, zejména kolem třetího sektoru. To ve výsledku vytvoří vyšší šanci na výjezd Safety Caru a režimu virtuálního Safety Caru, protože je obtížnější odstranit auta nebo úlomky.
  • Očekáváme, že 56 % času na kolo (a 71 % vzdálenosti kola) se jede na plný plyn, tedy na spodním konci stupnice, pokud jde o procentuální hodnoty na tratích F1 pro rok 2022.
  • Očekává se, že maximální rychlost na trati dosáhne maximálně 324 km/h, přičemž se předpokládá, že piloti během kola přeřadí 40krát.

CO MŮŽEME OČEKÁVAT OD MIAMI INTERNATIONAL AUTODROME?

Tento víkend zamíří Formule 1 poprvé do Miami, přičemž dočasný okruh Miami International Autodrome hostí 5. závod sezóny 2022 Formule 1. Je to zbrusu nová trať a výzva pro F1, takže co můžeme očekávat?

 

JAKÁ JE TRAŤ?

Okruh o délce 5,412 km se nachází kolem Hard Rock Stadium v ​​Miami a má 19 zatáček, 12 levých a 7 pravých. Uspořádání je zajímavé, protože obsahuje mnoho zatáček s nízkou a vysokou rychlostí, ale ne příliš mnoho ve středním rozsahu. Je zde také několik dlouhých rovinek a tři DRS zóny.

Protože po pomalých zatáčkách často následují dlouhé rovinky, bude důležitá trakce při nízkých rychlostech na výjezdech ze zatáček a je nutný kompromis s nastavením vozu. Chcete vysokou světlou výšku s vysokým přítlakem pro rychlé zatáčky na začátku, nízký odpor vzduchu pro dlouhé rovinky a pak nižší světlou výšku s vysokou úrovní přítlaku pro úseky se zatáčkami. Takže musíte zvážit, kde jsou priority a co vám zajistí nejvíce času na kolo.

Všechny sektory jsou zcela odlišné. Prvnímu sektoru dominují rychlejší, plynulé zatáčky, zatímco druhý zahrnuje více pomalejších zatáček. Sektoru tři dominuje dlouhá rovinka a vlásenka. Vývoj trati na novém povrchu bude pravděpodobně vysoký, takže časy na kolo budou s postupem víkendu kolísat.

Charakteristiky trati překvapivě sdílejí několik podobností s místy, jako je Barcelona, ​​v tom, že vysokorychlostní zatáčky jsou na začátku kola, a proto se pneumatiky zahřívají, a na konci kola jsou zatáčky, kde horké pneumatiky trpí – jako tam nezbývá žádný grip. Přehřívání pneumatik však může být o něco snazší v Miami než v Barceloně kvůli dlouhým rovinkám.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zcela novou trať, nemáme žádné historické údaje, takže pro všechny týmy a jezdce je to úplný krok do neznáma. Při sestavování jsme se zaměřili na počítačové simulace a simulace pilota ve smyčce s omezenými informacemi, které máme k dispozici, abychom se pokusili co nejvíce přiblížit průvodce tomu, co můžeme očekávat, až vyrazíme na trať v Miami.

Oba jezdci piloti strávili určitý čas  na simulátoru po posledním závodu v Imole, aby se dostali do tempa s rozložením trati a našli dobré základní nastavení pro první trénink. A pak bude důležité na tomto nastavení o víkendu pracovat, tak aby se auto dostalo do dobře fungujícího okna.

 BUDE TO DOBRÁ TRAŤ PRO ZÁVODY?

Skutečnost, že jsou zde tři dlouhé rovinky, každá se zónami DRS a každá vede do pomalých zatáček, je dobrým znamením, pokud jde o příležitosti k předjíždění. Zatáčka 11 a zatáčka 17 budou pravděpodobně klíčová místa, na která je třeba dávat pozor.

Trať je také místy dost úzká, oproti stálým tratím. I když to znesnadňuje závodit bok po boku, může se to ukázat jako důležité z hlediska strategie a příležitosti udělat si místa, protože auta a úlomky se budou obtížněji odklízet. Pravděpodobnost výjezdu Safety Caru nebo režimu Virtual Safety Car je vysoká.

Viděli jsme povzbudivé známky toho, že  piloti  považují tato auta roku 2022 za snáze stíhatelná, což se bude hodit na těsných tratích , jako je Miami, kde jsou některé rychlé a klikaté zatáčky vedoucí na rovinky. Vysoké teploty jsou zde také důležitým faktorem, protože udržet auta v pohodě v provozu bude výzvou a může vést k tomu, že piloti zvolní, aby ochladili brzdy a pohonné jednotky.

Očekávání se mohou velmi lišit od skutečnosti a závodění kola na kolo není něco, co bychom mohli simulovat v přípravách před závodem, takže si budeme muset počkat a uvidíme, jak se věci vyvinou během závodního víkendu.

 

 JAKÉ BUDE V MIAMI POČASÍ?

Očekáváme, že podmínky v Miami budou velmi teplé, až 20 stupňů a dokonce až 30 °C. A to je jen teplota vzduchu, přičemž teploty na trati jsou mnohem vyšší. Očekává se také, že bude sucho, v květnu tam prší jen zřídka. Ale všichni víme, že počasí nás může překvapit…

Zajímavé je, že podle víkendového plánu se první trénink odehraje dříve, než je čas startu závodu, dva tréninky jsou později, přičemž ani jeden zápas není kvalifikační. Týmy tak budou mít nulovou příležitost otestovat pneumatiky a vůz ve stejných podmínkách na trati, jaké budou mít v kvalifikaci a závodě.

 

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team