FORMULE 1 se vrací na okruh Silverstone v 10. závodu sezony 2022

TOTO WOLFF hovoří o Velké ceně Británie

V Kanadě jsme získali páté pódium v ​​sezóně a byli jsme rádi, že jsme posbírali solidní body. I když nás mohou potěšit záblesky rychlosti, které W13 předvedl, stále je před námi spousta práce, abychom se dostali dopředu, ale teď máme jasnější směr. Soustředíme se na to, abychom v průběhu sezóny našli stále větší výkon.Na řadě je Silverstone to je vždy vrchol roku. Fanoušci jsou tak nadšení a znalí. Je to také naše místní akce, poblíž jsou Brackley a Brixworth. Členové našeho týmu budou v pátek na trati sledovat z tribuny a vidět výsledky své tvrdé práce na závodě, což je neuvěřitelně vzrušující! Víme, že dva nejlepší týmy mají značnou výhodu. Naší výzvou je tuto mezeru zacelit. Silverstone k nám byl v minulosti dobrý; chystáme se nějaká vylepšení; a je to mateřská trať. Naším cílem je udělat další krok vpřed.

Velká cena Velké Británie

  • S 5,891 km je Silverstone Circuit čtvrtým nejdelším v kalendáři F1 a delší jsou pouze Spa-Francorchamps (7,004 km), Baku (6,003 km) a Jeddah (6,174 km).
  • Uspořádání legendární trati Silverstone je velmi náročné na pneumatiky, zejména na levé přední pneumatiky, na které je v zatáčkách 1, 8, 9, 10, 11, 12 a 15 uvaleno obrovské zatížení. Suzuka, která se vrátí do kalendáře koncem letošního roku na začátku října klade ještě větší nároky na pneumatiky, ale rozděluje zatížení rovnoměrně na všechny čtyři pneumatiky, protože jde o jedinou trať v kalendáři ve tvaru osmičky. V Silverstone se energie vozu soustředí především na pneumatiky na boku.
  • Brzdové destičky nejsou v rychlých, plynulých zatáčkách Silverstone nijak výrazně namáhány, takže týmy rády snižují chlazení brzd, což je užitečné pro aerodynamiku vozu. Může však způsobit problémy v zaváděcím kole a za safety carem při jízdě nízkou rychlostí – v minulosti jsme zde viděli vzplanout brzdy!
  • Maggotts, Becketts, Chapel – Silverstone se může pochlubit některými z nejznámějších jmen pro zatáčky v celém motoristickém sportu a je to jedna z pouhých tří tratí v F1, kde inženýři dávají názvy zatáček a ne čísla, další dvě jsou Spa- Francorchamps a Monako.
  • Silverstone je vysokorychlostní okruh, kde týmy usilují o co největší snížení odporu. Z tohoto důvodu uvidíme podobné nastavení křídel, jaké se používá v Baku a Montrealu.
  • Vozy obvykle dosahují nejvyšší průměrné rychlosti v zatáčkách v roce na Silverstone, ale to se může rok od roku měnit v závislosti na podmínkách, takže Silverstone se řadí do stejné skupiny jako Suzuka.
  • Podmínky v Silverstone jsou notoricky větrné a ke změnám směru větru dochází poměrně často. To může mít zásadní vliv na vyvážení vozu a zcela změnit chování vozu, což donutí piloty přizpůsobit styl jízdy, pokud jde o brzdné body, rychlost při přibližování se k apexu zatáček a zrychlení při výjezdu.
  • Silverstone je jedinou tratí v kalendáři, kde piloti projedou dvě zatáčky, než poprvé šlápnou na brzdy ve Village (3. zatáčka), takže vzdálenost od pole position k první brzdné zóně je asi 644 metrů. S plnými nádržemi na startu závodu se však jezdci musí zvedat již po 225 metrech. Úvodní souboje v Silverstone často pokračují až do 6. zatáčky a v některých případech ještě dále do Copse (T9), která je mnohem táhlejší než na většině okruhů.
  • Piloti absolvují téměř 81 % kola na plný plyn v Silverstone, což je třetí nejvyšší procento v této sezóně po Austrálii a Saúdské Arábii.
  • Slavná kombinace zatáček tvořená Maggotty, Becketty a Chapel se v kvali jede na plný plyn, přičemž pouze zatáčka 13 vyžaduje mírné sešlápnutí brzd, aby se přeneslo zatížení na přední nápravu a pomohlo zatočit do zatáčky.
  • To má za následek ohromné ​​množství g-síly působící na piloty i auta na tomto úseku trati. Nejprve je tu 2g levotočivá, následuje 5g zatáčka doprava, 5g zatáčka doleva a 4g doprava a nakonec zatáčka 3g doleva.
  • Piloti zažívají jedny z nejvyšších příčných g-sil v sezóně v Silverstone s maximem 5,2 g ve Stowe (15. zatáčka). Abyste měli představu, co to znamená, průměrná hmotnost lidské hlavy s helmou je 7 kg, takže krk jezdce je v tomto bodě tažen ze strany na stranu silou 35 kg.
  • Silverstone je pro tým domácím závodem. Továrna v Brackley je vzdálena pouhých devět km a domov vysoce výkonných pohonných jednotek Mercedes AMG v Brixworthu je jen něco málo přes 20 km od trati.
  • To může být výhoda, když hrozí déšť, protože zkušení pozorovatelé v Race Support Room v Brackley (vítr z JZ) nebo Trackside Support Office v Brixworthu (vítr ze SV) mohou varovat před jeho intenzitou a to má vliv na výběr pneumatik.
  • Přestože má Anglie obecně mírné podnebí, víkend v Silverstone se tomuto trendu často brání a pravidelně patří mezi tři nebo čtyři nejteplejší závody roku z hlediska teploty vzduchu.

Zdroj:  Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – Lenovo British Grand Prix 1.-3.7. 2022