Formule 1 : Velká cena Miami – sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

Sobotní kvalifikace v Miami pro tým Scuderia AlphaTauri

NYCK DE VRIES (AT04-03, CAR 21)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:29,447, POS. 20., 22 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:28,325, (Q2) 1:28,395, POS. 15

„Pochopitelně vždy chceme víc, ale když se podíváme na FP1 a FP2, jsme jako tým spokojeni a spokojeni s výkonnostními zisky, kterých jsme dosáhli. Ocitli jsme se vzadu, ale pokrok, kterého jsme dosáhli přes noc, nám pomohl poprvé dosáhnout Q2. čas, což je pro nás velký úspěch. Chybí nám zde dlouhodobé zkušenosti a předjíždění je obtížné, ale bude to dlouhý závod a možná se najdou příležitosti, které můžeme využít. Úrovně přilnavosti jsou nízké, zvláště pokud jsou off-line, může to velmi klouzat, ale zítra je nový den a závod je v plném proudu!“

YUKI TSUNODA (AT04-02, CAR 22)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:29,179, POS. 16., 20 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:28,429, POS. 17

„Rozhodně to není výsledek, který jsme chtěli. Neměli jsme tempo od prvních fází a hodně jsme se trápili. Střed pole je tak blízko jako v posledních několika závodech, ale zítra je nový den, takže uvidíme, jak to půjde. Hodně jsme změnili nastavení, stále se nezdálo, že to funguje dobře, ale musíme jít dál a zůstat soustředění. Samotná rovnováha byla v pořádku, ale přilnavost byla špatná. Musíme přijmout, že je to obtížné a není to moje nejlepší kvalifikace, ale dnes večer zanalyzujeme všechna data a pokusíme se zítra najít nějaký další výkon.“

GUILLAUME DEZOTEUX (VEDOUCÍ VÝKONU VOZU)

„Od včerejších volných tréninků jsme se snažili získat přilnavost z pneumatik přímo po vybalení z krabice. Noční analýza vedla k zajímavým diskusím mezi inženýry a rozhodli jsme se pro dnešek výrazně změnit nastavení s cílem větší aerodynamické zátěže. Bohužel FP3 byla stále obtížná a oba piloti nebyli schopni získat výkon z měkkých sad pneumatik v úvodních kolech. Udělali jsme další analýzu a doladili jsme pro kvalifikaci, od které jsme očekávali, že bude velmi těsná mezi vozy ve středu pole. Q1 jsme byli svědky obrovského zlepšení trati kolo od kola. Provoz jsme zvládli dobře a oba vozy dokázaly zajet čistá kola. To stačilo, aby se Nyck dostal do Q2, což je pěkná odměna za tvrdou práci všech na jeho straně garáže. Zpět na trať měl Nyck dva pokusy, jeden na ojeté pneumatice a poslední kolo na nové sadě. Opět jsme se mohli nacházet v dobrém dopravním okně, ale nestačilo to na postup žebříčku. Pokud jde o Yukiho, nedokázal dát dohromady tři sektory a minul o méně než půl desetiny, což je frustrující. S trochu popleteným startovním roštem vpředu můžeme zítra očekávat nějakou akci. Dnes večer budeme analyzovat různé strategie, abychom byli připraveni využít výhod a přiblížit se k bodům. Svou roli mohlo hrát i počasí a vytvářet příležitosti. Když  startujete odzadu, je snazší trochu riskovat a jdeme do boje!“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – CRYPTO.COM MIAMI GRAND PRIX 5.5.- 7.5.2023