Formule 1: Start a první kola pro SF-23 ve Fioranu

Pro fanoušky Scuderie Ferrari po celém světě to byl den svatého Valentýna. Kolem poledne byl na závodním okruhu Fiorano představen SF23, vyzyvatel značky Maranello pro nadcházející sezónu Formule 1. Je to 69. vůz vyrobený Ferrari, který bude soutěžit v kategorii motoristických závodů s modrými páskami, kterou zahájí Grand Prix Bahrajnu 5. března 2023.

Fanoušci na tribuně

Den byl plný překvapení, počínaje přítomností 500 fanoušků na tribuně speciálně postavené na trati ve Fioranu, což z něj udělalo první skutečný start po dvou letech virtuálních prezentací vozů. Před startem šli piloti Charles Leclerc a Carlos Sainz pozdravit diváky, mezi nimiž byla řada členů různých klubů Scuderia Ferrari a studentů z Muner, Motorvehicle University of Emilia-Romagna a někteří z Institutu vysokoškolského vzdělávání Alfreda Ferrariho. se svými učiteli.

Auto na trati

SF-23, jehož jméno znamená návrat k formátu iniciál Scuderia Ferrari v kombinaci s rokem soutěže, jak tomu bylo po většinu hybridní éry, bylo poprvé vidět na videu. Pak ale přišlo oznámení, že poprvé od roku 2017 vůz skutečně vyjede na trať v den uvedení. O tom, který ze dvou pilotů usedne za volant jako první, rozhodl Fred Vasseur, který si hodil speciální mincí se závodními čísly Leclerca a Sainze – 16 a 55  Charles vyhrál a řídil SF23 prvních pár kol, zatímco Carlos přišel na řadu krátce poté.

 

Speciální vzhled

Livrej SF-23 obsahuje některé části z čistého karbonu, zatímco na zadním blatníku se objevuje historické logo „long F“. Zcela nová je také červená barva, vytvořená Ferrari Design: matná verze u vozu Formule 1 a lesklá u 499P Hypercar, který letos debutuje ve vytrvalostních závodech.

SF-23

SF-23

Auto

  • Podvozek vyrobený z voštinového kompozitu z uhlíkových vláken, s halo ochranou kokpitu.
  • Podélná převodovka Ferrari s 8 rychlostními stupni vpřed a vzad
  • Hydraulicky ovládaný zadní diferenciál
  • Odvětrávané karbonové kotouče Brembo (přední a zadní) s elektronicky řízenými zadními brzdami
  • Přední odpružení push-rod, zadní odpružení zavěšení
  • Hmotnost včetně chladicí kapaliny, oleje a pilota: 798 kg
  • 18” přední a zadní kola
  • Karoserie a sedadlo z uhlíkových vláken

Pohonná jednotka

  • Název: 066/10
  • Objem: 1600 ccm
  • Maximální otáčky: 15 000
  • Přeplňování: jedno turbodmychadlo
  • Maximální průtok paliva: 100 kg/hod
  • Maximální váha závodního paliva 110 kg
  • Konfigurace: 90° V6
  • Vrtání: 80 mm
  • Zdvih: 53 mm
  • 4 ventily na válec
  • Přímé vstřikování, max. 500 bar

Systém ERS

  • Konfigurace: hybridní systém rekuperace energie s elektrickými motorgenerátory
  • Baterie: Lithium-iontové baterie s minimální hmotností 20 kg
  • Maximální kapacita akumulátoru: 4 MJ
  • Maximální výkon MGU-K: 120 kW (163 cv)
  • Maximální otáčky MGU-K: 50 000
  • Maximální otáčky MGU-H: 125 000

 

Charles Leclerc #16

„Celý náš tým odvedl na tomto novém vozu spoustu práce a vidět ho poprvé před sebou je prostě úžasný. Znamená to, že začátek sezóny je velmi blízko, což je vždy vzrušující okamžik. Bylo skvělé jet dnes tady ve Fioranu a sdílet zkušenosti s našimi tifosi a partnery. Stále si však musíme počkat na první skutečná kola při testování, abychom mohli provést nějaké skutečné hodnocení. Naším cílem pro sezónu bude být ještě lepší než v minulé sezóně, přivézt domů více vítězství a být konzistentnější. Největším cílem bude vyhrát oba šampionáty a my pro to uděláme vše.“

