Formule 1 se vrací do Evropy pro 6. kolo sezóny 2022 na okruhu Barcelona-Catalunya ve Španělsku

Toto Wolff  hovoří o Velké ceně  Španělska:

S třetím nejrychlejším autem pod  sebou jsme v Miami získali maximum bodů. Vzhledem k Georgeově výchozí pozici to byla skvělá obnova, k níž přispěl výjezd Safety Caru. Ale načasování bylo nešťastné pro Lewise, který byl silný po celý víkend a mířil na P5 nebýt neutralizace závodu. Nepochybuji o tom, že v průběhu sezóny se k němu nakonec přikloní  štěstí. Během pátečního tréninku vůz ukázal určitýo potenciál. Pokračovali jsme v experimentování s nastavením, namontovali jsme některé nové komponenty a to nám poskytlo odpovědi , kterým směrem se vydat. V továrnách odvedli obrovské množství práce, abychom získali data z Miami a mohli je zlepšit  pro Barcelonu. Když jsme tam absolvovali zimní testy, i když s autem, které se od té doby prošlo velkým vývojem, bude to dobré místo pro srovnání informací, které máme o aktuálním voze, a doufáme, že uděláme další krok vpřed.

Trať sama o sobě je po všech stránkách dobrá, takže opravdu testuje každý aspekt vozu. Nikdy  nebyla skvělá trať na předjíždění, takže bude zajímavé sledovat, jak tyto nové vozy F1 pro rok 2022 ovlivní podívanou na trati ve Španělsku. Zamíříme do Barcelony na konci první čtvrtiny zápasu. Víme, že jakmile převedeme poznatky, které jsme získali, do výkonu na trati, bude ještě o co hrát…

 

VELKÁ CENA ŠPANĚLSKA

  • Předjíždění je na Velké ceně ve Španělsku výzvou. Pit line je jediná dlouhá a vjíždí se do ní přes vysokorychlostní zatáčku, kde je pro vozy těžké následovat kvůli špinavému vzduchu, přičemž ani konec rovinky není zvlášť silnou brzdnou zónou. Nepomohly ani úpravy zatáčky 10, které debutovaly v loňském roce, protože zatáčka je nyní projížděna vyšší rychlostí a vyžaduje méně brzdění.
  • Místo konání GP Španělska však bude dobrým testem toho, zda tyto nové technické předpisy pro rok 2022 usnadnily jízdu vozů za sebou a zlepšily předjíždění. Doposud jsme viděli slibné náznaky, které mohou pomoci při pohybu.
  • Circuit de Barcelona-Catalunya je ideální trať pro testování vozu F1, protože má širokou škálu typů zatáček a rychlostí a navíc několik dlouhých rovinek. Pomalé zatáčky, jako jsou zatáčky 14 a 15, se zaměřují na mechanickou přilnavost, ale vysokorychlostní úseky, jako jsou zatáčky 3 a 9, testují aerodynamickou přilnavost vozu.
  • Sektor tři je neuvěřitelně důležitý a pilotii zde mohou najít spoustu času na kolo v pomalých zatáčkách. Pro jezdce může být vzácné nastavit tři fialové sektory na okruhu, protože maximalizace přilnavosti a zrychlení v sektoru jedna vede k přehřátí pneumatik pro rozhodující třetí sektor.
  • Většina nízkorychlostních zatáček na trati je levotočivá a většina pravotočivých zatáček se projíždí vysokou rychlostí. Na levé a pravé straně lze tedy použít mírně odlišné nastavení vozu a tato charakteristika trati také znamená, že levé pneumatiky se rychleji opotřebovávají, zatímco pravé pneumatiky vykazují nižší teploty.
  • Zatáčka 5 je jednou z nejunikátnějších zatáček na trati, protožepiloti najíždějí do zatáčky různě v závislosti na relaci. Odklon vozovky klesá na vrcholu, což odlehčuje vnitřní přední pneumatiku a zvyšuje riziko zablokování. Jezdci pojedou riskantněji a těsněji. V kvalifikaci se zkracuje vzdálenost, ale na závodním stintu mohou vibrace způsobit zablokování a poškodit pneumatiku, což by mohlo vyvolat další zastávku v boxech. Jsou zde tedy širší , aby udrželi zátěž mimo vnitřní přední část a omezili možnost zablokování.
  • Vítr na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya během dne často mění směr. Obvykle ráno na hlavní rovince narážíme na zadní vítr, který vytváří protivítr do vysokorychlostních zatáček. To pomáhá zajistit lepší stabilitu vozu. Odpoledne má ale tendenci se otočit do opačného směru, což piloty tlačí zezadu do rychlých zatáček a zhoršuje rovnováhu.
  • 23 z 31 závodů, které se konaly na Circuit de Barcelona-Catalunya, bylo vyhráno z pole pole, což dokazuje, jak klíčová je kvalifikace.
  • Barcelona má tendenci být trať s vyšším přítlakem, pokud jde o nastavení vozu a úroveň křídel, takže maximální rychlosti jsou na spodním konci seznamu.
  • Má jednu z nejdelších jízd od pole position do první brzdné zóny v sezóně, 579 metrů, než piloti šlápnou na brzdy v úvodní sekvenci zatáček.
  • Od doby, kdy jsme naposledy závodili v Barceloně v květnu 2021, se vozy podstatně změnily. To znamená, že piloti projíždějí zatáčky různými rychlostmi. Například dlouhá zatáčka 3 se nyní jela rychlostí 225 km/h ve srovnání s 240 km/h v roce 2021. Rychlá zatáčka 9 je nyní pravotočivá na 250 km/h, zatímco v loňském roce to bylo přibližně 265 km. /h
  • Barcelona byla dějištěm prvního zimního testu v roce 2022. Vozy se od té doby výrazně vyvinuly, takže mnoho poznatků a informací z tohoto úvodního testu sezóny je třeba znovu interpretovat, abychom viděli, co platí pro vůz, ve kterém pojedeme tento víkend.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

 

Formule 1 – kalendář závodů 2022