Carlos Sainz #55

„Mít příležitost odhalit auto před našimi tifosi bylo skvělé, protože je to moje první předváděcí akce před publikem od doby, kdy jsem nastoupil do Scuderie. Rád bych poděkoval všem, kteří se k nám v tak zvláštní den připojili, jak zde, tak online po celém světě. Tento vůz je výsledkem nadšení a tvrdé práce všech v týmu během posledních měsíců a rozhodně to vypadá na další krok vpřed. Naším cílem nemůže být nic jiného, než jít dál a snažit se přivézt domů více vítězství v závodech, být konkurenceschopní a bojovat o mistrovství světa. Nemůžu se dočkat, až vyrazím na trať v Bahrajnu a rozběhnu novou sezónu!“

Frédéric Vasseur, šéf týmu

„Během posledních pěti týdnů jsem měl možnost poznat mnoho členů našeho týmu. Máme tady skvělou partu lidí a je vidět, že motivace je v celém týmu vysoká. Dnes uvádíme našeho vyzyvatele proa rok 2023 společně s našimi partnery a tifosi a jsem velmi spokojen s tím, jak auto vypadá. Miluji červenou barvu a „Effe Lunga“, která se táhne přes zadní křídlo a připomíná nám naše dědictví. Naše pozornost se brzy přesune na jiný aspekt, kterým je rychlost a výkon. Máme dva talentované jezdce, kteří oba touží po vítězství a mají dovednosti potřebné k tomu, aby toho dosáhli. Naším cílem je vyhrát šampionát, což nebude snadný úkol, protože naši konkurenti budou mít přesně stejný cíl. Musíme si s sebou přinést správné myšlení a vždy pracovat na tom, abychom byli zítra lepší než dnes.“

Frédéric Vasseur

Enrico Cardile, vedoucí oblasti podvozku

„Naše auto pro rok 2023 je evolucí toho, na kterém jsme závodili loni, ale ve skutečnosti bylo kompletně přepracováno. Po aerodynamické stránce jsme zvýšili vertikální přítlak, abychom se dále přizpůsobili novým aero předpisům a dosáhli požadovaných vyvážení. Přepracováno bylo také odpružení, aby podpořilo aerodynamiku a zvýšilo rozsah úprav, které lze na autě provést na trati. Nejviditelnější změny jsou v oblasti předního odpružení, kde jsme přešli na nízkou rozteč. Přední křídlo je také zcela odlišné, stejně jako konstrukce přídě, zatímco karoserie je extrémnější verzí toho, co jsme viděli v minulé sezóně.“

Enrico Cardile

Enrico Gualtieri, vedoucí oblasti pohonné jednotky

Enrico Gualtieri

„Přípravné práce na novou sezonu bývají jedním z nejrušnějších období v roce a letošní zima nebyla výjimkou. Pohonné jednotky byly vloni zmrazeny, včetně kapalin, oleje a paliva a jediné povolené úpravy jsou ty, které se týkají spolehlivosti, což byla naše Achillova pata minulou sezónu. Zaměřili jsme se na spalovací motor a elektromotory. Zároveň jsme se pokusili zúročit zkušenosti získané na dráze v minulé sezóně a podívali jsme se na veškerou zpětnou vazbu a známky slabosti od  komponentů, které jsme použili. Také jsme přepracovali naše montážní postupy. Snažili jsme se pochopit základní příčiny problémů, se kterými jsme se na trati setkali, a použili jsme všechny naše dostupné nástroje, abychom se je pokusili vyřešit. Zahrnovalo všechny oblasti, od návrhu po experimentování až po zkoušení a testování nových řešení ve velmi krátkém čase. Práce nikdy nekončí, založená na neustálém vylepšování komponent ve snaze dosáhnout požadované úrovně spolehlivosti.“

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

První  nastartování vozu Scuderia Ferrari pro rok 2023